Mitä syödä hampaanpoiston jälkeen
Multa otettiin torstaina 2 viisaudenhammasta pois. Oon sen jälkeen juonut vain mehukeittoa ja kaakaota. Tänään uskalsin vähän ottaa perunasoselaatikkoa. Tekisi mieli ostaa huomiselle jotain herkkuja, mutta en tiedä mitä voisin jo syödä. Suklaata voisin imeskellä, mutta haittaisiko se hammaskuoppien paranemista? Pitäisikö vain tyytyä vanukkaisiin? Vinkkejä otetaan vastaan!
Kommentit (2)
Mulla meni alkuun jätskiä paljon, kun mitään lämmintä ei voinut edes ajatella. 3 tikkiä tuli poiston yhteydessä. Meni semmoiset 3 päivää ennenkuin pystyin syömään pehmeitä ruokia.
Aluksi siis: jädeä, viiliä, vanukkaita, pilttiä yms. kaikkea kylmää. Sitten kun kesti jo syödä jotain lämmintä niin meni sileitä keittoja, esim. pinaatti ja mannapuuroa. Seuraavaksi sitten jo pottua yms. helposti pureskeltavaa ja pehmeää ennekuin pystyi normaalisti syömään.
Itse ostin smootieta, viiliä ja jukurttia, piimää, monenlaisia valmiskiisseleitä ja sitten kun pystyin ajattelemaan lämmintä ruokaa, niin hankin eineskeittoja. Aamuiksi piti ostaa kahviksi valmislatteja. Suklaata en söisi, se tekee syljestä jotenkin paksua. Tein toipumisesta mahdollisimman helppoa, joten ostin ihan huoletta kaikkea valmista kaupasta. Ne oli yllättävän hyviä.