Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiteinin myöhästely

Vierailija
01.09.2017 |

Hermo menee, meillä esiteinistä lähtee jokapaikkaan viimetipassa (tai myöhässä). Ei ole väliä kuinka paljon on aikaa tai mihin on menossa, silti ei tunnu olevan kykenevä lähtemään ajoissa. Jos en useamman kerran muistuta lähdöstä ja patista niin myöhästyy kokonaan ja on kiukkunen, kun en sanonut mitään. Lisäksi tavarat on aina hukassa ja vessassakin pitää käydä juuri lähtiessä. Aina etsitään puhelinta, avainta, varusteita, kirjoja yms. Ideoita miten saisi hänet valmistautumaan jalähtemään ajoissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä luin Einsteinin myöhästely...

Asiaan: voit vain siirtää kelloja viisi minuuttia edelle, mutta sekin on vaikeaa, kun nykyään on kaikilla kännykät.

Niin, ja Tuo vain tulee pahenemaan.

Vierailija
2/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha on esiteini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ADD suljettu pois?

Vierailija
4/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaan: voit vain siirtää kelloja viisi minuuttia edelle, mutta sekin on vaikeaa, kun nykyään on kaikilla kännykät.

Sitä pelkäsinkin. Patisteluun saa vastaukseksi aina "joo, joo, ihan just" ja sitten on mukama yllättynyt, kun taas kerran on viimetipassa lähdössä ja tavaratkin hukassa. Tänä aamuna oikein ääneen ihmetteli, että miksi minulle tulee aina niin kiire...

Vierailija
5/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ennemmin luonteenpiirre, kuin kiinni iästä. Meillä on perheessä neljä miestä, joista isä ja kuopus ovat aina vähän myöhässä. Esikoinen ja keskimmäinen ovat tulleet äitiin, ja aina ajoissa valmiita lähtöön, ja tavarat hallussa.

Vierailija
6/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin pikku Einstein oli aina myöhässä mutta sitten kun alkoi niillä numeroillakin olla merkitystä niin päihitti nipottajat. Äidin tyttö! ;-) Niin add, mitä se on?

Vierailija
7/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Einsteinin, ja ajattelin heti että ahaa onko se ollut tavoiltaan sellainen hajamielinen professori.

Auttaako jos hän päättää aikataulun? Eli jos olet esim luvannut kuskata jonneki, niin sano että sä lähdet heti kun hän pyytää. Et enää hoputa ja kerro monta minuuttia lähtöön. Etukäteen sanot että tehdään näin. Myös pakkaamisen osalta. Neuvo että pakkaa repun illalla ja että et enää muistuttele. Josi hoputus ei tuottanut tulosta niin voit kokeilla vastuun antoa.

Vierailija
8/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freudilainen lipsahdus. Einstein oli myös aina myöhässä.

Vierailija
9/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vastuu lapselle. Älä patista, ole mieluiten jossain muualla lähdön hetkellä. Anna ihan rauhassa lapsen menettää jotain kivaa myöhässä olemisen takia.

Mutta sitä ennen, keskustele asia kunnolla lapsen kanssa. Sen jälkeen vastuu lapselle. Ja jos on kyse koulusta, keskustele asiasta myös opettajsn kanssa.

Vierailija
10/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ADD suljettu pois?

On ns.kympin tyttö eikä muita ongelmia ole kuin kyvyttömyys lähteä ajoissa ja huolehtia tavarat kasaan ajoissa. Läksyt muistaa tehdä ja keskittyy ihan hyvin, joskus unohtuu kirja tai vihko, mutta ei niin usein, että opettajia olisi häirinnyt. Kouluun kyllä kerkeää just ja just, mutta joutuu usein juoksemaan.

Vierailija
11/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot toimivat dopamiinin johdosta viimetipassa parhaiten. Toisaalta herkkä lapsi voi olla kokenut jotain miksi haluaisi vain vetäytyä peiton alle suremaan pahaa maailmaa.

Kysymys ei ole ylimielisyydestä tai välinpitämättömyydestä.

Vierailija
12/12 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ADD suljettu pois?

On ns.kympin tyttö eikä muita ongelmia ole kuin kyvyttömyys lähteä ajoissa ja huolehtia tavarat kasaan ajoissa. Läksyt muistaa tehdä ja keskittyy ihan hyvin, joskus unohtuu kirja tai vihko, mutta ei niin usein, että opettajia olisi häirinnyt. Kouluun kyllä kerkeää just ja just, mutta joutuu usein juoksemaan.

Mulla oli sama. Jäin jälkkäriin kuusivuotiaana koska olin unohtanut tehdä läksyt.

Kannustavimpia opettajia oli historiassa, filosofiassa, äidinkielessä ja kuvaamataidossa. Pääsin yliopistoon ja valmistuinkin sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän