Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Marrasmurujen tiistai <3

04.04.2006 |

Ultrasta hyviä uutisia! :) :hearts; Viikot vastasi tasan laskemiani raskausviikkoja, 8+2 näytti ultrakin. Sydämensyke löytyi! Sikiön pääperämitta oli 16mm. Olen niin täynnä onnea! x)

Neuvolakäynti vielä tänään. Nyt mulla on konkreettinen todiste neuvolantädille siitä että todellakin odotan vauvaa! x)

Epäilin itse kaksosia x) vatsan kasvamisen takia mutta yksi sieltä sitten löytyi (voiko sanoa onneksi?) Kaksosista olisi voinut syntyä pieni paniikki.

Nyt voin vihdoin ja viimein hieman henkäistä.

Viime vuoden tuulimuna pisti varovaiseksi...

Swehina rv 8+2

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testiä siis perään x)

;hearts:

Vierailija
2/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt muistan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoin tuota listaa teidän la:sta ja synnäreistä pisti silmään että olikohan tuo SEKS Seinäjoen keskussairaala?

Teitä näytti olevan muutama, itse menen sitten joulukuussa myös sinne jos raskaus loppuun saakka menee. Uskallatteko ilmoitella mistä päin olette kotoisin jotka tuonne sairaalaan menevät tod.näköisesti?

Itse olen siitä nurmon naapurikunnasta.

Vierailija
4/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan pitäisi olla jotain syötävää tai juotavaa että pärjää, jääkaappi alkaa olemaan tyhjä joten täytynee lähteä lasten kanssa kauppaan (ei aina niin hauska tehtävä).

Kohtu tuntuu jo kivasti makuulla,minulla se on eteenpäin kallellaan ja kasvaa nopeasti kun on jo monta raskautta takana.

Ensi viikon maanantaina neuvola,' pakotan' vaikka kuuntelemaan sydänäänet jos ei t.hoitaja muuten suostu.No,varmaan suostuukin kun on tuo keskenmeno takana ja kohtukin tuolla lailla sopivasti pinnalla. Edellisissä raskauksissa kuunneltu rv 12-14 ensimmäistä kertaa.

Viikot menevät (onneksi) nopeasti,kohta tämä olokin kohenee.

Jas 8+4

Vierailija
5/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta mahan kasvusta, minulle joka toinen vastaantuleva toteaa, " siellä on varmasti kaksi kun on noin iso maha" , mutta samaa sain kuulla esikoisestakin... Maha on ISO näille viikoille, mutta silti olen ihan varma, että vain yksi on tulossa :) Ja hyvä niin... Siinä olisi nimittäin meidän perheen lapsiluku täynnä, kolme riittäisi vallan mainiosti. Ja kun haluan olla vielä tämänkin jälkeen raskaana, niin yksi kerrallaan, kiitos :) Vaikka eipä sitä asiaa muuksi varmasti haluaisi muuttaa, jos ihan oikeasti kaksi olisi kohdussa kasvamassa :) Mulle se selviää vasta lopullisesti rakenneultrassa, se on ainoa ultra jonka täällä kaupunkin tarjoaa.

Tällaisia mietteitä tänään...

Marrastoive rv 10+2

Vierailija
6/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea sinne sykkyvistä ultrauutisista!

Täällä kaikki kuten ennenkin. Valkovuoto yltyy, johtunee ehkä siitä, että kuukautisten aika olisi näillä paikkeilla.

Väsymys on tullut melko kovaksi. Parisuhteessa menee hyvin, niin kuin mieheni totesi, että parempi se että nukun, kun olisin ns hormoonihäiriöinen :) Eipä tule ainakaan turhia riitoja aikaiseksi.

Nyt olisi muutama päivä vapaata, ja heti huomenna ensimmäinen neuvola. Hiukan jänskättää, mutta katsotaan mitä siellä sitten tehdään :)

Nyt on palattava töihin takaisin.

Heidi <3 toukka 7+5

Vierailija
7/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka75: Seinäjoelta olen ja synnäri SEKS :)

Meillä oli koko perheellä kamala vatsatauti, lapset jo terveitä ja minä ja mieskin voitonpuolella..hiukan vielä heikottaa eikä ruoka maistu..:(

Tasan viikonpäästä olisi eka neuvola, että sitä odotellessa.

Taidanpa lukaista eilisen pinon ja painun takas nukkuun ja kerään voimia.

Tuuli

Vierailija
8/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sieltä se pieni ihme löytyi, vaikka niin pelottikin! :)

Uusi käynti tosin tulee, sillä kuten arvelinkin, ei viikot olleet niin pitkällä, kuin kuukautisista laskettiin. Tosin kuitenkin pidemmällä kuin itse olin kuvitellut :) Pikkuisen sydän löi ihan tomerasti ja liikuskelikin nähtävästi. Olin varautunut näkemään pienen tunnistamattoman möykyn, mutta niinhän tuo jo ihan ihmiseltä näytti :) Vaan silti tieto lisää tuskaa; nyt sitten keskenmeno pelottaa tavallaan enemmän. Jokainen pieni nipistys ja kivistys pistää varpaillee. Vaikka kaikenlainen kuuluukin asiaan... Ja tietenkin se, onko pikkuinen terve. Np-ultra on sitten muutaman viikon päästä.

Toisinaan on tuntunut, kuin jokin siellä masussa olisi. Pidän itseäni ihan haahuna, kun eihän liikkeitä vielä voi tuntua; ainakaan tällaisten makkaroiden läpi! Olo on jatkuvasti tosi väsynyt ja etova. Siis ei kunnolla pahoinvoiva, mutta todella ällö olo. Vain makuultaan ja kylmää mehua juoden tuntuu jotenkin siedettävältä. Miten ihmeessä te työssäkäyvät jaksatte?!? Vielä todella ikävän pahoinvoinnin kanssa?!? Nostan hattua... olen kahden kanssa kotiäitinä ja toisinaan ei ihan jaksaisi; lepoa kun ei saa silloin, kun sitä eniten tarvitsisi. Meillä vielä kakkonen on varsinainen yöheräilijä eli yöunetkaan ei ole kehuttavat. No, aikansa kutakin :)

Luultavasti lähisuvulle kerromme nyt kolmosesta. Masuni on sen verran pullottava (vaikka tuo pikkuinen on vielä niin pieni), ettei sitä voi kauaa piillotella.

SWEHINA! Muuttaisitko lasketunaikani, olisi näillä tietämillä 1.11. Kiitos!

TalviSalama 9+6

Vierailija
9/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä myös pikkuinen sykki =). Oli se vain pieni. Kun yleensä tai sanotaanko aiemmissa olen käynyt vasta viikolla 12, niin kyllä se kokoero on huomattava. Kuvassa juuri näkyy pieni pähkinä ;). Mutta sydän kuulemma vahvastikkin sykki. Lääkäri ei sen enenmpää vielä lähtenyt la muuttelemaan, sanoi että tarkistetaan viikolla 12. Me kun käymme siellä kerran kuussa, niin ehtii vielä tsekkaamaan. Mutta nyt jotenkin tosiaan vasta uskaltautuu odottamaan ihan oikeasti! Mullakin kun on takana se yksi tuulimuna, niin sitä sitten totta kai vallan skeptiseksi on alkanut.

Niin, eilen oli kyselyä ainakin siitä, onko kerrottu ja kelle. No meillä tietää lähimmät ystävät, vanhemmat eivät vielä tiedä. Jos " järkyttäisin" sitten kuopuksen 1-v synttäreillä =P. Mielenkiinnolla odotan vastaanottoa. Ehkä ei ole enää niin jippii kuin ensimmäinen, saati toinenkaan. Luulen näin. Mutta eihän sitä tiedä. uskon että miettivät vain jaksamista ja omaa kuntoani- kuitenkin kun tuo pikku kakkonen ei ihan vielä kovin iso ole. Mutta kyllähän se sitten sutviintuu!

TalviSalama tuossa mietti työssäkäyviä. Voisin kyllä sanoa, että töissä jaksoin paremmin raskauden kuin näin kotona. Kun koko ajan on joku vaatimassa jotain. Ei pysty ollenkaan levähtämään- edes ajatuksissa. Päiväunia meillä ei isompi nuku ollenkaan, ja kaikki aika on täyttä menoa ja meninkiä. No, sitten kun mies kotia tulee, pistän sohvalla pitkäksi..Ja nyt vielä kun flunssa niin jes.. Ihanaa.

Ällöolo on palannut. Ihmettelin oireiden katoamista, mutta kyllä ne taas on tullut takaisin. Tänään jopa oli okennus lähellä. Mitä en ole koskaan vielä tehnyt. Toivotaan että ei tarvitsekkaan!

Mutta nyt vien kuopuksen pihalle nukkumaan! Palataan taas =)

Vierailija
10/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin listaa pari kertaa läpi, enkä nähnyt marraskuisten omaa listaa. No löytyihän se lopulta, kun ensin olin säheltänyt yhden aloituksen lisää. Etsivä löytää, kuten sanontakin menee.

Onpa ihana antaa pojalle lääkkeitä. Tuolla nyt lähinnä tarkoitan sitä, että ei ole tullut nestemäistä litkua vastaan, jonka mausta nuorempi ei olisi pitänyt! Menee nestemäiset penisiliinit, zyrtecit, yskänlääkkeet. Ei edes irvistä, yleensä pytää jopa lisää. Tyttäreni taas saa heti oksennusreaktion, oli lääke mikä tahansa (paitsi tabletit). Samoin jos tyttäreni on neulakammoinen, ei pojallani edes ilme viimeksi värähtänyt kun rokote annettiin.

Jotenkin ei ole vieläkään sellainen olo, että olisin todella raskaana. Pohdinpa sitäkin, että milloinkohan ne rinnat tuosta kasvaa. Kun ei niissä tunnu mitään muutosta tapahtuvan. Yhä edelleen peilistä tuijottaa takaisin kaksi yhtä tyhjää nahkapussia. Jos imettäessä oli iso c-kuppi, niin imetyksen jälkeen ei jäljelle jäänyt kuin -aa:n verran nahkaa :D. Eikös ne voisi jo terhakoitua?

Hirveä nälkä kyllä on. Voisin oikeasti syödä koko päivän. Hedelmät maistuvat ihan syntisen hyville. Karkkia tai suklaata ei ole tehnyt mieli, mutta jostain syystä hedelmiä senkin edestä. Ja minun tekisi mieli ihan valtavasti syödä kermaperunoita... valkosipulikermaperunoita ja kunnon pippuripihvi. Noh, se pippuripihvi vielä onnistuu, mutta se kerma niissä perunoissa. Ja ei se soijapohjainen kerma maistu kovin hyvälle omassa suussa, kun on tottunut syömään sitä " toista tavaraa" . :/ Noh, lippu korkealla, ehkä tämä menee taas ohi, kunhan olen synnyttänyt tämän muksun.

Ihanaa tiistaita kaikille!

Vierailija
11/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sit se eka neuvola. Painoa oli tullut reilun kilon verran....onhan se selvä, kun koko ajan pitäis jotain mupeltaa! Verikokeen ottaminen alkoi pyörryttää, joten piti lepäillä vähän aikaa. Jees, sain lähetteen alkuraskauden ultraan joka olis nyt perjantaina. Laskettuaika on terkkarin mukaan päivää aikasemmin eli 15.11.

Etovaa oloa on riittäny, tänään oloa on helpottanut xylitolpastillit! Ei siis ole tarvinnut koko ajan syödä jotain kunnon ruokaa. (= Eipä tässä ihmeempiä.

Wempula ja VIP 7+6

Vierailija
12/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuosta työjutusta kun aiemmin kirjoitin---tottahan sekin siis vaikuttaa mitä työtä tekee...Itselläni työ, jossa istun koneella, joten ei rasita ainakaan fyysisesti. Jokun hoitotyö kyllä voisi olla aikasta raskasta touhua- tai onkin ihan varmasti. Mutta siis näitä jäin miettimään, että typerästi kirjoitin että kotona on raskasta. Kun ei itsellä kokemusta kuin oman työn raskaudesta--ja raskaudesta =9

-haltijapipari ja aivosolujen huomattava vähentyminen jo viikolla 8+2

Vierailija
13/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas moni ollut kurkkimassa pikkuista ultrassa. Eikö se vaan ole ihanaa. Miten sitä onkin esikoisen aikana jaksanut odottaa rv 18 tai jotain asti. Monet tuntuvat käyvän ultrassa yksityiselläkin. Meillä on myös huomenna lääkäri niitten vuotojen takia ja siellä ultrataan. Pääsee mieskin näkemään.

Kerrottiin lapsille uutinen eilen. Esikoinen, eskaripoika tuntuu olevan yhtä innoissaan, ku 3v tyttökin. Kuopus vaan ei oikein tajua aikaa. Esikoinen ymmärtää jo taas hyvinkin paljon asioita. Oli ihana kuunnella, kun selitti pikkusiskolleen monia juttuja. " No nyt säkin sitten saat tietää kuinka ihanaa on olla isosisko! " tuo oli kyllä aivan ihana kuulla! Tänään oli sitten poika mennyt päiväkodissa laulutunnin aluksi eteen seisomaan ja kertonut, että äitin mahassa on ihan pieni vauva. Ja näyttänyt sormilla että ihan pari senttiä vasta... Että siihen eiliseen... meillä taitaa pian tietää kaikki...

Nyt en enää muista kuka joulukuinen kyseli, mutta SEKS on mullakin synnäri ja 3,5 km sairaalaan matkaa...

B ja HerttaÄssä 9+3