Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino ok, mutta rasvaprosentti tosi korkea. Mitä pitää tehdä, jos ei halua laihtua kiloissa?

Vierailija
01.09.2017 |

Painan 65kg, mikä on pituiselleni naiselle normaalipaino (174cm). En halua olla ruikku, enkä hoikka. Rasvaprosenttini on kuitenkin tosi korkea, 37%. Sen pitäisi olla kai noin 20-25%.

Ruokavalio on kunnossa ja urheilen kiitettävästi, käyn esim. 10 kilometrin juoksulenkeillä. Miten tuon rasvaprosentin saa pienemmäksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla saat enemmän lihasmassaa ja rasva vähenee. Saattaa tulla jopa muutama lisäkilo lihasmassasta.

Vierailija
2/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lihaskuntotreeni polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta. Se on oikeastaan ainoa tapa pienentää rasvaprosenttia laihtumatta. Kaupanpäälle kiinteämpi vartalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Eikä sitten mitään muutaman kilon painon heiluttelua samalla kun juttelee kaverin kanssa, vaan kunnon vastukset. Sarjan lopussa pitää tuntua siltä että ei nouse enää. Salipäivinä pitää huolehtia proteiinin saannista. Ainakin kolme kertaa viikossa pitäisi käydä, jos haluat näkyviä tuloksia.

Vierailija
4/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo rasvaprosentti fakta? Entä paljonko on lihasta?

Vierailija
5/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo rasvaprosentti fakta? Entä paljonko on lihasta?

On fakta. Mitattu kolmella eri tavalla eri paikoissa ja kaikissa samansuuntaiset tulokset (36-39% rasvaa). Pihtimittaus ja kahdenlaiset kehonkoostumusmittauslaitteet.

En valitettavasti muista enää muita lukuja, vain tuon korkean rasvaprosentin.

ap

Vierailija
6/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin näin: 3 lihaskuntotreeniä (salilla) ja 2 aerobista (yksi lyhyempi ja intensiivisempi, toinen pidempi ja rauhallisempi) viikossa. Söisin puhtaasti (proteiinia 1,5-2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja loput hyviä hiilareita) sen verran, että paino pysyy pitkällä aikavälillä suht samana. Lisäksi ottaisin mitat kerran kuussa.

Vierailija
7/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koneet on ihan humpuukia. Pihtimittauksen oikeellisuus taas riippuu mittaajan ammattitaidosta. Onko sinulla OIKEASTI liikaa rasvaa, siis ihan peilikuvan ja vartalon suhteiden mukaan?

En ymmärrä tätä nykymaailmaa, jossa kaikenlaisten höpömittausten perusteella pidetään itseään viallisena sen sijaan, että oikeasti katsottaisiin miltä näyttää ja miltä tuntuu.

Vierailija
8/8 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä keinolla rasvaprosenttisi on mitattu? Sain itse maratonkunnossa ollessani samansuuntaisia tuloksia kun mittautin rasvaprosenttini hyvinvointitapahtumassa. Testaaja oikein kauhistui ja suositteli että vaihdan juoksuharrastukseni heti salitreeniin koska minulla oli epänormaalin suuri rasvakerros. Kuulin vasta myöhemmin että kädessä pidettävää laitetta olisi pitänyt puristaa ja itse olin ottanut siitä vain kevyesti kiinni, joten osa tuloksesta selittyi varmasti sillä. Tuttu personal trainer sanoi että pelkästään kroppaani katsomalla voi todeta että rasvaprosenttini ei voi olla niin korkea (näytin nk. kuivan kesän oravalta niihin aikoihin) ja että mittaukset ovat muutenkin erittäin epätarkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi