Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

42 vuotias ja raskaana

Vierailija
31.08.2017 |

Ihanaa ja pelottavaa. Onko muita saman kokeneita? Miten ympäristö ja muut ihmiset suhtautuivat?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Sain kuopukseni 4vsitten 43-vuotiaana.

Vierailija
2/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertonut kenellekään, niin ei tarvinnut kuunnella kauhisteluja. Maha pysyi niin pienenä koko raskausajan, että hyvin harva huomasi raskauteni edes loppumetreillä. Hyvin kaikki meni ja lapsikin on jo 15-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös yli 42 v ja mitä lie kaikki ajattelivat, yx hailee. Lähipiiri suhtautui kuitenkin myönteisesti. Paljon olisin jäänyt paitsi jos ei olisi lasta. Todella paljon. Kiitollinen. 

Vierailija
4/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin kirjoittamaan 42-vuotias.

Vierailija
5/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45 ja raskaana. En oo kyllä tästä puhunut kenellekään. Tämä oli yllätys ja ensin järkytys. Nyt oon hyvillä mielin.

Vierailija
6/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa iässä pitää vielä ajatella mitä muut ajattelevat?

Ja onnea!

Vierailija
7/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista tuossa on? Lämpimästi on joka puolella oikeassa elämässä suhtauduttu.

Täällä keskustelupalstalla tuntuu olevan nais- ja lapsikielteistä kirjoittelua, joten ehkä sitä kannattaa välttää jos stressiä tulee.

Onnea odotukseen!

Vierailija
8/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Onnea kovasti!

Vierailija
9/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! - Kai tiesit, että tämän palstan ohittamaton ja ainoa oikea aika tai hetki saada lapsia on jokaisen tiedettävä itse, jos siis tulee ja on mahdollista saada lapsi tai lapsia; toki myönteistä, jos on rakastettava kumppani rinnalla ja vielä enemmän myönteistä jos on asiaan myönteisesti suhtautuvia muitakin läheisiä. - Mutta tämän palstan mukaan jälkikasvua voi saada aina ja ehdottomasti joko liian nuorena tai vain ja ainoastaan liian vanhana; siksi jokaisen on parasta tietää tuo hetki kaikkein entiten itse. 

Vierailija
10/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihanan esikoiseni (ainokaiseni) 41-vuotiaana. Ei sitä kukaan kummastellut ja kaikki meni hyvin.

Vierailija
11/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
12/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syndroomat ovat todennäköisempiä lapsilla, mitä vanhempi äiti on. Kannattaa tämä pitää mielessä, mutta toivotaan, että lapsi on kuitenkin täysin terve syntyessään.

Vierailija
13/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Älä suotta mieti toisten ajatuksia.

Vierailija
14/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut ikämielessä synnyttämisen "ääripäät".

Esikoisen sain 18-vuotiaana ja kuopukseni 41-vuotiaana. Sain noin kymmenen kertaa enemmän ihmettelyä ja taivastelua raskaudestani tuolloin 18-vuotiaana, myöhempää raskautta tuskin ihmetteli kukaan. Nyt olen 30- ja 7-vuotiaiden lasten äiti sekä 1-vuotiaan pikkuisen mummo.

Vierailija
15/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ei tuo nyt ole sinällään ikä eikä mikään saada lapsia. Aika tavallista nykyään on saada lapsia nelikymppisenä. Kannustuksena: lähipiirissäni on nainen, joka on saanut kolme tervettä lasta 40+ ikäisenä. :)

Vierailija
16/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelikymppistä synnyttäjä nykyään ihmetellä :)

10 vuoden yrityksen (ja yrittämisen luovutuksen) jälkeen saimme esikoisemme kun olin 39-vuotias. Toinen tuli melkein heti perään ollessani 40. Ja pienenä järkytyksenä (iloisena sellaisena) sain kesän alussa tietää odottavani kolmattamme. Ikää on minulla nyt 43, tulen siis synnyttämään 44-vuotiaana.

Tässä on hyviä ja huonoja puolia. Hyvänä tietysti oma elämänkokemus ja taloudellinen tilanne, voin huoleti olla lasten kanssa kotona.

Huonona puolena tietenkin mahdolliset terveydelliset riskit ikäni vuoksi sekä huoli siitä, missä kunnossa on silloin kun lapset alkavat aikuistumaan ja saamaan omaa perhettä.

Tulipas romaani. Hurjasti onnea sinulle odotukseen❤️

Vierailija
17/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni syntyi äidin ollessa 43 -vuotias. Siskon murrosikä aika otti koville.

Vierailija
18/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi "vanhempi" äiti. Poikani syntyi ollessani 37-vuotias. Erinäisten terveydellisten syiden vuoksi olin varma että hän jää ainokaiseksemme, mutta nyt terveyteni on jälleen kunnossa ja huomaan haaveilevani toisesta lapsesta näin 42-vuotiaana.

Vierailija
19/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan vetää niin sanotusti pohjat.

Täällä tuore äiti 46v. Jonkin verran olen kuullut ihmettelyä, mutta luonnollisestikaan mitään en kadu.

Kaikkea hyvää sinulle :)

Vierailija
20/20 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syndroomat ovat todennäköisempiä lapsilla, mitä vanhempi äiti on. Kannattaa tämä pitää mielessä, mutta toivotaan, että lapsi on kuitenkin täysin terve syntyessään.

Harvoihin syndroomin äidin iällä on vaikutusta . Eipä juuri muihin kuin kromosomien virheellisiin lukumääriin. Niistäkin lähinnä trisomioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi