Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla teitä on kiusattu tai "kiusattu" koulussa?

Vierailija
31.08.2017 |

Mua on haukuttu silmälasien takia ja sitten yläasteella muutama poika heitti aina tunneilla pikkuisia kuminpalasia mun päähän.

Kuminpalasten heitto ei tuntunut musta niin pahalta "kiusaamiselta" kuin tuo lasien takia haukkuminen ja syrjiminen. Se oli mun mielestä oikeaa kiusaamista. Kumien heittely oli vaan sellaista härnäilyä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut olivat niin kuin minua ei olisi olemassakaan. Jos esim. menin välitunnilla muiden luo, he kävelivät pois sanomatta mitään.

Vierailija
2/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakin tavalla. Jos pääsisin takaisin ala-asteelle, vetäisin kiusaajia turpaan ja kuristaisin sen jälkeen tajun pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkemalla ulkopuolelle, puhumalla pahaa selän takana ja levittelemällä juoruja, haukkumalla ja nimittelemällä, pilkkalauluja laulamalla,  käymällä fyysisesti käsiksi monin eri tavoin, varastamalla omaisuutta, häriköivillä puheluilla, vakoilemalla ja pettämällä tahallaan ja systemaattisesti lupauksia kulkea esim. yhtä matkaa kouluun...

Vierailija
4/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytetty kiusaajaksi, vaikka oikeasti olin kiusattu.

Minun kanssa ei tarvinnut leikkiä, koska olin "kiusaaja". Minusta valehdeltiin ja juoruttiin opettajille. Syytettiin varkaaksi ja vieritettiin omat teot minun syyksi.

Minulla oli alkoholistivanhemmat, joten olin se huono ja ilkeä lapsi.

Vierailija
5/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja sanoi kerran ala-asteella nenääni rumaksia ja toisella kerralla hän haukkui minun silmäpusseja.

Vierailija
6/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja sisaruksiani kiusattiin perheemme köyhyyden vuoksi. Vaatteet olivat usein sisaruksilta perittyjä, vanhanaikaisia ja rikkinäisiä. Meille ilveiltiin ja naureskeltiin ja heiteltiin ilkeitä sossupummikommentteja. Totta on, että moniongelmainen (vanhemmillamme oli päihde- ja mielenterveysongelmia) perheemme oli sosiaalitoimen asiakas. Vika ei kuitenkaan ollut meidän lasten. Kylällä puhuttiin perheestämme pahaa, ja joidenkin kavereiden vanhemmat kielsivät meitä kyläilemässä heillä.

Työskentelen nykyään opettajana, ja koulukiusaamistapauksia selvittäessäni olen huomannut, että juuri kukaan vanhemmista ei pysty myöntämään, että oma lapsi olisi kiusaaja, saati että myöntäisi itse osallistuvansa epäsuorasti kiusaamiseen vaikkapa yllä kuvaamallani tavalla. Tästä ilmiöstä johtuu se, miksi usein näyttää siltä, että "koulu ei puutu kiusaamiseen". Koululla on itse asiassa aika vähän keinoja puuttua, mikäli kiusaajan perhe kieltäytyy yhteistyöstä ja pahimmillaan on sitä mieltä, että oma lapsi on tilanteen uhri.

Vierailija
7/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nosti mut vyöstä naulakkoon roikkumaan ja jätti siihen. Kaato mut käytävälle ja yritti repiä farkkuja jalasta.

Vierailija
8/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monellakin tavalla. Jos pääsisin takaisin ala-asteelle, vetäisin kiusaajia turpaan ja kuristaisin sen jälkeen tajun pois.

Aplodeja. Ongelmat pitääkin ratkaista sanoilla lääkkeillä, jotka ne on aiheuttanutkin

Pitäisikö lähteä vaatimaan veroäyreihin tuntuvia korkotuksia, että nämä kiusatut saisi jotain jälkihoitoa ennen kuin he ovat itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä? 

Vierailija
9/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelemalla ilkeyksiä ja törkeyksiä, käymällä käsiksi, tuhoamalla tavaroitani, heittelemällä pikkuesineillä, tahallisesti vääristelemällä ihan tavallisia sanomisiani, lisäksi jotain hyvin outoja juoruja selän takana. Ei kovin kekseliästä.

Vierailija
10/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuiltu vaatetyylistä

Vierailija
11/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani oli opettajani, joka sanoi minua liian tosikoksi, joka ei osaa vastata huumorilla.

Vierailija
12/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella mm. rumien vaatteiden vuoksi. Vanhemmat polttivat sisällä, joten minäkin suorastaan savusin tupakanhajuisena. Siitäkin haukuttiin. Vanhempien ero aiheutti kiusaamista.

Yläaateella en halunnut yhden pojan tyttöystäväksi, tästä poika kehitteli mitä ihmeellisempiä tarinoita, joiden seurauksena minua haukuttiin yläasteen ajan huo..ksi ja jakorasiaksi. Lopulta tarinat olivat niin pitkällä, että jopa lasten perheet osallistuivat juttujen levittämiseen. 8-luokalla olin verikokeessa pienen luomioperaation vuoksi. Luokkakaverin äiti näki minut ja oli kertonut ystäväni äidille, että nyt sitä oltiin menossa aborttia tekemään.

Vierailija
13/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "kiusattu"?

Vierailija
14/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetty yksin. Pojat haukkuneet pisamien takia. Tytöt siitä, että olen lyhyt ja "erolapsi" kun vanhempani ovat eronneet.

Vierailija
15/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä koulussa ja opettaja aina mainitsi julkisesti, kenelle oli tullut kokeesta kymppi. Otti päähän, koska en olisi halunnut, että muut tietävät asiasta. Jouduin myös lukemaan aineitani äikäntunnilla ääneen. Yritin vähätellä ja valehdella numeroitani huonommaksi, mutta ei auttanut. Kiusattin silti sanallisesti ja joskus piiloteltiin tavaroitani.

Eli hikariudesta kiusattiin. Onneksi yläasteella löytyi uusi tyttö kaveriksi, olimme erottamattomat ystävykset. Hänkin oli hyvä oppilas ja aloimme panna hanttiin kiusaajille.

Näistä kiusaajista tuli myöhemmin päihdeongelmaisia ja paskatyöläisiä. Meistä hikareista aivan muuta.

Vierailija
16/17 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kiusattu"?

Joku teko, joka voi ulkopuolisen silmissä näyttää kiusaamiselta, mutta oikeasti on jonkin sortin härnäämistä tai muuten vaan normaalia nujakointia.

Vierailija
17/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintää, porukasta pois jättämistä, huutelua, haukkumista, tönimistä, lyömistä, repuilla heittelyä päin näköä, hiuksista repimistä, potkimista. Onhan näitä. Olin yksinäinen lapsi ja nuori. Kiusaamista oli koulun ulkopuolellakin.

Ei huvittanut mennä ulos ollenkaan kotonakaan. Jopa vanhemmat kannustivat kiusaamaan minua. En tiedä mistä johtui kun oltiin ihan normaali perhe jne enkä ilkeillyt kenellekään. Harmitti se yksin olo ja masennuinkin mutta ei sitä kukaan huomannut koska koulu sujui hyvin ja sain hyviä numeroita jne. En pitänyt meteliä itsestäni lainkaan. Halusin lopulta olla täysin huomaamaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan