Tehkää mulle, vyörätölihavalle kolmekymppiselle naiselle, jolla selkävaivoja, laihdutusohjelma!
Eli siis, miten kannattaisi alkaa liikkua ja syödä? Kuntosali on tällä hetkellä vaikea yhdistää elämäntilanteeseen. Harrastan pelkästään kävelyä. Peruslenkki on 5-10 km. Kävelen sen n. 3 tai 4 kertaa viikossa. Päivittäin kävelen muutenkin useita kilometrejä. Kunto on aika surkea. Syön herkkuja ja vehnähöttöä päivittäin. Olen stressaantunut ja hieman masentunut. Eniten läskiä vyötäröllä, jota ei ole. Pituus 165 cm ja paino 66 kg.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rypsiöljy pois?
Rypsipellon laidalla asuvana (ei oman) sanon, että niin monta kertaa kesässä sinne levitetään myrkkyä että aivan varmasti osa on öljyssä mukana. Luomuöljy varmasti on toista.
Varmasti yksi syy, mutta ei se luomurypsiöljykään ole ihmiselle sopivaa rasvaa.
Sanoo mikä tutkimus?
Tän takia varmaan ootkin laihdutuksen tarpeessa. Odotat täällä että joku muu ratkaisee sun ongelmat? Laihdutus vaatii vaivannäköä, ja se vaivannäkö alkaa sen laihdutuksen suunnittelusta. Netti on täynnä tietoa. Lue, ja kokoa itsellesi sellainen ohjelma mitä pystyt noudattamaan. Se että joku täällä antaa ohjeet kuinka syöt hyvin ei todennäköisesti sulla toimi pitkällä aikavälillä jos kerran oot tottunut syömään todella huonosti.
Kiitos vinkeistä. Kokeilen ensin poistaa päivittäiset herkut ja korvata ne kasviksilla tai marjoilla. Tulen sitten raportoimaan parin viikon päästä. Haluaisin laihtua ehkä n. 5 kg. Ap
Vierailija kirjoitti:
Taas yks näitä ''Haluan laihtua mutta salille en kyllä kerkeä...'' ,''Ja on muuten tuota ja tuota etten sitä nyt ainakaan tee...'' Itteä niskasta kiinni ja tekosyiden selittely vähemmälle! Jos oikeasti haluat laihtua niin sille kuntosalillekkin löytyy aikaa! Salitreeni ja oikea ruokavalio on kuitenkin se tehokkain tapa polttaa rasvaa. Kukaan ei voi sulle näkemättä ja tietämättä oikeita lähtötasoa tehdä turvallista ja terveellistä ohjelmaa joten suosittelen että olet yhteydessä sen lähimmän kuntosalin henkilökuntaan.
Aina ei syystä tai toisesta ole mahdollista mennä salille tai liikkua. Jos nyt kuitenkin on motivaatio tehdä edes ravinnolle jotain, hyvä niinkin.
Itse olen tiputtanut 6 kg tämän kesän aikana liikkumatta ihan vaan ruokavalion muuttamalla (ajatuksena, että muutos on pysyvä). Varmasti tulos olisi parempi, jos olisin voinut liikkua normaalisti, mutta aina vaan ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rypsiöljy pois?
Se on huonoa rasvaa, omegasuhteet näennäisesti ok, mutta käyttäytyvät kehossa toisin, joten liikaa kutosta. Näin yksinkertaistettuna selitetty.
Joku on taas mennyt näiden itse itsensä guruksi julistaneiden markkinamiesten ansaan. Tosi söpöä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yks näitä ''Haluan laihtua mutta salille en kyllä kerkeä...'' ,''Ja on muuten tuota ja tuota etten sitä nyt ainakaan tee...'' Itteä niskasta kiinni ja tekosyiden selittely vähemmälle! Jos oikeasti haluat laihtua niin sille kuntosalillekkin löytyy aikaa! Salitreeni ja oikea ruokavalio on kuitenkin se tehokkain tapa polttaa rasvaa. Kukaan ei voi sulle näkemättä ja tietämättä oikeita lähtötasoa tehdä turvallista ja terveellistä ohjelmaa joten suosittelen että olet yhteydessä sen lähimmän kuntosalin henkilökuntaan.
Aina ei syystä tai toisesta ole mahdollista mennä salille tai liikkua. Jos nyt kuitenkin on motivaatio tehdä edes ravinnolle jotain, hyvä niinkin.
Itse olen tiputtanut 6 kg tämän kesän aikana liikkumatta ihan vaan ruokavalion muuttamalla (ajatuksena, että muutos on pysyvä). Varmasti tulos olisi parempi, jos olisin voinut liikkua normaalisti, mutta aina vaan ei pysty.
Sori tuo 6 kiloa kesän aikana ei niin paljoa ole että sillä kauheasti kannattaa hehkuttaa! Laihduttaminen vaatii uhrauksia ja vaivaa, jos oikeasti haluat jotakin niin varmasti se mahdollisuus urheilla löytyy! Salilla + oikealla ruokavaliolla nyt vaan oikeasti saadaan ne parhaat tulokset :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali ei ole mitenkään välttämätöntä laihtumisen kannalta.
Kyllähän totuus on se että oikeanlainen salitreeni ja ruokavalio tuo ne parhaat tulokset laihdutaessa! Tietenkin tuo salille raahautuminen vaatii paljon ja sen jälkeen siellä pitäisi tehdäkkin jotakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali ei ole mitenkään välttämätöntä laihtumisen kannalta.
Kyllähän totuus on se että oikeanlainen salitreeni ja ruokavalio tuo ne parhaat tulokset laihdutaessa! Tietenkin tuo salille raahautuminen vaatii paljon ja sen jälkeen siellä pitäisi tehdäkkin jotakin...
Turhaan sinne salille raahautuu, jos vihaa jokaista hetkeä siellä. Ihmisten pitäisi ymmärtää se, että kaikki liikunta on hyvästä ja me kaikki ollaan erilaisia ja tykätään eri liikuntamuodoista. Varsinkin rapakuntoisen sohvallamakoilijan kannattaa kokeilla monipuolisesti eri lajeja, ettei innostus katoa aivan alkuunsa.
Itse oon kans tuollainen H-vartaloinen tasapaksu, jolla kilot kertyy keskivartaloon. Treenaan monta kertaa viikossa ihan sentakia, koska se on hauskaa ja mulla tulee siitä aivan mahtava fiilis. Ei se motivaatio tuu siitä tehokkuudesta, jos salille meneminen on jotain pakkopullaa.
Kolme kertaa päivässä vatsa täyteen kasvispitoista ruokaa, napostelu pois. Jos aterioiden välillä nälkä, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, vesimelonia, vettä välipalaksi.
Älä juo kaloreita, mehuja tms.
Älä ole tiukka välillä, kerran pari viikossa voi herkutella, ei mässätä.