Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokkalaisen TET-paikat

Vierailija
31.08.2017 |

Mistä ovat teidän ysiluokkalaiset löytäneet ilman suhteita paikat kahden viikon TET-jaksolle? Meillä päin tuntuu olevan kiven alla. Poika kysellyt jo kymmenestä paikasta tuloksetta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Ärsyttää että tällaiseen työpaikan hakuun tärvääntyy tuntitolkulla aikaa, kun ysillä pitäisi opiskellakin.

Vierailija
2/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tai miehen työpaikoilta. Myöskin kesätyöt hoitu näissä. Suhteilla siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teini ei halua meille. Vaan halua hankkia paikan itse, mikä lienee koko tetin juju. Itsenäinen työelämäharjoittelu.

Ikävä vaan ettei niitä paikkoja ole.

Vierailija
4/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysyttiin mistä TET-paikka ILMAN SUHTEITA.

Vierailija
5/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut suosittua mennä entiseen kouluun, ne ottaa mielellään.

Vierailija
6/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on sellainen käytäntö, että jos ei tet-paikkaa saa/kiinnosta hakea, niin tet-jakson voi istua koulun tukiopetus-klinikassa koulukuraattorin ohjauksessa (tekemättä yhtikäs mitään työhön liittyvää).

7/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta, seurakunnalta ja alakoulusta.

Mun ja mieheni työpaikoille ei myöskään oteta tet-nuoria, joten ilman suhteita on paikat pitänyt hakea.

Vierailija
8/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tieto TET-ajankohdasta tuli jo 8. keväällä. Oma poika marssi samantien läheiseen kauppaan ja sopi tapaamisen myymäläpäällikön kanssa. Meni paikalle ja sai TET-paikan.. siis jo silloin ennen kuin koulut oli loppuneet keväällä. Jos TET on nyt syksyllä, alkaa varmaan olla jo paikat täytetty. 

Vierailija
9/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tieto TET-ajankohdasta tuli jo 8. keväällä. Oma poika marssi samantien läheiseen kauppaan ja sopi tapaamisen myymäläpäällikön kanssa. Meni paikalle ja sai TET-paikan.. siis jo silloin ennen kuin koulut oli loppuneet keväällä. Jos TET on nyt syksyllä, alkaa varmaan olla jo paikat täytetty. 

No me saatiin tieto siitä ajankohdasta vasta nyt. Eli ei voinut kysellä aiemmin.

Vierailija
10/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

11/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas tet-jakson ajankohta on kerrottu vajaat 2 kk ennen jakson alkamista.

Vierailija
12/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me saatiin tieto siitä ajankohdasta vasta nyt. Eli ei voinut kysellä aiemmin.

Sitten vaan kaikkiin paikallisiin kuntasektorin työnantajiin: kirjasto, päiväkodit, koulut, katurakennus + puutarhahommat yms.

Vierailija
13/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähetti sähköpostilla kyselyja eri firmoihin, autokaupoista  elektronikkakauppoihin , kyseli lähikaupoista, autohuoltamoista, kahviloista yms.  Kävi läpi varsinkin lähialueen yritykset. Lopulta sai paikan ison elektroniikkaketjun myymälästä, se otti itse asiassa useamman tettiläisen. Mutta ihan kalkkiviivoille meni. Sitten tuli vielä tarjous toivepaikasta, mutta oli kirjoittanut sopimuksen alle toisaalle. Kova homma oli. Tsemppiä.

Vierailija
14/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta meidän ysiluokkalainen sai, ihan meni paikan päälle ja esitteli itsensä ja kysyi. Sillä selvä. Samoin toimi kasillakin. Ihan ilman suhteita, ja teki hommansa niin hyvin, että petasi itselleen kesätyöpaikkamahdollisuuden jatkossa.

Vierailija
15/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan kaikkiin paikallisiin kuntasektorin työnantajiin: kirjasto, päiväkodit, koulut, katurakennus + puutarhahommat yms.

No kai minä sen tajuan, mutta vituttaa, että tähän pitää tuhrata tuntikausia, kun lapsen pitäisi ysillä opiskellakin.

Vierailija
16/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos mä en pääse mihkään somefirmaan tai jonku vloggaajan assariks, nii sit mä en mee ollenkaan!"

Joo ja mutsi en todellakaan mee mihkään lähimarketin heviosastolle tai varastoon, vittu.

Vierailija
17/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on TET-pankki, johon yritykset saavat ilmoittautua. Jos jollain ei ole paikkaa, opo katsoo pankista jonkun vapaan paikan.

Vierailija
18/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa on TET-pankki, johon yritykset saavat ilmoittautua. Jos jollain ei ole paikkaa, opo katsoo pankista jonkun vapaan paikan.

On täälläkin sellainen mutta ne kaikki paikat ei sitten kuitenkaan ota tettiläisiä tai ajankohta on väärä.

Vierailija
19/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös kaupunki ottaa omiin palkkoihinsa harjoittelijoita, samoin seurakunta.

Vierailija
20/44 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasiluokkalainen sai ihan itse Tet-paikan viikoksi, pitäisi siis onnistua vuotta vanhemmaltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän