Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomessa saa valita miten asuu? Ihmiset arvostelee, kun ei asuta miehen kanssa yhdessä, vaikka meillä on perhe.

Vierailija
31.08.2017 |

Mä olen 24-vuotias ja mun mies on 26. Meillä on viisi pientä lasta (vanhin 6 v ja nuorimmat kaksoset 7 kk). Mä asun viiden huoneen ja keittiön asunnossa lasten kanssa, miehellä on oma kämppä. Mies osallistuisi kotitöihin ja olisi lasten kanssa, mutta viimeaikoina hänellä ollut vaikeeta ja kiireitä musiikin ym kanssa.

Ihmiset ei tunnu käsittävän, että kaikki perheet eivät ole ihan samaan muottiin valettuja. Älkää ihmiset arvostelko kun ette tiedä kaikkea!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa huijaukselta.

Vierailija
2/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaihteeksi kiva provo, antaisin pisteitä 3/5 sillä oletuksella, että pystyt kehittämään tarinaa vähän värikkäämmäksi ja kertomaan esim. siitä, miten mies vie vanhimman eskariin aina, kun ehtii  (eli joskus keskiviikkoisin) ja on ollut mukana synnytyksissä ja sen jälkeen levännyt kanssasi perhehuoneessa. Älä ihan heti alkuunsa kerro asumistuesta ja Kelan kanssa asioimisesta, säästä ne kolmannelle viestisivulle.

Laitan popcornit tulemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tukihuijauksen takia ko järjestely?

Vierailija
4/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palasimme eron jälkeen takaisin yhteen, mutta emme todellakaan enää saman katon alle. Meilläkin on lapsia ja kukaan ei ole tullut vielä arvostelemaan. Se että teitä arvostellaan kuulostaa aika omituiselta. Jokaisesta ihmisestä keksii halutessaan arvostelemisen aihetta. Älä ihmeessä ole tekemisissä sellaisten kanssa jotka ei hyväksy sinua ja perhettäsi ja teidän ratkaisujanne. Te päätätte omat asianne ja tiedätte mikä teille on paras ratkaisu. Jos arvostelijat ovat niin läheistä sukua että et viitsi välejä katkaista niin alat itse arvostelemaan heitä.

Vierailija
5/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ette nosta tukia Kelalta siksi, että asutte eri asunnoissa niin tuo on fine.

Mutta jos olette paperilla erossa ja kuitenkin elätte kuin avo/avioliitossa niin moraalisesti teette väärin ja siitä saakin arvostella...

Vierailija
6/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te asutte erillään?

Vierailija
7/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten itse koet tilanteesi? Onko ihan ok, olet onnellinen, pärjäät elämässä, lapset ovat onnellisia ja elät kuten olit toivonutkin. Jos haluat elää juuri noin, älä kuuntele muita. Jos taas et, varmaan ymmärrät, mistä he ovat huolissaan. Kritiikki kohdistuu varmaankin mieheesi, ei sinuun.

Vierailija
8/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti jotain tasoa näihin provoihin. Ei tällästä hölöpölöä jaksa lukea.

Joo voi voi onpa kamala mies. Voi voi.

Vierailija
9/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viidestä lapsesta saa lapsilisän yh-korotuksia 250e.

Mites maksaako mies elarit? Vai onko työtön ja kela maksaa nekin? 750e

Vierailija
10/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden nyt mukaan tähän provoon.

Mies on varmaan erityisherkkä, ei kestä lapsiperhearkea mutta on hyvä isä silloin kun on paikalla, tarvitsee musiikin luomiseen omaa aikaa ja luultavasti viinaa ja ehkä muita naisiakin, hyvä mies kuitenkin. On on, ihan varmasti on.

Älä kirjoita näin suoraan sitten. Ole luova.

Vierailija
11/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama miten ihmiset elävät. Ei kai Kela voi määritellä asumismuotoa. Ja voihan niistä tuista kieltäytyä.

Hirveää joku somehäähömpsötys ja somepelleilly ankkahuuli-ilme päällä.

Tosielämä on ihan jotain muuta.

Tsemppiä vaan ap:lle.

Vierailija
12/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun ette nosta tukia Kelalta siksi, että asutte eri asunnoissa niin tuo on fine.

Mutta jos olette paperilla erossa ja kuitenkin elätte kuin avo/avioliitossa niin moraalisesti teette väärin ja siitä saakin arvostella...

Mutta entäs ne moniavioiset, joilla perhe siellä ja täällä....

Tuo on vain yhden perheen ratkaisu.

Vierailija
13/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huijaa Kelaa, miksei ap häpeä? AP vankilaan!

Vierailija
14/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi Suomessa valita itselleen sopivan elämäntavan kunhan pysyy lain rajoissa.

Lasten isällä on ollut niin paljon kaikkea kuormittavaa, joten päätettiin, että hänen on parempi asua omillaan, selvittää asiansa ja tehdä omia juttujaan. Lasten arjessa hän on mukana niin paljon kuin vain ehtii ja jaksaa.

Mä saan apua arkeen kotipalvelusta ja oma sosiaalityöntekijä on tukemassa. Saatiin uusi, ihana koti kun kaksoset syntyi ja nyt opetellaan suurperheen rutiineja.

Monelle tutulle vaan näyttää olevan vaikea pala nämä meidän valinnat. Olen kyllä itse ylpeä, että olen kantanut korteni kekoon tässä suhteessa, oltiin näistä synnytystalkoista mistä kovasti puhutaan mitä mieltä tahansa.

Vierailija
15/15 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vuotta ja 5 lasta?