Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävely on erinomaista liikuntaa kunnon kohottamiseen sekä laihduttajalle

Vierailija
30.08.2017 |

En ymmärrä miksi jotkut ihmiset ovat sitä mieltä että kävelyä ei lasketa kunnolliseksi liikunnaksi. Minullakin on yksi tällainen tuttu. Laitat urheiluvaatteet päälle, lenkkarit jalkaan ja kävelet reippaasti 5km. Mikä tuosta tekee sen että se ei ole hyvää liikuntaa? Itselläni sykealueet pysyvät juuri sopivissa lukemissa reippaalla kävelylenkillä, kun tarkoituksena on peruskunnon kehittäminen ja painonpudotus. Sykealue kävelylenkin aikana on juuri optimaalinen näihin tarkoituksiin. Kävelyn tehoa voi säätää kävelemällä nopeammin jos tuntuu että on liian vaivatonta.

Mikä tuossa on, että se on joidenkin mielestä huonoa liikuntaa, ei auta laihdutuksessa ja "kävelijät on vaan lihavia ja löntystelee eteenpän"? Miksi juokseminen, kuntosali ja spinning ovat jotenkin parempia?

Monipuolinen liikunta on tottakai paras vaihtoehto, sitä en tarkoita että pelkällä kävelyllä tai millä tahansa yhdellä urheilulajilla saisi parhaimmat tulokset. Suosittelen ehdottomasti liikkumaan monipuolisesti, nyt ei ole kyse siitä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen monta kertaa viikossa yli 10 km päivässä, mutta en ole huomannut mitään kiinteytymistä. Ja kyllä, mielestäni kävelen ripeästi. Ehkä pitäisi laittaa ne lenkkivaatteet päälleni, jotta saisin parhaat tehot irti.

Luulenpa, että ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon ja tehdä enemmän core-jumppaa.

Vierailija
2/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen monta kertaa viikossa yli 10 km päivässä, mutta en ole huomannut mitään kiinteytymistä. Ja kyllä, mielestäni kävelen ripeästi. Ehkä pitäisi laittaa ne lenkkivaatteet päälleni, jotta saisin parhaat tehot irti.

Luulenpa, että ruokavalio pitäisi laittaa kuntoon ja tehdä enemmän core-jumppaa.

Aivan. Jos sinulla on syömiset pielessä, niin tuskin millään muuallakaan liikuntamuodolla sen paremmin kiinteydyt :)

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ongelmia laihtua. Pöhötys ja kilot ovat olleet jumissa. Selvisi lymfan olevan tukossa. Kävely aktivoi systeemin ja kilot lähtevät liikkeelle. Tuskin olen ainutkertainen ongelmani kanssa.

Lisäksi kävely nostaa hyvää kolesterolia.

Vierailija
4/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä ei pidetä oikeana liikuntana, koska sitä voi harrastaa ihan tavallisissa vaatteissa. Korkeintaan kenkiin täytyy panostaa. Jää urheilutarvikeliikkeiltä, personaltrainereilta ja maksullisilta liikuntapaikoilta pitkä penni saamatta.

Vierailija
5/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyä ei pidetä oikeana liikuntana, koska sitä voi harrastaa ihan tavallisissa vaatteissa. Korkeintaan kenkiin täytyy panostaa. Jää urheilutarvikeliikkeiltä, personaltrainereilta ja maksullisilta liikuntapaikoilta pitkä penni saamatta.

Niin. Kyllä jokaisen tulisi kuntosalilla käydä. Ottaa joku kolmen vuoden määräaikainen jäsenyys 89e/kk :D

Vierailija
6/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään koirien kanssa 3h päivässä, ihan hyvässä kunnossa olen.Töiden ja lapsen takia muut harrastukset vähän jäissä.Toki syön myös terveellisesti. 168/56

Vierailija
7/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos katsoo kilpakävelijöitä niin kyllä ne aika kovakuntoisen näköisiä on. Että kyllä se kävely on ihan kelpo liikuntaa.

Vierailija
8/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin täällä olevani reippaasti ylipainoinen ja hyväkuntoinen, käyn päivittäin 10-15km lenkillä. Tuli moni ihminen kertomaan miten tuo ei kerro mitään hyvästä kunnosta eikä sekään, että olen jaksanut kävellä yhden päivän aikana 30km tuskitta. Paljastui lopulta, että nämä ihmiset ei ymmärtäneet minun tarkoittaneen PERUSkuntoa, enkä väittänyt olevani mikään huippu-urheilija kuitenkaan.

Kamalaa vähättelyä, kieltämättä söi hieman kävelyintoa :(

Vierailija
9/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellään koirien kanssa 3h päivässä, ihan hyvässä kunnossa olen.Töiden ja lapsen takia muut harrastukset vähän jäissä.Toki syön myös terveellisesti. 168/56

Siis olet 8h tuntia töissä ja päivittäin sen lisäksi kävelet 3h lenkkejä? Et taida kamalasti viettää aikaa lastesi kanssa.

Vierailija
10/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin täällä olevani reippaasti ylipainoinen ja hyväkuntoinen, käyn päivittäin 10-15km lenkillä. Tuli moni ihminen kertomaan miten tuo ei kerro mitään hyvästä kunnosta eikä sekään, että olen jaksanut kävellä yhden päivän aikana 30km tuskitta. Paljastui lopulta, että nämä ihmiset ei ymmärtäneet minun tarkoittaneen PERUSkuntoa, enkä väittänyt olevani mikään huippu-urheilija kuitenkaan.

Tsemppiä sinulle, kyllä se hyvästä kunnosta kertoo. Ystäväni käy salilla, eikä pysy millään kävelytahdissani (itse kävelen 10 km päivässä).

Vierailija
11/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä niistä välitä!  Jatka ihmeessä kävelyä!

Vierailija
12/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet 8h tuntia töissä ja päivittäin sen lisäksi kävelet 3h lenkkejä? Et taida kamalasti viettää aikaa lastesi kanssa.

Jos on töissä 8-16, kotona 16.30, syö jotain ja lähtee lenkille klo 17, 3 tunnin lenkki eli kotona klo 20. No ehtii siinä lapsille iltapalan antaa, riippuu tietenkin minkäikäisiä ne lapset on :D Paitsi ehkä tällä mammalla on lapset mukana päivittäin siellä 3h lenkillä, kärryissä istumassa, tai sitten ovat superlapsia ja kävelevät ihan itse.

Vierailija
13/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ehtii 3h päivässä lenkkeillänkoirien kanssa?

Vierailija
14/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvää liikuntaa, kunhan liikkuu tarpeeksi reipasta vauhtia. Itse olen vain sen verran hätänen tapaus luonteeltani, että kävely alkaa tylsistyttään.

Vierailija
15/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ongelmia laihtua. Pöhötys ja kilot ovat olleet jumissa. Selvisi lymfan olevan tukossa. Kävely aktivoi systeemin ja kilot lähtevät liikkeelle. Tuskin olen ainutkertainen ongelmani kanssa.

Lisäksi kävely nostaa hyvää kolesterolia.

Kerro lisää tuosta lymfasta! Mistä siinä on kyse? Olen itse jumissa painon kanssa vaikka tekisin mitä ja tuntuu et suurelta osin kyseessä on nimenomaan nestepöhö, koska selvää turvotusta on havaittavissa esim nilkoissa ja sormissa yms

Vierailija
16/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just uutisoitiin, miten kävely on liikuntalajeista niitä harvoja, jotka todella lievittävät stressiä eivätkä lisää sitä. Tärkeä pointti sekin, myös painonhallinnan kannalta.

Vierailija
17/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tavoitteista. itse kävelen moneen paikkaan koska käveleminen on mukavaa mutta en katso että sillä on merkitystä kuntooni. Kuntoa haen juoksulenkeiltä, uimahallista, salilta, joogasta.

Jos tavoitteet ovat erilaiset niin silloin kävely saattaa olla se juttu, mutta 5km on aika lyhyt matka. Jos on ylipainoa tai fysiikka ei ole tottunut liikkumaan niin kävelyllä on hyvä aloittaa liikkumista että vammariski pysyy pienenä. Monipuolisuutta kannattaisi silti miettiä.

Vierailija
18/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on todella hyvä liikuntamuoto. Siinä sykkeet pysyy juuri oikealla tasolla rasvanpolttoon, ei rasita liikaa joten voi jatkaa pitkään, voi harrastaa missä vain, ei vaadi rahallisia satsauksia, pääsee nauttimaan luonnosta ja ympäristöstä, mukavaa myös seurassa kun voi jutella.

Vierailija
19/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniskö tuo 3 h päivässä koiran kanssa lenkkeilyä kuitenkin niin että kolmesti päivässä tunnin lenkki..?

Itse kävelen tunnin koiran kanssa sillä aikaa kun lapsi on harrastuksessa, toinen lenkki silloin kun lapsi nukkuu jo. Viikonloppuisin ulkoillaan yhdessä, ei ole lenkkiaika milloinkaan lapselta pois.

Vierailija
20/35 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meniskö tuo 3 h päivässä koiran kanssa lenkkeilyä kuitenkin niin että kolmesti päivässä tunnin lenkki..?

Itse kävelen tunnin koiran kanssa sillä aikaa kun lapsi on harrastuksessa, toinen lenkki silloin kun lapsi nukkuu jo. Viikonloppuisin ulkoillaan yhdessä, ei ole lenkkiaika milloinkaan lapselta pois.

Varmasti niin, on se silti tosi paljon ja itse en ainakaan ehtisi. Ja miksi pitäisi, meinaan mikä rotu oikeasti tarvitsee noin paljon liikuntaa joka päivä?