Onko teillä oma säästötili vai yhteinen puolison kanssa? Paljon on säästössä? Ikä tai iät?
Mulla oma, säästössä 550€. Ikä 47v. :-D Olen ns. rikasköyhä. Tulot on hyvät, yli suomalaisen keskitason, mutta kaikki menee perheeseen. Mies on köyhä eikä osta talouteen muuta kuin ruokaa joskus.
Kommentit (14)
Ei ole säästötiliä, korot on sen verran alhaalla, että ei kannata. Laitan ylimääräiset rahastoihin, osan riskillä. Miehen tileistä en tiedä, riittää, että sillä on sen verran rahaa, ettei pyydä minulta.
Omat tilit. Mulla säästössä n.2000€
Ne menee elämiseen hoitovapaalla.
Puolisolla isommat säästöt ja niihin ei kosketa.
41 vuotta ja arvo-osuustilillä sijoituksia n. 12 000 euron edestä, henkilöstorahastossa n. 10 000 eur, yhteisellä tilillä nyt vain n. 2000 euroa, S-tilillä bonuksista n. 1800 euroa. Vaimolla rahastossa n. 2000 euroa.
Käyttötilit sitten aika tyhjiä.
30v , yhteinen säästötili, 7300e tällä hetkellä.
Aiomme käyttää rahat maailmanympärimatkaan, kun saamme n. 15000 kasaan.
Meillä on säästöt erillään ja talousrahat yhteiset. Mulla säästöjä (suurin osa hajautettuna 3-4:n eri rahastoon + yksi puskuritili) yhteensä 60 000 josta 30000€ perintöä; perheen säästötileillä on 2000. Miehen omista säästöistä en tiedä; tuskin paljoa kun käyttää rahojaan kun on saanut jotain kerättyä kasaan. Mulla menee 450€/kk säästöihin ja olen samalla lailla aina "rahaton." Istan kaiken käyteyttynä mitä vaan pystyn mutta toisaalta olen budjetoinut kuukausittain rahaa itselle rakkaaseen harrastukseen.
Velkaa on yhteisesti 300 000 eli maksamista riittää vielä 30vuotta
Oma sijoitustili tietenkin, kuka nyt pankkiin rahoja jemmaa?
Yhteisen tili j säästötili. Säästötilillä tällä hetkellä 6000€ mutta siitä menee 5000€ talvella lomamatkaan ja sitten taas kerätään lisää seuraavalle vuodelle.
Lapsilla omat rahastot joihin menee lapsilisät.
Itselläni on kakkostili, jolla pyrin pitämään aina seuraavan ulkomaanmatkan verran rahaa eli tonnista-kahteen. Miesystävän kanssa on yhteinen käyttötili. Hänen säästöistään, lainoistaan tai muistakaan raha-asioista en tiedä.
Säästöt on omilla tileillä. Mulla n. 6000 ja miehellä varmaan jotain 50 000 jomminkummin puolin. Osa rahastoissa. En tiedä tarkkaan. Maksamme kuitenkin kaiken yhteisen suhteessa tuloihin, joten ei ne sinänsä hänen omia rahojansa ole vain. Miehellä yli tuplapalkka ja olen lisäksi ollut äititsvapailla (eli meillä siis lapsia, kun se jonkun mielestä varmaan tähän vaikuttaa). Esim. kun ostimme asunnon, oma osuus rahoitettiin melkeinpä kokonaan miehen säästöistä.
Tämäkin varmaan jonkun mielestä epäreilu kuvio, mutta näin meillä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Säästöt on omilla tileillä. Mulla n. 6000 ja miehellä varmaan jotain 50 000 jomminkummin puolin. Osa rahastoissa. En tiedä tarkkaan. Maksamme kuitenkin kaiken yhteisen suhteessa tuloihin, joten ei ne sinänsä hänen omia rahojansa ole vain. Miehellä yli tuplapalkka ja olen lisäksi ollut äititsvapailla (eli meillä siis lapsia, kun se jonkun mielestä varmaan tähän vaikuttaa). Esim. kun ostimme asunnon, oma osuus rahoitettiin melkeinpä kokonaan miehen säästöistä.
Tämäkin varmaan jonkun mielestä epäreilu kuvio, mutta näin meillä nyt.
Ja olemme 30v.
Yhteinen säästötili, jota minä kuitenkin hallinnoin (olen parempi rahan kanssa). Tällä hetkellä on 3000 euroa siellä. Olemme molemmat opiskelijoita.
Oma säästötili tai siis tilit. Yhteensä vähän päälle 40 000, osa vakuutustyypisessä rahastossa. Osa korvamerkitty lapsille. Miehellä ei mitään, päinvastoin velkaa edellisistä möhläyksistään. Arjessa kulut pistetään tasan.
Ikää 40.
Mulla on vain ex-puoliso. Eroaminen on muuten kallista, mulla on joskus ollut paljon enemmän säästöjä.
Mulla on tällä hetkellä säästöjä eri rahastoissa n. 15 000. Säästän lähinnä lasten (mahdollisia) opiskeluaikoja ja omaa eläkeaikaa varten, siellä on n. 12 000. Loput on lyhyemmän aikavälin tavoiterahastossa, niillä rahoilla matkustellaan jne. On mulla myös säästötili ns. pahan päivän varalle, mutta tässä on juuri ollut kaikenlaista kodin remppaa sun muuta, joten siellä ei ole tällä hetkellä kuin noin tonni.
Paljon säästöjä on kiinni talossa, josta on lainaa n. 100 000 jäljellä, 200 000 mä olen siitä maksanut. Muuttotappiokunnassa, joten en tiedä, mitä siitä saisin edes tällä hetkellä, saati myöhemmin. Mutta pakkohan sitä on jossain asua itsekin joka tapauksessa.
Ja ikää 41v.
28v, 3700e säästötilillä, lisäksi arvopapereita.
Miehellä oma säästötili jossa reilu tonni, alkoi säästää vasta puoli vuotta sitten. Ollaan vähän alle keskituloisia.