Paljonko on sun garderobin arvo?
Kommentit (24)
Mä pari viikkoa sitten tein täystyhjennyksen vaatekaapissani, poistin kaikki itselleni turhat vaatteet.
Nykyään kaappini arvo kaikkineen; takit, kengät, housut, mekot, arkivaatteet jne. on varmaankin maksimissaan 1500 euroa. Tuossa on siis kaikki itselleni tarpeelliset vaatteet.
Eli olet maksanut tuon vai saisit sen summan myydessä?sEsim.200 euron kukkamekko ei tunnu menevän kaupaksi edes 2 eurolla kirppiksellä...jne...omasta vaatekaapistanu. Samoin monta parinsadan pikkumustaa...jne.
Joskus se on hyvä elellä pilvilinnoissa, mutta älä pety jos yrität joskus myydä kletjujasi.
Muutamia kymppejä. Ostan kaiken kirppulasta.
M 27
Jos kaikkien omistamieni vaatteiden ostohinnat summaa, niin varmaan joitakin tuhansia euroja.
Mutta muille minun käytetyt rytkyni eivät varmaan ole kovin arvokkaita, olkoonkin hyväkuntoisia, laadukkaita ja kauniita vaatteita. Ehkä muutaman satasen saisi kovalla työllä myymällä.
Jos arvolla tarkoitetaan yhteenlaskettua ostohintaa, se on arviolta 1000e.
Jos taas katsotaan todellista arvoa eli sitä hintaa, jonka niistä nyt saisi, puhutaan kympeistä.
Minulla ei ole garderobia. On vain vaatteita. Arvoa niillä varmaan muutama kymppi. Enempää tuskin kukaan maksaisi, vaikka kaikki saisi kaupaksi.
Varmaan satasen saisin, jos myisin käytettynä. :D
Mutta ap varmaankin laski ostohinnat yhteen, ei nykyarvoa?
Enemmän minä olen vaatteisiin laittanut rahaa kuin kuvittelen saavani niistä, jos ne nyt myisin. Ehkä vosin saada, jos kaikki, mukaan luettuna myös kengät ja laukut myisin jotain 600€: ja 1000 €:n välillä.
Nelikymppinen mies.
Ap hyvä, arvo ei ole sama kuin tuotteen alkuperäinen ostohinta.
Minulla on äidin - taitavan käsityöihmisen - tekemä kansallispuku, vain sillä on tunnearvoa ja taloudellista arvoa. En mittaa sitä euroissa, mutta se on asu, jonka säilytän, vaikka käytänkin sitä harvoin.
Arvoa on niin paljon ettei sitä voi rahassa mitata. Garderobiin kuuluu muutama edesmenneen mummini minulle suunnittelema ja ompelema asu. Sellaista summaa ei olekaan, joka minulle kattaisi niiden arvon.
Jos laskee turkin mukaan, ni varmaan n. 20 000 €.
Kulahtaneita rytkyjä kaappi täynnä. Arvo 0. T. työtön nainen
Jos 5 e maksettaisiin yhdestä ehkä 250 e. Olisi vain työlästä hankkia uusia.
Vaatteisiinkin on totuttava, kaikki eivät tunnu omanlaisilta.
Minun vaatteita ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksi. Lähes kaikki on kulahtaneita ja kaikkia olen jo korjaillut. Ainoa talvitakkini on reilusti yli 10 vuotta vanha, pitäisi ostaa uusi. En ole oikein kiinnostunut vaatteista ja niiden ostaminen on yhtä tuskaa, joten näillä mennään.
Nainen 50+
Yhteenlaskettu ostohinta ehkä 2500-3000. Mulla on alle 100 vaatetta, ulkovaatteet ja kengät mukaanluettuina. Osa on saatuja/kirppikseltä, osa laadukkaita kaupasta ostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on äidin - taitavan käsityöihmisen - tekemä kansallispuku, vain sillä on tunnearvoa ja taloudellista arvoa. En mittaa sitä euroissa, mutta se on asu, jonka säilytän, vaikka käytänkin sitä harvoin.
Oletteko kotoisin Munsalasta?
En tiedä. Vaatteeni ovat laadukkaita, mutta on ihan harhaa ajatella että normaaleilla vaatteilla olisi muuta kuin käyttöarvo. Tämä pätee kashmirneuleisiin, morsiuspukuihin...ihan mihin tahansa. Mulle riittää että vaatteeni ovat kauniita ja kestäviä.
Ainoa selvä poikkeus sääntöön ovat Hermèsin huivini (ovh 350€). Suomalaisella nettikirppiksellä uudenveroisesta huivista voisi saada noin 150€, mutta omistan pari erityisen himoittua designia/väriä olevaa huivia. Niistä voisin saada Ebayssa jopa muutaman euron ostohinnan päälle jos myisin ne nyt kun ne vielä ovat virheettömiä. En myy, joten niidenkin arvo on putoamaan päin.
Ei mitään hajua.