***LOKAMAATUSKOIDEN tiistai***
Huomenta täältä kitinälandiasta!
Huh, onko tämä taas jokin vaihe vain...poika ei ole tyytyväinen oikein missään paitsi sylissä ja aamusta iltaan ei pysty pitämään häntä siinä (selkä tälläkin mammalla vielä kuntoutuksen alla).
Yöt ovat edelleen aika levottomia, tuttia saa laittaa monen monta kertaa. Illalla kun poika nukahtaa, saattaa nukkua tunnin pari ja sitten herää mahdottomaan itkuun. Mikähän mahtaa olla?
Että tämmöistä täällä, eilen oli vähän raskas päivä kaiken kaikkiaan.
PAULI1980 tervetuloa vaan joukkoon. Vaihtelevasti täällä kirjoitellaan, joskus meitä on enemmän ja joskus taas vähemmän. Missäs päin Saksaa asustelette?
LOKAVAAVI etkö saanut Kättäriltä sellaista ' ihanaa' lilaa laukkua jossa oli vaavin tykötarpeita?, siellä oli mm hammasharja.
Meidän neuvolatäti ei ole sanonut muuta kuin että meillä on ' moniongelmainen' lapsi (itki koko neuvolareissun ajan)...ai juma---- kun mä suutuin. Eli se siitä luonteen luonnehdinnasta meilläpäin. Poika otti ja ' kosti' seuraavalla neuvolakäynnillä olemalla nauravainen ja eikä edes piikkiä itkenyt.
E-KARJALA tsemppiä talohommiin tänään. Olikos sulle muuten mitään hyötyä siitä ruokavaliokaavasta?
Ja ONNEA puolivuotiaille!
Aamuhommiin...
Kommentit (22)
Bonnielle, asustan täällä lännessä, Nordrhein-Westfalenin osavaltiossa jos se jotain sanoo...Keskellä korpee, lähin sivistys taitaa löytyä Dortmundista.
Joo toi äitiysloma ei ole huisin pitkä. Muutenkaan ei ymmärtääkseni ole hirmuisen lapsiystävällinen maa tämä, omia kokemuksia ei nyt vielä ole kun tän vajaan puolen vuoden ajalta. Mutta täällä on koko Euroopan alhaisin syntyvyys...Jossain oli laskettu et 12 sukupolven aikana saksalaiset kuolee sukupuuttoon jos jatkuu samaa tahtia. No mä olen nyt ainakin tehnyt parhaani noin alkuun=) Poika on nyt ainakin vielä ihan saksalainen, sen Suomen kansalaisuuden kyllä sais kun olen suomalainen mut se kuulosti niin monimutkaselta, tuhatta paperia siihen tarvitaan...Kyllä mä jossain vaiheessa ajattelin kunnostautua ja hoitaa sen asian pois päiväjärjestyksestä, vaikken nyt tiedä onko siitä mun pojulle mitään hyötyä...? Mutta eipä kai tuosta haittaakaan ole=)
Niin omalta osaltani toi äitiysloman lyhyys on ihan ok kun on niin joustava työ ja viihdyn siellä muutenkin paremmin kuin kotona... Mutta voin kyllä kuvitella et joissain korkeelentosissa ammateissa olevilla ei ole helppoa. Joko on sitten pois töistä ilman rahaa(tosin sellasta vanhempainrahaa voi periaatteessa saada sinä aikana mutta vain jos miehen tulot on olemattomat eli lähinnä vain jos mies on työttömänä) tai sitten hankkii 8-viikkoselle hoitajan.Ei niitä nyt ihan päiväkotiin laiteta täälläkään sentään, osa hankkii sellasen perhepäivähoitajan tapasen, tosin ne hoitaa usein vain yhtä lasta kerrallaan tai voi tulla kotiinkin, tai sitten isovanhemmat auttaa.
Huh jopas teillä on öitä... En osaa edes kuvitella, kun Jonathan on jo yli kuukauden ajan nukkunu 12 tuntia putkeen ja oikeastaan ihan alusta asti nukkunut hyvin. Alussa heräsi kaks kertaa, sitten jonkin aikaa kerran aamuyöstä. Kolmee kertaa en ole joutunut heräämään kertaakaan...Tämän ei tosiaan ole takoitus olla mitään " rehvastelua" , asia on ihan oikeesti niin. Nukun silti aika huonosti kun herään pojan joka ynähdykseen. Mutta en raaski vielä eri huoneeseenkaan laittaa. Ja sitten en varmaan nukkuisi enää olenkaan kun laukkaisin katsomassa miten pojalla menee... Jonathan on muutenkin hirmu helppo vauva, itkee vähän ja syy on yleensä helppo saada selville. Teille hiukan työläämpien vauvojen omaaville sanoisin että vaikken kadehdikaan tuota teidän elämää niin varmaan se hiukan vaativampi vauva-aika kuitenkin lähentää äidin ja vauvan suhdetta? Itsestä välillä tuntuu että olen pojalle vain ruoka-automaatti, muuten sille on oikeastaan aika herttaisen yhdentekevää olenko olemassa...Viihtyy hyvin yksikseen tai melkein kenen tahansa seurassa eikä paljon äitiä kaipaile=/
Mutta taitaa olla nukkumaanmenoaika koittanut tännekin... Palailen huomenna
..Siitä äippä-lomasta, meikäläisellä loppuu ä-loma 19.7 ja pidän loppuvuoden hoitovapaata.. näin on suunnitemissa.. Sitä vielä harkitsen menenkö ens vuoden tammikuussa töihi, no todennäköisesti menen.. On se vaan " kummaa" kuinka " muualla maalla" ä-loma on niin lyhyt...
No nyt sitten hyvän yön toivotukset.....==}