Mikä asia JOKAISEN tulisi mielestäsi osata?
Kommentit (30)
Sanoa: kiitos, ole hyvä, sekä anteeksi.
Uida sillä tasolla että voi pelastaa itsensä ja yrittää kaverin pelastusta.
Ea-taidot
Ajaa autoa.
Ottaa muut huomioon toimissaan ja aikuisena myös elämän perustaidot kuten laittaa ruokaa, pestä pyykkiä yms. Eikä tarvitse olla mikään gourmet-kokki, ja tietenkin oletettavasti puhutaan ihmisistä joilla esim. joku vamma tai sairaus ei estä normaaleja toimia.
Osata hoitaa oma taloutensa niin että tulot ja menot tasapainossa. Poislukien nyt siis odottamattomat katastrofit kuten äkillinen vammautuminen, tulipalo tms.
Maksaa laskut ajallaan, ja ottaa vastuu omasta toimeentulosta.
🇺🇦🇮🇱
Jokaisen autonomistajan pitäisi mun mielestä osata katsoa ilmanpaineet ja öljyt sekä vaihtaa pyörä.
- itsepuolustus
- ensiaputaidot
- perushyvät käytöstavat
Liikennesäännöt. Jumankauta ei osaa porukka ei sitte millään ajaa sitä autoa oikein siellä liikenteessä!!
Sukan parsiminen tuli ekana mieleen. :) Perustaitoja.
vaihtaa autoon kesä ja talvirengaat.
Ruoanlaitto, siivous ja hätäensiapu.
Mä olen sitä mieltä että hätäensiavun pitäis olla pakollinen kurssi jokaiselle odottavalle vanhemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Elämän hallinta.
Luulen ymmärtäväni ja tajuavani, mitä tarkoitat. - Vaikka samaan hengenvetoon voinee kysyä miten elämää voi hallita. Ai niin unohdin hetkeksi missä olen. Tämä palsta on niitä harvoja paikkoja, joissa säännöllisen epäsäännöllisesti kohtaa ja tapaa kaiketi vielä ihmisiä, joille kaikki on vain omaa valinaa; oli kyse sitten omasta toimeentulosta, ulkonäöstä, koulutuksesta tai vaikka sitten pituudesta tai kielitaidon laajuudesta. Vai muutaman esimerkinantaakseni. Meidän tai ainakin itseni suurimpia oppeja on ollut yrittää elää liikaa valittamatta, vaikka elämä välillä tuntuukin potkivan päähän oikein kunnolla. Sillä mihinkä tämä elämä menisi, jos suurimman osan ajastaan käyttäisi valittamiseen ja katkeroitumiseen(?)
Minkä takia autottoman pitäisi osata vaihtaa renkaat autoon?
No ei mun mielestä ole kovin tärkeä. Ruuanlaitto ja siivous.