Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 8-vuotiaalta ajaa jaloissa kasvavat karvat?

Vierailija
28.08.2017 |

Tyttö itkee kun luokkatoverit olivat kommentoineet jalkakarvoja.. noita on tytöllä ollut lähes aina, ihan pienestä asti. Myös käsissä. Voiko tuonikäiseltä niitä ajaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ tee sitä. Mulla oli sama tilanne pienenä, joku oli kommentoinut karvoja ja sanoin siitä äidille, jonka ratkaisu oli ajaa ne pois. Näin opin että karvat ovat epäluonnollisia ja oksettavia, eli minäkin olen epäluonnollinen ja oksettava. Meni tuosta melkein 20 vuotta ennenkuin sain lopetettua pakonomaisen karvojen ajelun ja ajattelemisen. Vietin kaikki kesätkin pitkähihaisissa jos käsivarsissa oli sänkeä. Pelkästään ajelupäivänä saattoi olla kädet ja jalat paljaana. Nyt lähemmäs 30-vuotiaana kun olen antanut karvojen kasvaa, olen tajunnut ettei ne edes ole niin tuuheat ja hirveät kuin mitä luulin. Mutta todella ihan oikeasti toivon ettet anna lapsellesi vahingossa samanlaista fiksaatiota kuin mitä minulla oli. :(

Vierailija
2/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei! Onhan se ihan kamalaa joutua kiusatuksi, mutta lisää henkistä tuhoa tulee, jos opettaa tytön sopeutumaan siihen, että itse pitäisi muokata itseään kiusaajien haluamaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: Sano lapsellesi, että kaikilla kasvaa karvoja. Joillain enemmän, joillain vähemmän, joillain tummaa ja joillain vaaleita. Karvojen kasvaminen on täysin normaalia. Itse ajelin ja laitoin karvanpoistovoiteita jo jostain 9-vuotiaasta asti, joka aiheutti ihon herkistymisen, sisäänkasvavia karvoja, niistä johtuneita näppylöitä ja arpia. Jos lapsesi luokkakaverit haukkuisivat lapsesi nenää rumaksi, pohtisitko että voiko sen ikäistä viedä nenäleikkaukseen?

Vierailija
4/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minä juuri mietinkin, että lapselle tulee jotain itsetunto-ongelmia yms tuosta, jos alan ajelemaan.. Tyttö ei suostu nyt muutenkaan enää kesäisin olemaan mekolla tai t-paidalla. Karvojen takia. Eli ongelma on sama. Itki niitä jo kesälomalla.

Mutta liikkatunnilla joutuvat käyttämään shortseja. Ei urheiluleggareita ja joutuu olemaan tosiaan sääret paljaana..-Ap

Vierailija
5/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena hävenneeni omiakin jalkakarvoja, vaikka ihan tavallista vaaleaa lapsella olevaa karvaahan se oli. Jos päädytte sheivaamaan, huolehtikaa terävästä höylästä ja jälkikäteen rasvaamisesta, lapsen iho on herkkä. Toisaalta tuskin lapsesi näillä keleillä viipottaa lyhyissä housuissa, joten kannattanee harkita tarkkaan ettette turhaan ajele.

Vierailija
6/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhempi tyttö päiväkodissa kertoi, että silmäripseni ovat liian pitkät ja ne pitää leikata. Uskoin, mutten sentään ruvennut leikkaamaan niitä. Jotkut kakarat ovat v#ttumaisia.

Vierailija
7/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ajaisin. Lasta kutsutaan koko peruskoulun ajan sitten karvajalaksi ja ties miksi. Viimeistään siinä vaiheessa alkaa itse ajelemaan kun voi itse mennä kauppaan ostoksille.

Vierailija
8/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö niitä voi poistaa laserilla kokonaan?

Vierailija
9/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa muuten opet miksi siellä liikuntatunnilla pitää olla jotkut rumat shortsit? Ihan oikein etsimällä etsitään tulevia koulukiusattuja.

Vierailija
10/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai lapselta kukaan ala poistamaan?

Vierailija
11/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko julkisessa terveydenhuollossa?

Vierailija
12/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai lapselta kukaan ala poistamaan?

Parempi kai ne on lapsena poistaa kuin vasta aikuisena?

Vierailija
13/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansia euroja voi varmaan käyttää hieman järkevämmin kuin aivan tavallisten karvojen poistamiseen...

Vierailija
14/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain niin vie lapsi sokerointiin. On hellempi iholle kuin sheivaus ja tuon ikäisellä tulis kestää kuukausia. Tosin en vielä 8 veetä varmaan veisi vaan keskustelisin lapsen kanssa että karvoitus on normaalia.

Meillä tilanne on edessä jossain vaiheessa koska tyttömme (nyt 9v) on hyvin, hyvin karvainen kuten isänsä ja äitinsä. Karva on tummaa ja tyyliin Madonnan tyttö Lourdes. Viiksiä löytyy (löytynyt jo ihan vauvasta asti, ajattelimme että nukka menee aikanaan pois, no ei mennyt), kulmakarvat kasvavat hieman yhteen, on kunnon sääri- ja käsivarsikarvat joten olen odottanut milloin lapsi sanoo että haluaa jostain niistä eroon ja joku niistä koulussa haukkuu. Mutta ei ainakaan vielä onneksi 😊 Tyttö paijaa käsivarsiaan ja huokaa: ihana kun nämä on niin pehmeät. Toivottavasti pysyy tilanne samana vuosia vielä. Mutta kun joku päivä haluaa karvoistaan eroon niin sokerointiin mennään. Heikentää aikaa myöden karvankasvua ja on pitkäaikaisempi ratkaisu kuin sheivaus. Itsekin kävin teininä 6kk välein poistattamassa viiksiä kosmetologilla, tosin silloin vahalla kun sokeria ei ollut vielä käytössä.

Eniten ehkä ap teidän tapauksessa kun tyttö in vielä niin nuori keskustelisin vasta lapsen kanssa ja tukisin hänen itsetuntoaan 😊 Karvaisuus ei saa olla mikään häpeä. Tuohan on ihan koulukiusaamista siinä missä muukin jos karvoituksesta kiusataan!

Vierailija
15/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat voi olla arka paikka lapselle. Itselläni kasvanut aina karvaa käsissä, tummaa haituvaa. Nyt näin 30 vuotiaana karva ei todellakaan haittaa, mutta lapsena se oli itkun aihe. Nuorena höyläsin pois. Jotenkin jälkikäteen ajateltuna, oishan sen voinut höylätä nuorenpanakin jo, kun se häiritsi ja teki olosta epävarman. Mutta jos karva on näkymätöntä, antakaa olla, jos oikeesti mustaa, vois aikuisen kanssa tarvittaessa ottaa pois.

Vierailija
16/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ajatellut mitään laseria tässä vaiheessa. Eikös tuo kuitenkin ole normaali kehitysvaihe. Etenkin sitten kun on murrosiässä ja karvoja tulee muuallekkin.

Pelottaa vaan myös se että iho alkaa kutisemaan jne.. lapsella on aika kuiva iho. - Ap

Vierailija
17/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä voisi ajaa? Minäkin olin tosi karvainen pienenä (ja toki edelleenkin, niin, etten todellakaan voi kulkea karvat ajelematta paljain säärin) mutta en hävennyt asiaa pienenä, eikä minua koskaan kiusattu siitä. Jos olisin halunnut ne pois koska kiusataan, niin mitäpä siinä joku äidin lässytys että ne ovat luonnollisia olisi auttanut? Koska niistä olisi kiusattu.

Mä päin vastoin kilpailin poikien kanssa kumpi on karvaisempi ja monesti voitin, ainakin käsissä. Ehkä 70-80-lukujen vaihteessa oli lapsen helpompaa olla sellainen "sukupuoleton". Mutta miten niin karvojen ajeleminen vahvistaa ajatusta, että ne ovat jotenkin väärin?

Vierailija
18/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karva on todella tummaa. Ja se miksi on karvainen, niin johtuu minusta ja isästään. Isänsä on tosi karvainen koko kehostaan ja minulla on järjettömän paksu tukka ja ihokarvat myös tummia. Siskoni ovat tummia myös. Pikkusiskollani muuten kasvoi myös jo ihana pienenä taaperona käsissä karvaa kuin rekkamiehellä.. - Ap

Vierailija
19/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 8-vuotiailla jo tummia karvoja? Sano tytölle että kaikilla kasvaa karvoja eikä niitä ole pakko sheivata jo ei halua. Oletko opettanut miten kiusaajien kanssa pidetään omia puolia eikä kiusaajia tarvitse kuunnella? Sitten kun tyttö lähestyy teini-ikää niin voi aloittaa sheivaamisen halutessaan mutta en kannustaisi noin nuorta muiden mieliksi sitä aloittamaan.

Vierailija
20/26 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas mulle, mikä niissä karvoissa teitä haittaa?  Miksi pitää olla karvaton?