Onko sinun autosi itsestäänselvyys myös työ/koulutoveriesi kuljettamiseen?
Kouluryhmässä on tilanteita, että koko luokka menee opintokäynnille jonnekkin koulupäivän aikana, onko siis ne, joilla on auto, heidän autonsa jotenkin itsestäänselvyys, että heidän autonsa toimii taksina myös muille?
Mikäli kyllä, perustele.
Mikäli haluaisit huristella sinne omalla autollasi omia polkujasi, yksin, perustele, millä perustelisit sitä luokalle.
Alkaa minusta tämä yhteisöllisyys mennä stna liian pitkälle.....
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
kamalasti rojua takapenkille
Muuttokuorma, pari lipastoa autoon ja etupenkille lastenistuin:D
Aikuiskoulutuksesta en tiedä , mutta meidän työpaikalla pomoni on sitä mieltä, että minun pitää aina kuljettaa muita ja toimittaa milloin mitäkin tyhjänpäiväisiä asioita, viinaa juhliin , hakea lahjoja tai kukkia, tai ostaa tarjottavaa. Kokouksiin ja koulutuksiin hän määrää kuka menee autolla. En vastuukysymysten vuoksi kuljeta enää ketään. Autopaikkani , jossa on sähkötolppa näkyy pomon ikkunasta, joten on vaikeata valehdella, että tulin mieheni kyydillä. Joudun siis pysäköimään kauas yleiselle parkkipaikalle ja sanon etten ole tänään autolla. Meillä on usein työn puolesta juhlia, jossa osa haluaa kaatuilla kaatokännissä. Minä ja muutkin autolliset ovat ilmoittaneet, että pelkällä bensalla ei kuljeta minnekään. Pitää maksaa ja kustantaa myös autonpito. Olen ollut tuolla jo kohta 20 vuotta töissä, eikä muita ongelmia kuin nuo alkoon rakastuneet, aina kyytiä ruinaavat autottomat. Olemme kaikki hyvin tuttuja muuten keskenämme ja autolliset kuljettavat kyllä toisiaan harrastuksiin. Tykkään kyllä ajaa ei silti, mutta yksin.
Mä olen luokan ainoa, jolla on 7 paikkainen tila-auto. Arvatkaa kuka on siis vakiokuski? Onneksi reissulta palataan aina bensiksen kautta ja koulun kortilla tankataan.
Meillä oli koulussa osa kortittomia. Itsellä auto niin tietenkin kuljetin heitä. Töissä taas nyt on koulutuksia. Harvemmin mun autolla mennään, mutta aina silloin tällöin. Työnantaja maksaa tästä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän aikuisopiskelijaryhmässä kun puolella on oma auto, ei onneksi tule tilanteita että kukaan joutuisi vastentahtoisesti tai aina kuskiksi. Yleensä löytyy vapaaehtoisia kuskeja, joille sitten maksetaan kuskin ja kyytiläisten kesken sovittu bensaraha.
Rikotte lakia antamalla kuskille rahaa.
Miten siis kieltäytyä kohteliaasti ottamasta ketään kyytiin?
Työajoista omalla autolla saa laskuttaa kilometrikorvauksen a
Meillä tehdään matkalasku koululle, ilmaiseksi ei tarvitse kenenkään ajella.