Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukkakaalin repijät, köyhääkin köyhemmät...

Vierailija
28.08.2017 |

Pakko avautua... Olin tänään Lidlissä. Kukkakaalia oli siellä hintaan 0,99 ekee/kilo. No, tiskillä näin erään rouvan repivän vähäisiä lehtiä kaalista. Ei voi mitään; lipsahti kysymys: "kuoritko herneetkin ennen punnitusta?" Julkisuudessa on ollut se, että tuottajat jättävät peltoon kaalit, polkuhinnan vuoksi. Jos näin on, niin pitäisi olla varaa maksaa tuo polkuhinta, vaikka vähän vihreää tulisikin mukaan (syötävää).
Mansikan maistelijat ovat toinen ryhmä; ohimennen napsaistaan suu makeaksi. Kuka on antanut luvan; ei ainakaan kauppias, jonka kukkarosta raha menee. Ja huom. ei ole kyse vain siitä SINUN syömästäsi, vaan alkanut näemmä tulla tavaksi.
Tiedoksi: En ole kauppias, enkä aiokaan. Ajatelkaapa vastaavaa omaan työhönne...
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005309526.html

Kommentit (72)

41/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revi kukkakaalista niitä lehtiä siksi, etten haluaisi maksaa tai että pääsisisn halvemmalla, eihän ne lehdet varmastikaan hintaa hirveästi nosta... vaan siksi, että ne lehdet ovat ihan turhaa biojätettä mulle. Otan vain enimmät lehdet pois, en kuori koko kaalia.

Vierailija
42/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen kukkakaalin, laitan siihen hintalapun ja sen jälkeen revin lehtiä saadakseni mahdollisimman käyttövalmiin tuotteen kotiin mukaani. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet parantavat kaalin säilyvyyttä.

Vierailija
44/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Suomen ulkopuolella ja kukkakaalit, kyssäkaalit jne on usein kappalehinnoin. Silti revin pois lehtiä, ei ole kyse pihiydestä vaan ettei kotona tarvitse täyttää biojäteastiaa niillä. Kyssäkaalistakin irrotan ne lehdet pois. Siihen on kaupassa annettu mahdollisuus. Hinta pysyy tietty samana :)

Meillä vihanneskauppias poistaa huonot automaattisesti ja kysyy lopuista miten tehdään.

KPL hinta myöskin.

Suomessa huono palvelu ja siitä johtuva reaktio on aina viimekädessä asiakkaan syy.

Vierailija
45/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ne kaalit tulee myyntiin muoveissa. Ja luonto kiittää.

Vierailija
46/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poistatte lehdet ja sitten pakkaatte kukkiksen muovipussiin kun lehdet ei enää suojaa sitä kuljetuksen aikana? Äly hoi!

Vierailija
47/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin lapsena Tokmannilla joskus sillee, et punnittiin irtokarkkipussi ja sen jälkeen lisättiin vielä vähän karkkia sinne pussiin :D

Ja tästä pääsee sitten juttelemaan vartijan ja poliisin kanssa sekä lähtee ilmoitus kotiin.

Vierailija
48/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-b- kirjoitti:

En revi kukkakaalista niitä lehtiä siksi, etten haluaisi maksaa tai että pääsisisn halvemmalla, eihän ne lehdet varmastikaan hintaa hirveästi nosta... vaan siksi, että ne lehdet ovat ihan turhaa biojätettä mulle. Otan vain enimmät lehdet pois, en kuori koko kaalia.

Mullekin ne banaanin kuoret on turhaa biojätettä. Enimmät otan pois. Sama appelsiinien, avokadojen, perunoiden yms. kanssa. Hyvä me fiksut👊

Vierailija
49/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole monikaan tajunnut, että kukkakaali pilaantuu nopeasti ilman niitä lehtiä. Jos et halua syödä ruskistunutta kukkakaalia, niin kannattaa jättää lehdet paikoilleen.

Vierailija
50/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mennään varmaankin maassa maan tavalla. Meilläpäin vihanneskauppias automaattisesti poistaa lehdet tai naatit, ellei erikseen itse kerro niitä tarvitsevansa. Niitä ei pidetä verrannollisina herneenpalkoihin tai banaaninkuoriin, tietenkään. Mutta Suomessa on sitten toisin.

Vierailija
51/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Suomen ulkopuolella ja kukkakaalit, kyssäkaalit jne on usein kappalehinnoin. Silti revin pois lehtiä, ei ole kyse pihiydestä vaan ettei kotona tarvitse täyttää biojäteastiaa niillä. Kyssäkaalistakin irrotan ne lehdet pois. Siihen on kaupassa annettu mahdollisuus. Hinta pysyy tietty samana :)

Meillä vihanneskauppias poistaa huonot automaattisesti ja kysyy lopuista miten tehdään.

KPL hinta myöskin.

Suomessa huono palvelu ja siitä johtuva reaktio on aina viimekädessä asiakkaan syy.

Tämä on kyllä ihan totta.

Ja vaikka ne myytäisiin kaupassa kappalehinnalla, niin silti niitä lehtiä ja kantoja revittäisiin, koska se tuote vaan on huono jos siinä on liikaa niitä lehtiä! Ei kyse ole edes pelkästä hinnasta, vaan siitä ettei moni halua ylimääräistä turhaa roskaa kotiinsa.

Vierailija
52/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa (Kauppakeskus Kaari) oli iso laatikollinen valtavia kukkakaaleja, alle euron kilo, ja KAIKKI suojuslehdet olivat jo kaupan toimesta poistettu. Kunnon meininkiä.

Vierailija
53/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole monikaan tajunnut, että kukkakaali pilaantuu nopeasti ilman niitä lehtiä. Jos et halua syödä ruskistunutta kukkakaalia, niin kannattaa jättää lehdet paikoilleen.

"nopeasti" on varmasti sitten  aika laaja käsite kun itsellänikin on tuolla jääkaapissa 1,5 vko vanha kukkakaali ja ihan syömäkelpoista vielä, ei edes ruskeaa mistään kohtaan. Joku lehti vähän kurjan näköinen, mutta kaali ihan ok.

Eli jos lehdetön kaali kestää huonolla säilytyksellä sen 1,5 vko, niin se riittäköön minulle.

Vierailija
54/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa että tämä on provo, ei kukaan voi olla noin stnan nipo että ulisee siitä, kun joku ei halua maksaa roskasta (=ne pskaiset lehdet, harva niitä OIKEASTI syö vaikka täällä trollaakin niiden olevan ah herkkua). Varmaan valitsette pussiin muutkin vihannekset sen perusteella, että on mahdollisimman lommoinen, pskainen ja valmiiksi puolihomeisia, kun yhyy nyyh hävikki. Mieluummin olen "köyhääkin köyhempi" kuin idiootti joka haluaa maksaa myös puolesta kilosta nahistuneita lehtiä ostaessaan 400g kukkakaalin. Kunnon sääntö-Suomi-meininki.

Ei varmaan ole provo. Täällä on outoa väkeä. Itse en kaupassa ostoksilla mieti noita. Kauppiaan homma on laskeskella omaa hävikkiään, minä taas puntarin  omaa hävikkiäni. Näin se maailma pyörii.

Vierailija
55/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ne pitää repiä. Kuka sen on oikein keksinyt?  Ei mulle tulis mieleen alkaa niitä repimään. Ei ne niin paljon paina.

Joskus revin seuran vuoksi kun kaikki muutkin muijat  repii niitä sormet verillä mutta en ihan ymmärrä miksi. =DD

Nauroin ääneen seuran vuoksi kaalien repimiselle sormet verillä 😂😂 uus trendilaji, koukuttaa pahemmin kuin zumba aikoinaan 😆

Vierailija
56/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olin tänään Lidlissä ja ostin kukkakaalia. Siitä lehtiä repiessä kuulosti kuin joku olisi sanonut jotain minulle, ja oudon näköinen nainen katsoi mua pitkään ihan vieressä. Oliko ap? Mulla oli kuulokkeet korvilla niin en kuullut, mitä sanottiin.

Mitä ihmettelyyn tulee, itse revin lehdet pois koska lattialla oli valmiiksi laatikko sitä varten ja ajattelin, että roskiin menee kotona kumminkin. Ei siis mitään säästö/ideologista syytä taustalla.

Vierailija
57/72 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nopeasti" on varmasti sitten  aika laaja käsite kun itsellänikin on tuolla jääkaapissa 1,5 vko vanha kukkakaali ja ihan syömäkelpoista vielä, ei edes ruskeaa mistään kohtaan. Joku lehti vähän kurjan näköinen, mutta kaali ihan ok.

Eli jos lehdetön kaali kestää huonolla säilytyksellä sen 1,5 vko, niin se riittäköön minulle.

Lehdettömässä kaalissasi on huonoja lehtiä?

Vierailija
58/72 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa että tämä on provo, ei kukaan voi olla noin stnan nipo että ulisee siitä, kun joku ei halua maksaa roskasta (=ne pskaiset lehdet, harva niitä OIKEASTI syö vaikka täällä trollaakin niiden olevan ah herkkua). Varmaan valitsette pussiin muutkin vihannekset sen perusteella, että on mahdollisimman lommoinen, pskainen ja valmiiksi puolihomeisia, kun yhyy nyyh hävikki. Mieluummin olen "köyhääkin köyhempi" kuin idiootti joka haluaa maksaa myös puolesta kilosta nahistuneita lehtiä ostaessaan 400g kukkakaalin. Kunnon sääntö-Suomi-meininki.

Ei varmaan ole provo. Täällä on outoa väkeä. Itse en kaupassa ostoksilla mieti noita. Kauppiaan homma on laskeskella omaa hävikkiään, minä taas puntarin  omaa hävikkiäni. Näin se maailma pyörii.

No en ole provo, enkä outokaan. En vaan ole näpistelijä, enkä niin pihi, etten raaski niitä paria lehteä ostaa polkuhintaisista kaaleista.

Mielestäni vaan pitää kunnioittaa toisen omaisuutta ja työtä. Voi repiä tai heittää roskiin, ihan miten vaan, kun on maksanut. Muut maksaa sinun maistiaisesi ja repimisesi. Saati sitten näyttää lapsille mallia. Terv aloittaja

Vierailija
59/72 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkka kuluttaja jättää kauppaan myös banaanien kuoret ja avokadojen kivet, kun ei niitä voi syödä.

Mistä olet saanut päähäsi ettei voi syödä?

Vierailija
60/72 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä revin suurimmat ja peittävimmät lehdet kukkakaalien yltä koska joskus lehden alla oleva kukkakaali saattaa olla mätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän