Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1h työmatka junalla liian pitkä?

Vierailija
28.08.2017 |

Sain hyvän työpaikan mutta työmatka mietityttää. Matkaan menisi junalla n. Tunti ja lisäksi muutaman kilometrin bussimatka toisessa päässä. Junia kulkee säännöllisesti, joten se ei olisi ongelma. Onko 1,5h matkustamista yhteen suuntaan jo liian pitkä matka?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normi. Junassahan pystyy hyvin tekemään töitä, joten ajallisesti ei kauheasti päivä pidenny.

Vierailija
2/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika normi. Junassahan pystyy hyvin tekemään töitä, joten ajallisesti ei kauheasti päivä pidenny.

entä jos työaika alkaa vasta paikan päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työjärjestelyistä ja junista. Itse kuljen IC-junalla tunnin matkaa, enkä pidä sitä liian pitkänä. Pystyn työskentelemään matkan aikana, ja työnantaja ystävällisesti laskee yhden tunnin matka-ajasta työajakseni. Tuohon tuntiin tulee minulla lisää vain alle 10 minuutin kävely molemmissa päissä. Tämän vaivan näen mielelläni siitä ilosta, että saan asua kaupungissa josta  oikeasti pidän.

Vierailija
4/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi paljon, sulla menee 11h ns. turhaan juttuun. Eli sulle jää 13h aikaa nukkua ja vapaajuttuja puuhata, tuostakin menee 8h nukkumiseen eli 5h joka päivä on vaan aikaa. Katsot elokuvan niin puolet on ajasta jo mennyt.

Vierailija
5/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et harrasta mitään ja olet lyhytuninen, niin se on ok.

Sinulla on 3 tuntia vähemmän vapaa-aikaa kuin muilla.

Vierailija
6/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä voitko tehdä töitä junassa. Pitemmän päälle 3h työmatkoihin päivässä on tosi paljon.

Vierailija
7/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit listata harrastukseksi junat!

Vierailija
8/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työjärjestelyistä ja junista. Itse kuljen IC-junalla tunnin matkaa, enkä pidä sitä liian pitkänä. Pystyn työskentelemään matkan aikana, ja työnantaja ystävällisesti laskee yhden tunnin matka-ajasta työajakseni. Tuohon tuntiin tulee minulla lisää vain alle 10 minuutin kävely molemmissa päissä. Tämän vaivan näen mielelläni siitä ilosta, että saan asua kaupungissa josta  oikeasti pidän.

Sinulla on fiksu työnantaja.

Vierailija
9/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla oli ennen tunnin työmatka ja se oli ihan liian pitkä. Ei sitä kauaa jaksanut

Vierailija
10/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on 3 tuntia vähemmän vapaa-aikaa kuin muilla.

Miten oikein lasket tuon? Ap:lla menisi työmatkoihin 3 h, mutta ei kaikkien muiden työpaikat ole heti kodin vieressä.

Vierailija
11/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä en pysty tekemään junassa, koska tarvitsen sellaista välineistöä, jota en voi kuskata mukanani.

-ap

Vierailija
12/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä jos työaika alkaa vasta paikan päällä?

Tietysti se alkaa vasta paikan päällä. Jossain töissä vain tehdään tuloksia eikä tunteja. Niitä tehdään ja ajatellaan myös omalla ajalla, eikä tunteja lasketa minuutilleen toisinkaan päin.

Voihan sen tunnin olla Vauva-palstallakin.

Vierailija
13/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä jotkut tekevät. Itse en jaksanut, varsinkin, kun sen junamatkan lisäksi siirtymät kotoa junalle ja junalta toimistolle lisäävät vielä myös aikaa. Ja omalla kohdalla vielä se, että tarvitsen 8 tuntia unta päivässä, jos pärjää 5-6:lla, niin sitten tilanne olisi jo helpompi.

Sitten, jos osan matkasta saa laskea työajaksi, niin asia olisi eri. Tai jos saa tehdä ja taloudellisesti olisi mahdollista lyhyempi viikko.

Vierailija
14/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla käytettävissä auto tai vaihtoehtoinen bussiyhteys? Junat ovat turhan usein myöhässä tai vuoroja peruttu, vaivaa varsinkin talvisaikaan. Sopivatko junavuorot työaikatauluusi?

Mulla olisi myös tunnin matka töihin, mutta juna-aikataulut eivät oikein tahdo sopia yhteen työaikani kanssa. Junien vuoroväli on kuitenkin säännöllinen mutta mun kannalta tosi hankala, sillä työnantaja ei ole halukas joustamaan työajoista. Joutuisin lähtemään vähintään kahta tuntia aiemmin, jotta ehtisin junalla täsmällisesti työpaikalle.

Vierailija
15/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos ei oo perhettä(tai oikeastaan pieniä lapsia), koiraa tmvs niin toi työmatka menee.

En tiedä miten junat nykyään kulkee. Kuljin itse Helsinkiin yhdessä vaiheessa junalla ja junat olivat lähes päivittäin myöhässä talvella. Vaikka lähdin aikaisemmalla junalla en silti ollut aikaisemmin töissä :D

Nykyään omalla autolla 20 min.

Vierailija
16/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hän tuota kokeilla ja vuosi menee kylla ennen kuin tiedät sopiiko sinulle

Vierailija
17/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäessä työpaikkani perheen muuton vuoksi jouduin perustelemaan työkkäriin, miksi en aja 150 kilometriä edestakaisin päivittäin. Tein sitten piruuttani laskelman autoilun kuluista. Ja olisihan se nyt kahden tonnin palkalla pienten lasten äitinä ollut ihan käsittämätön ratkaisu, että olisin istunut kolme tuntia päivässä autossa.

Vierailija
18/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta auto, todennäköisesti sitten matka-aika on kokonaisuudessaan 45-60 min.

19/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella menee työmatkaan pääkaupunkiseudun sisälläkin semmoinen tunti tai 45 minuuttia suuntaansa.  Inhottavaa kyllä... olen onnellisessa asemassa kun voin tehdä suurimmaksi osaksi töitä etänä ja työmatka toimistollekin kestää oikeasti vain 15 minuuttia.

Vierailija
20/40 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä en pysty tekemään junassa, koska tarvitsen sellaista välineistöä, jota en voi kuskata mukanani.

-ap

Miksi sä et voi junassa olla netissä, kuunnella musiikkia, katsoa jotain sarjaa, vauva-palstailla, lukea iltalehdet, lukea jotain muuta jne. Kuulokkeet päähän ja ehdit junassa katsoa netistä jonkun jakson sarjasta josta tykkäät.

Voithan sä ottaa eväät ja syödä aamupalaksi/välipalaksi jotain pientä junassa, tai ehdit tehdä mitä nyt ikinä keksitkään, otat rennosti, ota vaikka torkut, ei kai siellä junassa oo vaan pakko istua ja tuijottaa maisemaa.

Moni ajaa tuon tunnin autolla töihin ja eipä siinä musiikin/radion kuuntelun lisäksi voi muuta tehdä kun keskittyä ajamiseen.

Junassa kun on helppo vaik vaan levätä tai olla netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi