Minulla oli B12-vitamiinin puutos, te joilla sama, kuinka kauan kesti kun vitamiinin lisäys alkoi vaikuttaa?
Kuinka kauan kesti kun lisäannos alkoi vaikuttaa? Olen ottanut b12-vitamiinia reilun viikon verran, imeskelymuodossa. En usko että se on auttanut vielä, tai kyseessähän saattaa olla imeytymisongelma mutta kokeilemme ainakin ensin lisäannoksella.
Toivon pääseväni eroon vitamiinin puutoksen aiheuttamasta ahdistuksesta, sydämentykytyksestä, lihasheikkoudesta ja siitä kun näen välillä ruudun kahtena, ja iho on kalpea ja tuntuu siltä kun veri ei kiertäisi kunnolla.
Kommentit (6)
Eihän tavallinen läkäri edes mittaa sitä kun moskaa syövillä ei voi olla mitään puutoksia. Antioksidanttiklinikalla mitataan.
Sain Cohemin pistoksia aluksi kerran viikossa. Neljän pistoksen jälkeen alkoi helpottaa. Jos paha puutos, niin lääkäri määrää kyllä pistoshoidon.
tuliko ryypättyä pidempään?
Kyllä siinä menee jokunen viikko että olo paranee jos lopetit yhtäkkiä.
Minulla todettiin B12-vitamiinin puutos ja lääkäri kehoitti syömään purkillisen Beroccaa (jossa B12-vitamiinia vain vähän). Meinasi, että 3 kk kuuri siis riittää, eikä ole tarvetta uusiin mittauksiin, joissa nähtäisiin, onko vitamiini imeytynyt ja tasot ok. Yleensä vain B12-vitamiinin puutos johtuu imeytymishäiriöstä, eikä sitä edes saa nostettua tableteilla, vaan vaatisi infuusiota. Ruokavaliosta saa varmaan jokainen riittävästi kyseistä vitamiinia, ellei ole vegaani tai alkoholisti, joita en ole.
Ei imeytyminen ole mikään ongelma, jos käytät imeskelytabletteja. Kielen altahan ne on tarkoitus imeyttää elimistöön eikä suoliston kautta.