Onko pakko pakastaa?
Taas tänäkin kesällä olen kuunnellut huokailuja kotipakastimien pienuudesta. Että mihin ihmeeseen mä laitan mansikat ja herukat, kun viime vuoden marjat vie monta hyllyä? Sitten ehdotan, että älä tänä kesänä pakasta lisää marjoja, vaan syö viimeinkin ne vanhat. Minua katsotaan kuin mielipuolta ja selitetään, että kyllä niin kiva on sitten talvella kun on mistä ottaa. Kai tässä joku järki on, vai onko?
Kommentit (10)
On järjetöntä kykkiä metsässä tai puskissa, kun katsoo pakastemarjojen hintoja kaupassa. Erittäin edullista. Ja yrityksillä on viellä huipputehokkaat pakastimet, jolloin laatu on parempi. Sekä marjat menevät nykyään metsistä pakastamoihin nopeammin kuin kotimarjastajilla!
Monelle pakastaminen todellakin on vanhaa tangoa mukaellen "Pakasta, kärsi ja unhoita". Sinne tungetaan kaikki, mitä ei haluta syödä, mutta ei millään raaski poiskaan heittää.
Ei ole pakko.
Meillä on niin pieni pakastin, ettei sinne mahdu marjoja. Harmi kyllä
Vierailija kirjoitti:
On järjetöntä kykkiä metsässä tai puskissa, kun katsoo pakastemarjojen hintoja kaupassa. Erittäin edullista. Ja yrityksillä on viellä huipputehokkaat pakastimet, jolloin laatu on parempi. Sekä marjat menevät nykyään metsistä pakastamoihin nopeammin kuin kotimarjastajilla!
Eri asia tietenkin meillä, joiden mielestä se "kykkiminen" on rentouttavaa ja kaikin tavoin kivaa. En minä siellä tienatakseni kyki!
Minulla on iso pakastin asunnossa, mutta en pidä sitä koskaan päällä. Kaupasta saan mitä tarvisen.
Ja pakastemansikka on viimeinen asia jota minun tekee mieli. Limaa.
Pakastemarjat ovat ällöttäviä. Syön kaiken tuoreena, ja ostan mielelläni tuoretta tuontimarjaa myös talvella vaikka ne maksavatkin paljon enemmän.
No ei kannata jos ei käytä niitä edellisiä. Meillä kyllä alkaa jo huhti-toukokuulla pakkanen oleen tyhjä marjoista ja sienistä.
Puolisoni suvussa on aina alkukesästä pakasteidenvaihtopäivät. Kaikki huomaavat, että uusi sato pukkaa päälle, ja pakastin on vanhoja marjoja täynnä. Siis marjat kylmälaukkuun ja autolla viemään niitä sukulaisille, jotka ovat juuri lähdössä viemään omiaan seuraaville sukulaisille.
Ei ole pakko.