Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittaako miehenne teille jos on matkoilla?

Vierailija
28.08.2017 |

Minä reissaan meistä enemmän ja mies on aina vannottanut, että haluaa joka ilta puhua mun kanssa puhelimitse, kun olen matkoilla. Ja näin ollaankin aina tehty.

Nyt onkin sitten mies vuorostaan reissun päällä (ulkomailla kaverinsa kanssa, ihan vapaa-ajan matkalla) ja miehestä ei kuulu mitään!

En minä tähän kuole, todellakaan, mutta pistää mietityttämään että miksi olen itse niin tunnollisesti aina tavoitettavissa reissuillani - näen kauheata vaivaa siitä, että aina on puhelin mukana + äänet siinä (olen muutoin tosi laiska puhelimeni kanssa). Olen käsittänyt asian olevan tärkeä miehelleni, siksi.

- Mitäs te muut tekisitte? Ei kai minunkaan nyt enää täydy olla tavoitettavissa joka päivä?
- Entä meneekö teillä yksiin nämä soittelutarpeet miehen kanssa?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat puheeksi kun tulee kotiin.

Ja mikset itse laita viestiä tai soita?

Meillä on itsestäänselvyys vähintään tekstari illassa jos jompi kumpi on reissussa.

Vierailija
2/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen se, että tämähän on ilmeisesti ilmennyt jo aiemminkin. Mies on nimittäin aina halunnut lähes päivittäin soittaa minulle töihin ja olen ottanut asiakseni sen, että minulla on aikaa vastata, tai jos ei ole juuri silloin, niin soitan takaisin.

Mies sen sijaan ei noteeraa puheluita eikä tekstareita töissä ollessaan, ei tulisi kyseeseenkään. On monet kerrat jopa suoraan kieltänyt minua soittamasta töihin.

Kerran kun oli tosi tärkeää asiaa, joka ei voinut odottaa, jouduin ottamaan taksin miehen työpaikalle ja sitten odottelemaan työhuoneen oven takana 1/2 h että mies pääsi kuulemaan asian jo toimimaan.'

Ja silti tiedän, että miehen ex-vaimo soittelee vanhasta tottumuksesta edelleen miehelle myös työaikana ja mies vastaa, ainakin useimmiten.

- Mikä ihmeen juttu tämä oikein on? En ole tärkeä miehelle ja niin eespäin, itsestäänselvyys, vai mitä ihmettä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei juurikaan soitella, kun ollaan reissussa. Joskus saatetaan joku viesti laittaa puolin jos toisinkin.

Matkoilla, varsinkin työmatkoilla, saattaa olla kiinni missä vaan, illallisilla, isäntien/emäntien kanssa, ei siinä voi alkaa yhtäkkiä miehen kanssa puhelimessa puhumaan. Ohjelma on usein tiivis.

Meillä minä reissaan enemmän, sekä työmatkoja että kavereiden kanssa. Mutta sama homma molemmin puolin.

Tuo kuulostaa ap minun mielestäni vähän vahtimiselta, että joka ilta pitää puhua ja olla tavoitettavissa.

Vierailija
4/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä reissaan meistä enemmän ja mies on aina vannottanut, että haluaa joka ilta puhua mun kanssa puhelimitse, kun olen matkoilla. Ja näin ollaankin aina tehty.

Nyt onkin sitten mies vuorostaan reissun päällä (ulkomailla kaverinsa kanssa, ihan vapaa-ajan matkalla) ja miehestä ei kuulu mitään!

En minä tähän kuole, todellakaan, mutta pistää mietityttämään että miksi olen itse niin tunnollisesti aina tavoitettavissa reissuillani - näen kauheata vaivaa siitä, että aina on puhelin mukana + äänet siinä (olen muutoin tosi laiska puhelimeni kanssa). Olen käsittänyt asian olevan tärkeä miehelleni, siksi.

- Mitäs te muut tekisitte? Ei kai minunkaan nyt enää täydy olla tavoitettavissa joka päivä?

- Entä meneekö teillä yksiin nämä soittelutarpeet miehen kanssa?

No ei soita, enkä minäkään soita. Minusta on mukava kun mies on välillä poissa ja saan olla itsekseni, en koe mitään tarvetta soitella perään jos ei ole asiaa. Ja yleensä ei ole. Mies kyllä joskus toivoi että soittelisin enemmän sille kun se on reissussa,  kun kuulemma kaikkien kaverien vaimot soittelee niille jatkuvasti.

Vierailija
5/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta hyvältä ap! Mustasukkainen.

Vierailija
6/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soitella kuin erikoistapauksissa, esim. lento myöhästyy päivällä. Usein viesti tai pari päivässä vaihdetaan ulkomaanreissuilla. Kotimaan parin päivän matkoilla ei välttämättä viestitellä ollenkaan. Jutellaan sitten kunnolla kun nähdään. (Mies on n. viikon kuukaudesta matkoilla.)

Vierailija
7/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soittaa kanssa aina, jos olen jossain reissussa. Hän kuulemma haluaa varmistaa, etten anna pillua vieraille miehille :)

Vierailija
8/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin soitellaan tai laitetaan viestiä joka päivä. Yleensä se, joka on matkoilla soittaa oman aikataulunsa puitteissa ja viestillä nyt voidaan heittää koska vaan.

Vierailija
9/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin niin vaikeaa soittaa toisen naisen kainalosta.

Vierailija
10/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on itsestäänselvyys vähintään tekstari illassa jos jompi kumpi on reissussa.

Kiitos kommentista! 

Minä nimenomaan sanoin miehelle, kun tämä lähti reissuun, että "soitellaan sitten reissun aikana kuten ennenkin (viitaten minun reissuhini & jokailtaiseen soitteluun)". Johon mies että "ai siis toimiikohan puhelin sitten siellä?". Reissaa Saksassa, joten juu, kyllä se puhelin toimii. Joten ei pitäisi tulla miehelle mitenkään yllärinä, että odotin soittoja.

Ja juu, kyllä minä yritin soittaa + laitoin pari tekstaria (joissa molemmissa kysyin, että josko jo olisi hyvä hetki hänelle soittaa), mutta en saanut mitään vastausta, eikä mies siis vastannut soivaan puhelimeenkaan, vastaajaan meni. Eli kyllä se tietää, että olen yrittänyt tavoittaa, ei tule sekään yllärinä.

- Onkohan tämä joku peli tuon miehen puolelta?

Ap

Vierailija
11/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soittaa kanssa aina, jos olen jossain reissussa. Hän kuulemma haluaa varmistaa, etten anna pillua vieraille miehille :)

Ja sä olet että pahus, just meinasin antaa  mutta nyt en voikaan kun soitit :)

Vierailija
12/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta mietin, että onkohan miehelle sattunut jotain, kun ei vastaa puhelimeen eikä soita? Tekstareita tuo mies ei lähetä ikinä, joten niitä en siksi odota.

Enhän minä edes tiedä yhtään, että missä päin Saksaa mies on parhaillaan, missä hotellissa tms. kun ei ole minulle koko reissusta sen tarkemmin mitään kertonut. Joten en voi mistään muualta kuin mieheltä itseltään tiedustella hänen vointiansa. Tuo hänen kaverinsakin on mulle ihan täysin tuntematon, tiedän etunimen mutten enempää...

Vierailija
13/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12 on siis Ap

Vierailija
14/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista! 

Minä nimenomaan sanoin miehelle, kun tämä lähti reissuun, että "soitellaan sitten reissun aikana kuten ennenkin (viitaten minun reissuhini & jokailtaiseen soitteluun)". Johon mies että "ai siis toimiikohan puhelin sitten siellä?". Reissaa Saksassa, joten juu, kyllä se puhelin toimii. Joten ei pitäisi tulla miehelle mitenkään yllärinä, että odotin soittoja.

Ja juu, kyllä minä yritin soittaa + laitoin pari tekstaria (joissa molemmissa kysyin, että josko jo olisi hyvä hetki hänelle soittaa), mutta en saanut mitään vastausta, eikä mies siis vastannut soivaan puhelimeenkaan, vastaajaan meni. Eli kyllä se tietää, että olen yrittänyt tavoittaa, ei tule sekään yllärinä.

- Onkohan tämä joku peli tuon miehen puolelta?

Ap

On peli. Samat säännöt jatkossa sitten molemmille, muistathan. Vaikka mies mitä vänisisi, sinun ei tarvitse viettää lomaasi kotiin soitellen.

Vierailija
15/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsittääkseni ole mustis, ainakaan mitenkään sen reilummin. Mies sen sijaan kyllä on. Jaksaa valittaa aina jokaisen oman reissuni jälkeen, että miksi taas menit, älä mee enää koskaan jne. Ja puhelimitse tivaa aina, että kai mulla on hirveä ikävä häntä.

En vaan käsitä, kun mun mielestä me oltiin sovittu ihan selkeät kummallekin sopivat säännöt/tavat siihen, että miten ollaan yhteydessä reissun päältä toiseen. Ja tämä toimi sovitun lailla monta vuotta (toki vain niin päin, että minä aina reissuillani varasin aikaa miehen kanssa puhumiseen).

En tosiaankaan tiennyt, että tämä sääntö oli vain toisin päin toimiva, ja ettei se koskenut miestäni.

Tästä tulee vaan ihmeen petetty olo. Ei se nyt mullekaan oo ollut kovin helppoa aina säätää sitä aikaa miehelle silloin, kun oon ollut muualla, mutta ainakin oon yrittänyt täysillä, koska mun mielestä lupaukset tulee pitää.

Vierailija
16/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 15 on taas Ap

Vierailija
17/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä olette mieltä: pitäisikö mun teidän mielestä ihan oikeasti huolestua miehestä, kun siitä ei kuulu mitään?

Mistäs minä tiedän, että missä se on jo mitä on mahd. käynyt.

Mutta toisaalta, enhän minä voi tehdä asialle mitään, kun mies ei kertonut missä yöpyy (ei edes kaupunkia/kaupunkeja). Joten ei auttane vaikka kuinka täällä kotona huolehtisin?

Vai tuleeko teille mieleen, että mitä oikein voisin tehdä selvittääkseni onko mies kunnossa

Ap

Vierailija
18/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme nykyään kyselee "toisen vointia". Provoilua koko aloitus eikä mitään realismia matkustelusta. Varma merkki provoilusta on tuo selittely ja jatkuva vastailu näihin mielipiteisiin  sekä viestien kyttäily. Lisäksi ihan hölmöä esittää, että soittelee miehelle päivällä töihin! Harvassa työssä on nykyään niin lepsua että edes ehtii vastailla privaattisoittoihin ja monessa paikassa ne ovat aivan mahdottomia käytännönkin syistä. Jos on henki kyseessä, laita tekstari.

Vierailija
19/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa lähteä "vieraan" kaverin kanssa. Voihan olla että kyseessä onkin miehesi poikaystävä.

Vierailija
20/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta mietin, että onkohan miehelle sattunut jotain, kun ei vastaa puhelimeen eikä soita? Tekstareita tuo mies ei lähetä ikinä, joten niitä en siksi odota.

Enhän minä edes tiedä yhtään, että missä päin Saksaa mies on parhaillaan, missä hotellissa tms. kun ei ole minulle koko reissusta sen tarkemmin mitään kertonut. Joten en voi mistään muualta kuin mieheltä itseltään tiedustella hänen vointiansa. Tuo hänen kaverinsakin on mulle ihan täysin tuntematon, tiedän etunimen mutten enempää...

On ihan normaalia vaihtaa kuulumiset kerran päivässä tai illassa. Pitää olla yhteystiedot. Jos vaikka anoppi kuolee, niin pitää edes se voida ilmoittaa, vaikkei parisuhteen osapuolilla olisikaan tarvetta keskinäiseen hyvänyönpusuun.