Mitähän kuuluu Konmarittajille? Onko säkenöivä järjestys pysynyt?
Tuli mieleen, kun heittelin mytyiksi pariteltuja sukkia laatikkoon. Mahtaakohan moni enää vuoden jälkeen asetella sukkiakin pystyviikattuihin jonoihin? Vai loppuiko innostus jo siihen, kun kaikki kivat laatikot ja hamam-pyyhkeet oli shoppailtu?
Olen jo aikoja sitten hävinnyt Facen konmari-ryhmästä, koska ihminen kestää keski-ikäisten rouvien yhteishurmosta vain hyvin rajoitetun määrän. Yleensä ei yhtään. Mitähän sinne kuuluu, vieläkö yp-Mira lyö keskustelut lukkoon, jos ne eivät tuota hänelle hyvää oloa?
Kommentit (29)
On mukava kuulla, että jollain on siisti kämppä ilman turhaa roinaa. Itse olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen, etten tuollaista jaksaisi aloittaa ja kunppani vielä sottapytty hamstraaja, jonka yritän pitää kurissa. Tosin kierrätän ja myyn vastteita ja tavaroita tietenkin ja siivoan välillä kaappeja.
Kyllä. Itse asiassa tällä hetkellä pyrin minimoimaan kaiken tavaran määrää eli olen muuttumassa minimalistiksi. Meikit ja kengät esimerkiksi ovat supistuneet kymmenesosaan (kyllä) entisestä. Ja vieläkin voisi poistaa.
Esim. pelkästään se, että ostaa 1-3 värisiä vaatteita kun on tarve ostaa, auttaa paljon.
Ja kun tajuaa, ettei kukaan huomaa onko sinulla samat vaatteet aina päällä. Tai no, samanlaiset. Mutta puhtaat.
Käsilaukun sisällöllä on yhä oma laatikko. Laukuilla on omat hyllypaikat. Laukkuja on vähemmän ja niissäkin on karsimista.
Ongelmia tuottaa lähinnä muutama perintötavara, esim. vanhaa lasitavaraa. En tarvitse sitä, ja mietin että voinko palauttaa vanhalle sukulaiselle vai pitäisikö ne pakata laatikkoihin ja viedä häkkivarastoon odottamaan sitä aikaa, että voin luopua niistä.
Olen aikaa sitten pakannut vanhan perintötavaran huolella muutamaan laatikkoon varastoon. Ajattelen että ne ovat minulla säilytyksessä seuraavia sukupolvia varten. Kaikkea vanhaa saatua en ole laskenut perintötavaraksi vaan käyttötavaraksi, joille minulla ei ollut enää käyttöä.
Nanao kirjoitti:
Laatikoissani ja kaapeissani on edelleen säkenöivä järjestys. Sukatkin on viikattu. :) Kaikella on paikkansa ja koska en heittänyt pois mitään tarpeellista, ei ole tarvinnut hulluna shoppailla korvaavia tavaroita.
Sama juttu. Minun tavarat on siististi ja yleiset kuten shampoot. Mutta lasten lelut on sotkuisesti..lasten vaatteet on siististi ja säkenöivästi.
Aika ylimielinen aloitus taas. Ja joo, huomasin että on vuoden takaa.
Konmari on toiminut toisilla, toisilla taas ei. Ehkä heillä toimisi jotkut muut tavat paremmin. Vähän kuin laihdutus, mutta tavaroiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Konmari on toiminut toisilla, toisilla taas ei. Ehkä heillä toimisi jotkut muut tavat paremmin.
Älä! 😁 Oisko täma aihe käsitellyt just sitä?
Kertokaa nyt joku tästä hamamvillityksestä..?
Maritin ensin kesämökin ja todellakin nautin siitä, että siellä on vain tarpeellisia asioita. Kaupunkikodissa maritus on vielä kesken, mutta järjestyksenpito ja siivous on muuttunut täälläkin helpommaksi, joten ehdin myös harrastaa mieleisiä asioita. Olen nykyään aiempaa tarkempi siinä, mitä ostan tai tuon kotiini, sillä haluan väljyyttä ympärille. Vaatteita en pystyviikkaa, ne ovat ihan hyvät henkarissa ja alusvaatteet ovat sikin sokin omassa metallikorissaan. Säkenöivää järjestystä en kykene ylläpitämään, mutta ihan riittävää pääsääntöisesti - vähemmällä vaivalla kuin aiemmin.