Ruusun siskolle nimi!
Pää savuten nimeä mietitty, kun ilmeisesti masussa asustelee (vielä tovin) pikkuinen tyttö. Monta mielessä pyörinyt, mutta nappilöytö vielä tulematta... Onkos hyviä ehdotuksia kellään? (Kauan sitten tätä täällä jo etukäteen huvikseni pohdin, mutta vanhaa keskustelua en enää löydä.)
Ensimmäistä (kutsuma-) nimeä siis haetaan, toiset nimet jo aika valmiit...
Kiitos ehdotelmista!
t: Tilpehööri (joka joskus palstasi täällä innokkaasti nimimerkillä 76Iita, jos joku vielä muistaa...)
Kommentit (31)
Tilpehööri:
iida5: Eerika on kaunis tosiaankin! Onko Erica = Kanerva latinaksi? En nyt ihan muista¿
iida
Tulin ehdottamaan otsikon perusteella Erika tai Lilia, mutta ne taisivat jo tulla. Onko mielessänne kuitenkin myös pikkusiskolle merkitysnimi? Jos ei, niin Riikka tai Riitta sopisi myös nätisti Ruusun siskolle. Tai
Saara
Aurora/Auroora
Merike
Regina
Renate
Kanervasta:
Kellokanerva, eli se mitä useimmiten myydään kukkatorilla, on latinaksi Erica Tetralix, mutta luonnossa kasvava kanerva on eri asia. Sen latinankielistä nimeä en tähän hätään muista...
terveisin,
MM eli Erica
Minttu
Kamomilla
Malva
Paju
Leinikki
Melissa
Neilikka
Asteri (6m/86n)
Esikko
Nuo noita suoria ehdotuksia,mutta nämä ovat myös kukkien/kasvien nimiä:
Sara (mm.Idänsara,Kaislasara,Hentosara ja Harmaasara)
Piisku (1m/1n)
Valeriana (latinaa,suomeksi virmajuuri)
Veronica (latinaa,suomeksi tädyke)
Tiarella (en nyt muista mikä tää on suomeksi...)
Uniikki olisi Malvikki :) sitä ei vielä ole edes annettu.
Miehen kanssa oli eilen illalla mietintätuokio nimien tiimoilta... Mulla oli kilometrin mittainen lista (omia ja täälät saatuja) ja vielä kalenteri, niitä sitten tutkailimme.
Nyt voin paljastaa teille ne muutamat, jotka ovat finaalissa:
Hilla
Helka
Selja
Eerika
Elli
Floora
Alina
Aliisa
Verna
Saa nähdä sitten, miltä tulokas näyttää...
Ja ehkäpä tulee vielä suuria ahaa-elämyksiäkin tässä!
Moi, teidän finaali on loistava! Itse olisin voinut antaa oikeastaan noista jokaisen tyttärelleni.
Onnea nimimietintöihin!:)
T:Catytti
kauniille nimelle! Luin vasta tänään kun kyselit Ruusun siskolle nimeä ja mulle tuli mieleen Kielo, Hilla ja Kanerva (joka ei käynyt) Itse haaveilin esikoiselle nimeä Ruusu Nuppu, mutta mies ei tykännyt. Esikoisesta tuli Pinja Kanerva, Pinja oli mielessä jo 10v. ennen tytön syntymää. Ja Kanerva vaan " loksahti" kun tyttö syntyi silloin kuin kanervat olivat kauniimmillaan. Ruusu on aivan ihana nimi. Samoin Hilla!! Onnea teille!! Meillä on myös poika Ilja Aleksi.
myös on mun yksi suosikeista. Näitä Ruusu, Vilja, Kielo, Nuppu, Kanerva, Hilla tyylisiä luontonimiä :-)
Täällä on kyllä huomaavaista väkeä! :))))
Rua
Tuuni
Heljä
Usva
Siru
Tua
Unelma
Sade
Helinä
Tuula
Louna
Sointu