Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääränkokoisten, huonosti istuvien rintaliivien käyttäminen ei ole OK

Vierailija
27.08.2017 |

Täällä palstalla on tyypillistä, että toitotetaan miten vaikea on löytää sopivia rintaliivejä ja sillä yitetään perustellaan, että on OK käyttää huonosti istuvia, useimmiten löysiä liivejä joissa rinnat hölskyvät.

Esimerkki:

"Se on jo moneen kertaan täälläkin todettu, että myyjät tuputtavat liian tiukkoja rintaliivejä.
Myöskin tämä jankutus että pitää käydä mittaamassa ammattilaisella on pelkkää markkinointia. Ei se mittaaminen ole mitenkään vaikeaa ja sen pystyy jokainen tekemään kotona.
Ongelma on siinä, että vaikka tietää tarkasti oikean kokonsa, ei välttämättä löydy silti täysin sopivia liivejä, koska koot vaihtelevat riippuen merkistä, kupit ovat eri muotoisia yms.
Valikoima kaupoissa on myös suppea. Netistä saa tilattua vaikka minkälaisia, mutta koska niitä täytyy aina sovittaa, on loppujen lopuksi huomattavasti helpompaa etsiä niitä alan erikoisliikkeistä. Niissä taas sitten joutuu välillä näiden "Kaisojen" avustuksen kohteeksi ja he sitten tyrkyttävät juuri niitä liian tiukkoja rintsikoita. En ihmettele että osa vierastaa näitä liikkeitä.
Suurimmalla osalla ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä kärsivällisyyttä sovittaa satoja liivejä jotta löytäisi täydellisesti istuvat, vaan he tyytyvät sellaisiin jotka tuntuvat suht. mukavilta päällä. Enkä jaksaisi kuunnella moralisointia siitä..."

Tämä kitisijä puhuu täyttä paskaa. Koko käydään mittauttamassa ammattilaisella, joka etsii sopivan kokoiset liivit. Nämä sinnepäin itse valitut ovat liian löysiä, eivät istu kunnolla, aiheuttavat selkäkipuja yms. erityisesti jos on vähänkin isommat rinnat ja rinnat hölskyvät juostessa yms. Tämän näkee kun katsoo katukuvaa, suurimmalla osalla naisista on vääränkokoiset liivit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on tyypillistä, että toitotetaan miten vaikea on löytää sopivia rintaliivejä ja sillä yitetään perustellaan, että on OK käyttää huonosti istuvia, useimmiten löysiä liivejä joissa rinnat hölskyvät.

Esimerkki:

"Se on jo moneen kertaan täälläkin todettu, että myyjät tuputtavat liian tiukkoja rintaliivejä.

Myöskin tämä jankutus että pitää käydä mittaamassa ammattilaisella on pelkkää markkinointia. Ei se mittaaminen ole mitenkään vaikeaa ja sen pystyy jokainen tekemään kotona.

Ongelma on siinä, että vaikka tietää tarkasti oikean kokonsa, ei välttämättä löydy silti täysin sopivia liivejä, koska koot vaihtelevat riippuen merkistä, kupit ovat eri muotoisia yms.

Valikoima kaupoissa on myös suppea. Netistä saa tilattua vaikka minkälaisia, mutta koska niitä täytyy aina sovittaa, on loppujen lopuksi huomattavasti helpompaa etsiä niitä alan erikoisliikkeistä. Niissä taas sitten joutuu välillä näiden "Kaisojen" avustuksen kohteeksi ja he sitten tyrkyttävät juuri niitä liian tiukkoja rintsikoita. En ihmettele että osa vierastaa näitä liikkeitä.

Suurimmalla osalla ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä kärsivällisyyttä sovittaa satoja liivejä jotta löytäisi täydellisesti istuvat, vaan he tyytyvät sellaisiin jotka tuntuvat suht. mukavilta päällä. Enkä jaksaisi kuunnella moralisointia siitä..."

Tämä kitisijä puhuu täyttä paskaa. Koko käydään mittauttamassa ammattilaisella, joka etsii sopivan kokoiset liivit. Nämä sinnepäin itse valitut ovat liian löysiä, eivät istu kunnolla, aiheuttavat selkäkipuja yms. erityisesti jos on vähänkin isommat rinnat ja rinnat hölskyvät juostessa yms. Tämän näkee kun katsoo katukuvaa, suurimmalla osalla naisista on vääränkokoiset liivit.

Mo mulle ammattilaiset eivät ole osanneet mitata oikeata kokoa, vaan olen itse heitä joutunut opastamaan sen jälkeen kun ovat minut mitanneet ja ilmoittaneet minulle sen väärän koon.

Vierailija
2/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole OK? Mitä tuo edes tarkoittaa? Tuleeko rintaliivipoliisi ja sakottaa?

Kaikenlaisista vitun asioista tälläkin palstalla moralisoidaan ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omkohan se joillekin harrastus kytätä naisten rintaliivejä julkisilla paikoilla? Minua ei kiinnosta kuin omani, oli ne sitten just sopivat tai sinne päin.

Vierailija
4/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä sinnepäin itse valitut ovat liian löysiä, eivät istu kunnolla, aiheuttavat selkäkipuja yms. erityisesti jos on vähänkin isommat rinnat ja rinnat hölskyvät juostessa yms.

Mulla on rintaliivit, joista "asiantuntija" sanoi että eivät ole tarpeeksi napakat eikä meinannut edes suostua ensin myymään niitä minulle.

Kuitenkin ne on mukavat päällä eikä mistään selkäkivuista ole tietoakaan. Mitä hölskymiseen juostessa tulee, itse käytän sitten urheiluliivejä jos tarvitsee enemmän juosta.

Vierailija
5/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näemmä uusi palstahullu, rintaliivijankuttaja.

Minä käytän vain liivejä jotka tuntuvat minusta itsestäni mukavilta. Ihan sama jos joku ääliö koittaa väittää että ne ovat muka väärää kokoa. Niin kauan kun ääliöllä ei ole minun kroppaani, ääliö voi pitää päänsä kiinni.

Vierailija
6/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi edes aseella uhaten "ammattilaiselle" mitattavaksi.

Vierailija
7/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näemmä uusi palstahullu, rintaliivijankuttaja.

Minä käytän vain liivejä jotka tuntuvat minusta itsestäni mukavilta. Ihan sama jos joku ääliö koittaa väittää että ne ovat muka väärää kokoa. Niin kauan kun ääliöllä ei ole minun kroppaani, ääliö voi pitää päänsä kiinni.

Jaa että sinä , randomi palstailija, olet parempi auktoriteetti kuin rintaliivejä työkseen myyvät asiantuntijat?

Jos kerran liivisi tuntuvat sinusta mukavilta , miksi oletat että ne ovat väärää kokoa?? aika ristiriitaiista!

Vierailija
8/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah :D

Kuka vielä 2017 vuonna kiduttaa itseään perinteisillä rintaliiveillä?

Vierailija
9/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hämärää, että kaupassa tarjottiin 65-senttisellä ympäryksellä rintaliivejä, vaikka omani on 73 senttiä. Okei, kokeilin niitä. Lopputulos oli se, että käytön jälkeen selkä oli täynnä punaisia jälkiä ja tuntui, ettei niissä voinut kunnolla olla. Pitivät tissit toki paikallaan, mutta kunnolla hengittäminen oli toiveajattelua.

Mut hei, mun täytyyhän mun olla typerys, kun en ymmärrä ammattilaisten tietävän minua itseäni paremmin, miltä minusta tuntuu. Eihän paitaa tai pikkareitakaan pidetä, jos ne tuntuvat epämukavilta, jättävät punaisia jälkiä ja puristavat sieltä sun täältä. 

Vierailija
10/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinäkin vielä kitise mittauttamisesta, kun ei vääränkokoiset liivit muutu mittaamalla sopiviksi.

Ne ovat liian ahtaat niin sitten ovat, ei niitä voi pitää vaikka kuinka olisivat "asiantuntijan" mielestä sopivat.

Mulla ei tosin ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin liian suuret (ympärysmitta) tai liian pienet (kupit), mutta olen tästä ongelmasta kirjoittanut jo niin monta viestiä, että ei siitä tällä kertaa enempää.

Muistutan kuitenkin, että rintaliivejä työkseen myyvä ei ole onnistunut 30 vuoteen myymään minulle sopivia liivejä. Onko se muka minun vikani, että minulle sopivia ja mukavia liivejä ei ole myynnissä edes erikoisliikkeissä?

Elämässä joutuu tekemään valintoja. On valittava joko sopivat, mukavat, kauniit tai halvat. Kaikkea ei voi saada, jos kyse on pienen ihmisen isokuppisista rintaliiveistä.

Vierailija
11/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tavata sen ammattilaisen, joka etsii minulle sopivat liivit. Edellytykset ovat nämä: koko noin 75H, puuvillaa (ulkonäöllä ei ole mitään väliä) ilman kaaritukia, matalat eli tällaiselle alle 160-senttisellekin sopivat. Anitan liiveistä tämä koko ei käynyt, kun oli liian 'napakka' eli piti ottaa pois kesken päivän, isommassa koossa kupit liian leveällä.

Kuten näistä keskusteluista paljastuu, suuri osa naisista ei löydä mistään sopivia liivejä.

Vierailija
12/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle mitä mieltä olet.

Mä en löydä esim. hennesistä tai muista halvoista kaupoista sopivia, vaan joudun lisäämään jatkopalan.

Aina ei istu ihan hyvin, mutta mulla ei ole varaa ostaa jotain satasen liivejä joiden sovittelussa se "ammattilainen" auttaa.

Se "ammattilainen" ei edes voi sanoa miltä ne rintsikat tuntuu MUN päällä.

Jos niin häiritsee muiden rintsikat, niin on kyllä hippasen outoa.

Vierailija
13/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että rintsikkapoliisi on saatava heti. On jo niin monta henkilöä löytynyt, joiden elämä on sekaisin toisten väärien alusvaatteiden takia. Omien rintsikoiden valinta on liian tärkeä asia jotta se voitais jättää naisten itsensä päätettäväksi. Voitais vaikka terveyskeskuksiin perustaa liivitarkastajan virkoja. Tarkastaja kiinnittää hyväksyttyyn henkilö/liivi yhdistelmään mikrosirun. Ja kaupungilla olisi sitten näitä rinsikkapoliiseja, joilla olisi sirujen lukemista varten skannerit. Jos sirua ei löydy, heti sakkoja ja kolmesta sakosta työleirille. Leirillä opetellaan oikean kokoisten rintsikoiden käyttöä. Nämä toimenpiteet näen miniminä tämän ongelman hoitoon.

Vierailija
14/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tavata sen ammattilaisen, joka etsii minulle sopivat liivit. Edellytykset ovat nämä: koko noin 75H, puuvillaa (ulkonäöllä ei ole mitään väliä) ilman kaaritukia, matalat eli tällaiselle alle 160-senttisellekin sopivat. Anitan liiveistä tämä koko ei käynyt, kun oli liian 'napakka' eli piti ottaa pois kesken päivän, isommassa koossa kupit liian leveällä.

Kuten näistä keskusteluista paljastuu, suuri osa naisista ei löydä mistään sopivia liivejä.

Juu hankala vartalomalli. Olen itsekin tätä samaa mallia. Aika saman kokoinenkin eli 75G, 163 cm.

Ehkäpä tämä Miss Maryn liivi voisi olla hyvä.

https://www.missmary.fi/alusasut/uusi-v-ri-tukevat-puuvillaliivit

Siinä on sama määrä puuvilla kuin Anitan liiveissä, mutta enemmän elastaania, mikä tekee sen joustavammaksi.

Liivin mallin sopivuutta on vaikea arvioida kuvasta, varsinkaan kun valokuvamallit ovat aina pitkiä ja pienirintaisia. Tästä liivistä olisi hyvä nähdä isompi kuppi mallin päällä, että näkisi onko se kuppi tarpeeksi syvä. Korkeutta on vaikea arvoida myös, mutta jos materiaali on joustavampaa, se saattaa istua paremmin kuin napakammasta materiaalista tehty liivi. Mun silmiin tämä Miss Mary näyttää vähän matalammalta kupin osalta kuin Anitan liivit, esim. Jana Soft, jos sitä kokeilit.

Mutta joo, jos haluaa puuvillaisen, joka on kaaritueton, niin korkeaushan on pääkeino jolla liivi saadaan edes vähän tukemaan rintoja, joten vaikea löytää matalampaa liiviä.

Vierailija
15/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki:

Kuule, älä  katso  jos sua niin paljon häiritsee muiden pukeutuminen. Vain masokisti käyttää  puristavia vaatteita. Sinä et märinälläsi asioita muuta joten pidä jatkossa mölyt sisälläsi. En aio rynnätä aivopierusi takia alusvaatekauppaan vaan tasan käytän alusvaatteita jotka minusta tuntuvat mukavilta, koska tämän elämäni tarkoitus ei ole kärsimys.

Vierailija
16/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä oiva esimerkki ihmisestä joka ei tiedä yhtään mistä puhuu: "Tämä kitisijä puhuu täyttä paskaa. Koko käydään mittauttamassa ammattilaisella, joka etsii sopivan kokoiset liivit."

Pakko olla kyseessä joko trolli tai sitten mies, koska jokainen nainen tietää että vaikka jostain kivenkolosta löytyisikin ammattilainen, joka osaa mitata oikein, niin

a) oikeaa kokoa ei löydy

b) ei löydy oikeaa kokoa oikeassa mallissa

c) ei löydy oikeaa koko oikeassa mallissa ja materiaalissa

d) ei löydy oikeaa kokoa oikeassa materiaalissa ja värissä/kuosissa

e) ei löydy oikeaa kokoa oikeassa materiaalissa ja värissä/kuosissa sekä siihen sopivia alushousuja (oikeassa koossa, mallissa, materiaalissa, yms.) ja

f) hintakaan ei ole sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan