Unohdanko miehen ihan suosiolla vai tunnustanko tunteeni?
Olen ulkomaan komennuksella työni puolesta. Työryhmässämme on eräs mies, josta olen kovasti kiinnostunut. Viimeisen kuukauden aikana olemme olleet kahdestaan vastuussa melko isosta ja työläästä projektista. En ole koskaan hänen suhteensa tehnyt siirtoa. Juttelemme silloin tällöin Facebookissa ja pari kertaa kävimme oluella, mutta mitään romanttista ei ole tapahtunut. Tämän yhteistyön aikana kuitenkin olemme lähentyneet todella paljon, 8-9 h päivässä kahdestaan samassa toimistossa. :D
Viikonloppuna menimme työporukalla ulos illalliselle juhlimaan. Alkoholia kului paljon, ja moni meistä oli aika tukevassa humalassa. Itsekin. Illemmalla jäimme tämän miehen kanssa kaksistaan ja hiukan huuruissa päädyimme suutelemaan. Siitä lähdimme sitten hänen asunnolleen ja yksi asia johti toiseen, harrastimme seksiä.
Mies oli oma itsensä, aamulla joimme kahvit ja makoilimme, juteltiin muutama tunti. Eroamisen jälkeen hän laittoi viestiä että pääsinkö varmasti jo kotia, ja pitkin päivää hän laitteli muutamia viestejä kaikesta maan ja taivaan väliltä.
Nyt tunteeni vahvistuivat entisestään enkä voi olla miettimättä häntä. Komennukseni loppuu ensi viikonloppuna ja palaan Suomeen töihin takaisin. Toisaalta, olen saanut mahdollisuuden lisäkouluttautua alallamme nykyisessä kaupungissani (jopa sama rakennus). Koulutus alkaisi n. kk päästä, mutta en ole vielä ilmoittautunut siihen, koska en tiedä mitä haluan.
Minulla on hiukan epäilyksiä miehen suhteen, sillä hän ei oikeastaan koskaan tehnyt mitään siirtoa suhteeni. Toki olen huomannut pientä viatonta flirttiä, mutta sekin sellaista pientä. Muutoin välimme ovat olleet melko kaverilliset, heitetään paljon vitsiä, ja töiden jälkeen oluella kahdestaan nauramme monesti ratketaksemme. Tämä viikonloppu oli eka kerta kun mitään tapahtui hänen aloitteestaan, hän yhtäkkiä silitteli selkääni ja laittoi kätensä ympärilleni. Ja tietenkin se suudelma.
Muistan kun ryhdyimme hommiin joskus aamuyöllä, kysyin että onkohan tämä hyvä idea, koska olemme kollegoja. Hän vastasi että ei ole aiemmin tehnyt mitään suhteeni koska tietää että esimiehemme ei hyväksyisi työpaikkaromansseja, ja nyt sillä ei ole väliä, koska lähden viikon päästä. Lisäksi aamulla hän kertoi, että monet kollegamme ovat jo pitkän aikaa epäilleet meidän välillä olevan jotakin. Hän myös kysyi että kadunko viime iltaa, johon vastasin että en kadu. Tämän lisäksi hän sanoi ettei todellakaan osannut eilen kuvitella näin käyvän.
Nyt mietinkin, kannattaako minun tehdä miehen suhteen mitään, olinko hänelle pelkkä pano? Toisaalta hän viestittelee oma-aloitteisesti minulle, eikä mitään seksijuttuja, vaan normaaleja arkipäiväisiä asioita. Toisaalta minua epäilyttää, koska hän ei ollut ennen tuota iltaa oikein näyttänyt mitään romanttisia tunteita minua kohtaan... Hän ei ole kuitenkaan av:n sanoin "jännämies", vaan hiukan nörtähtävä, todella älykäs, tutkija ammatiltaan. Minusta tuntuu että olen ensimmäistä kertaa vuosiin oikeasti ihastunut, ja haluaisin nähdä kuinka tässä voisi käydä. Pelkään vain että satutan itseni tässä, en ihastu helposti ja tunteiden herääminen on harvinaista minulle. Kannattaako minun tehdä mitään siirtoa (ja jos kannattaa, miten?) vai jättää koko juttu sikseen ihan suosiolla?
Tilannetta ei myöskään auta se, että olen lähdössä Suomeen ihan pian, viikon päästä... Tokihan minulla olisi mahdollisuus palata tänne lisäkoulutukseen ja sen myötä jäädä tänne. En ole vielä päättänyt.
Auttakaa, AV-mammat! Luotan teihin.
Kommentit (19)
Pyydä se ennen lähtöäsi illalliselle kiitokseksi yhteistyöstä ja tunnusta tunteesi. Jos hän ei tunne samoin, niin lähdet ainakin Suomeen, ei tarvitse kestää niitä awkward kohtaamisia töissä sitten, ja helpompi unohtaa kun on kaukana (?)
Ehkä mies ei ole tehnyt aloitetta jos on vaan ujo? Eikö tuollaiset "nörtähtävät" tutkijat kuitenkin ole aika introverttejä vai?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei ole tehnyt aloitetta jos on vaan ujo? Eikö tuollaiset "nörtähtävät" tutkijat kuitenkin ole aika introverttejä vai?
Mies on siis ulospäinsuuntautunut, hän on melko paljon äänessä palavereissa esimerkiksi, heittää paljon vitsiä porukassa, monesti se keskipiste. Toisaalta niin ovat kaikki muutkin täällä, kuuluu kulttuuriin... :D Eli hän ei ole siis ujo ollenkaan. t. AP
Suna kattoisin kyllä kortit loppuun, muuten voi jäädä kaivelemaan :)
Jos olette molemmat vapaita, puhu hänen kanssaan asiasta niin saat tietää mitä hän ajattelee. Jos hän ei halua mitään vakavampaa, sinun on helpompi jättää hänet taaksesi kun tiedät ettei tunne ole molemminpuolinen.
Mikä estää kysymästä, haluaisiko hän nähdä jatkossakin?
Jos mies on varattu, niin älä tee mitään. Jos taas sinkku, niin ehdota treffejä ja alkakaa olla yhteydessä jne. Ehkä suora puhe tunteista voisi tuossa pelästyttää.
Mies on siis sinkku :) en vaan tiedä ehkä pelkään liikaa että minuun sattuu. T. Ap
Suomineito taas hullaantunut vieraasta kulttuurista ja sosiaalisuudesta. Mies varmaan ajattelee, että sepäs kävi helposti heti kun otettiin vähän enemmän alkoholia.
Kannattaako nyt siis tunnustaa tunteeni vai kysyä haluaako hän nähdä jatkossakin? Peukuista päätellen tunnustaa tunteeni?
Mietin vain, että jatkossa näkeminen voi olla vaikeaa, jos palaankin Suomeen pidemmäksi aikaa. Ehkä siksi haluaisin tietää onko hänelläkin jotain tunteita minua kohtaan. Mutta en halua säikäyttää häntä, se olisi viimeinen asia mitä haluan... :D t. Ap
Tunnusta tunteesi ja katso mitä tapahtuu. Muuten asia jää kaivelemaan/ harmittamaan.
Nyt mammat viisaat päät yhteen! Meihin luotetaan!
Joo ei nussiminen ole kovin romanttista.
O/7
Tiivistäkää provot lyhemmiksi.
Sinuna tunnustaisin. Niin kuin muutkin sanoivat, muuten se jää kaivelemaan.
Se että ihminen on puhelias ja hyvä pitämään puheita jne ei tarkoita vielä mitään henkilökohtaisessa elämässä. Joku voi olla vaikka kuinka menestynyt ulkoisesti mutta ihmissuhteissa täysi lapio. On ihan normaalia, että kun on ihastunut johonkuhun, niin ei niitä tunteita välttämättä näytä niin selkeästi. Ja varsinkaan jos suhde ei ole ns hyväksytty yhteisössä. Teillä on kuitenkin hauskaa, teillä oli hyvää seksiä jne. Mies saattaa pohtia ihan samaa tahollaan sinusta, että uskaltaako kertoa tunteistaan. Harva meistä nyt ekan suudelman jälkeen kertoo tunteensa pohjamutia myöten.
Mitä sinä voit menettää, jos kerrot nyt hänelle tunteistasi? Sanoithan itsekin, että olet lähdössä. Voit vain voittaa, mutta jos et sano mitään saatat hävitä erittäin paljon.
Musta toi illallinen on hyvä idea. Kutsut sen, ja sitten kysyt vaan suoraan että onko tässä enemmän kuin vaan ystävyyttä, jos ei, niin pysytte sitten ystävinä. :)
Okei, ehkä kutsun hänet illalliselle ensi viikolla ja kysyn, onko tässä enemmän kuin ystävyyttä. Tottahan tuo, minulla ei ole mitään hävittävää :) t. Ap
Ap nostelee vielä. Kokemuksia tai neuvoja vielä jollakin?
AP pahoittelee kappalevälejä, kirjoitin tekstin Wordilla ja ilmeisesti katosivat kun copypastesin sen tähän.