Uskotteko näitä juttuja että tekoäly on 10 vuoden sisällä samalla viivalla ihmisälyn kanssa?
Tästähän on nyt ollut paljon puhetta miten asiantuntijatyötkään eivät ole turvassa tekoälyltä, koska aivan pian meillä on tekoäly joka pystyy oppimaan ja prosessoimaan tietoa niin tehokkaasti ettei ihmistä tarvita.
Uskotteko että tekoäly kehittyy (ja niin pian kuin luvataan) todella sellaiseksi, että se vastaa ihmisälyn kognitiivista kapasiteettia?
Tällä hetkellähän tekoäly on vielä suht lapsenkengissä.
Vai ovatko puheet vain kovapalkkaisten konsulttien höpinöitä?
Kommentit (6)
En usko että on ihmisen kaltainen, edes whatsappin automaattiääni joka ilmoittaa koodin ei kuulosta lainkaan aidolta vaikka ei luulisi olevan vaikea toteuttaa, mutta on näköjään.
Menee ohi ihmisestä noin 5v sisällä. Kiitos IBM ja digitalisaatio.
Niin moni ihminen ei osaa edes hissiä käyttää että uskon tuon olevan hyvinkin mahdollista.
Jaa... tässä on joku nappula....... menenkös minä nyt ylös vai alas.....missäs minä olen....huhuu........ painanpa tästä nappia ja mene hissiin heti kun ovet avautuvat...... vaikka joku ehkä tahtoisi tulla sieltä ensin ulos...
No itseasiassa luulen, että meillä on jo olemassa ihmisen tasoista tai älykkäämpääkin tekoälyä. Tarpeeksi älykäs keinoäly osaa olla kertomatta älykkyydestään.
Tekoälyn luulis olevan edes loogista.
Toisin kuin ihmiset yleensä.
No ei vielä 10 vuodessa ihmisen tasolla. Mutta 20 vuodessa on jo todella pitkällä ja silloin pystyy hoitamaan suurimman osan ruutiinitöistä paremmin kuin ihminen.