Töissä on hoitaja,joka jatkuvasti puhuu pahaa muista. Tein ehkä ikävästi,
sanoin, että joko olet riittävästi moittinut tälle päivälle.
Kommentit (12)
Oikein! Toiset ei välttämättä edes tajua, ennen kuin joku huomauttaa, toiset tarttee muuten vaan näpäytyksen.
Voi kun oot rohkea, itse en kahdelle mun työ"kaverille" ole kehdannut samoin sanoa :( Ikäviä ja paikkaansa pitämättömiä kommentteja laukovat, siis mulle, luottavat muhun vähän liikaa. Tai no, en kyllä kellekään haukutuille oo kertonu noita kommentteja mutta nää paskan puhujat ei oikein oo tajunnu että en yhtään pidä heistä itsestään ollenkaan ja että en ole samaa mieltä heidän kanssaan. Siis luulevat että oon heidän ystävänsä ja sen tähden kertovat paskajuttujansa mulle. No, jos joskus ovat ikäviä mua kohtaan niin ainakin mulla on sitten paljon paljastettavaa heistä muille :)) Siis ihan kaikkea mahollista, kaikki kielletyt asiatki mitä tekevät työaikana.
Jäin pois hoito-alalta huonon työilmapiirin tähden. Kiireenkin kestäisi hyvässä ilmapiirissä, mutta ainainen kyräily ja katkeruus naisten kesken teki lopun omasta motivaatiostani. Miksi ala on täynnä katkeroituneita ja ilkeitä akkoja? Sijaisten on vaikea mennä töihin, kun vastaanotto on heti vihamielinen. Ei neuvota uusia ja kyräillään vihaisesti, jos et heti osaa asioita. Kuka jaksaa näitä vihamielisiä työilmapiirejä, alalla on pelkkiä pätkätöitä, ilkeiden katkeroituneiden, työhönsä kyllästyneiden keski-ikäisten hoitajien keskellä. Kuka jaksaa näiden kyynikoiden keskellä? Joiden empatia on täysin kadonnut?
Hyvin toimittu. Ehkä se seuraavalla kerralla miettii pari kertaa, ennen kuin alkaa mollaamisen. Ainakin se tietää, että olet tietonen sen toimintatavoista ja pelkää sun kostoa.
Kiertoon vaan kaikki kyräilijät ja katkerat, työstä ei ilmeisesti saa enää mitään nautintoa, ovat tyytymättömiä ennen kaikkea itseensä ja elämäänsä, mutta eivät uskalla enää lähteä muualle töihin, jos on ikääkin, tosin nuoretkin kyräilevät ja puhuvat pahaa.
Työssäni hoitajia on sekä nuoria ett vanhoja ilkeilijöitä. Nuoret sentään lähtevät jatkamaan opintoja tai vaihtavat eri paikkaan, mutta vanhat jehut jatkavat varmaan eläkkeelle asti. Uhittelevat välillä, ettei tätä enää jaksa ja moittivat kollegoita, muistavat mainita olleensa jo kohta 20v samassa duunissa. Ja se näkyy.
Pidän pahimpina hoitajina näitä, jotka ovat keski-ikäisiä, samaa työtä tehneitä, kyräilevät uusia tai mielistelevät edessä. On outoa, kun ei ymmärrys riitä lähteä muualle töihin. Jatketaan ikuista valitusta, haukutaan muita ja yritetään epätoivoisesti korottaa omia osakkeita painamalla muita alas. Todellinen pärjääjä ei nostata itseään, taidot näkyvät.
Miksi alalle hakeutuu elämäänsä kyllästyneitä akkoja. Alalle työnnetään kaikki työttömäksi jääneet.Huolimatta siitä, oletko alalle sopiva vai et, työttömyyskorvauksen tähden. Pakkokoulutuksen käyneenä, omalla kokemuksena, suurin osa luokallani,oli mielenterveys-ja päihdeongelmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni hoitajia on sekä nuoria ett vanhoja ilkeilijöitä. Nuoret sentään lähtevät jatkamaan opintoja tai vaihtavat eri paikkaan, mutta vanhat jehut jatkavat varmaan eläkkeelle asti. Uhittelevat välillä, ettei tätä enää jaksa ja moittivat kollegoita, muistavat mainita olleensa jo kohta 20v samassa duunissa. Ja se näkyy.
Pidän pahimpina hoitajina näitä, jotka ovat keski-ikäisiä, samaa työtä tehneitä, kyräilevät uusia tai mielistelevät edessä. On outoa, kun ei ymmärrys riitä lähteä muualle töihin. Jatketaan ikuista valitusta, haukutaan muita ja yritetään epätoivoisesti korottaa omia osakkeita painamalla muita alas. Todellinen pärjääjä ei nostata itseään, taidot näkyvät.
Suosittelen hematologista osastoa teille, jotka etsitte mukavia työkavereita - ja olette itse mukavia.
Olin hoidossa syövän vuoksi osastolla, jossa oli paljon 20 tai 25 vuotta samalla osastolla työskennelleitä hoitajia. Heillä oli hyvä yhteishenki ja potilaat saivat erittäin ystävällistä ja ammattitaitoista palvelua.
Hyvin teit!