Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua, kun omat voimat ei enää riitä haastavassa elämäntilanteessa?

Vierailija
26.08.2017 |

Meillä on nyt jo pidempään ollut vaikea elämäntilanne ja tämä jatkunee vielä. Isäni säännöllisen epäsäännöllisesti sairaalassa millon mistäkin syystä, useimmiten hengenlähtö lähellä, kun sairaalaan joutuu. Yksi lapsista vakavasti sairas, on paljon sairaalassa. Mies onnettomuuden seurauksena pyörätuolissa eikä ole itse asiaa vielä hyväksynyt ym. ja on käytännössä yksi "lapsi" lisää hoidettavaksi.

Lähipiiri auttaa mielellään, mutta ovat auttaneet jo niin paljon, että itseä ahdistaa, koska heillä omassakin elämässään haasteita. Itsestä alkaa toden teolla tuntua, että tämä arki vaan kaatuu päälle eikä aamuisin jaksais nousta sängystä ja monet yöt menee valvoen, kun tulee mietittyä millon mitäkin eikä uni vaan tule.

Apua siis tarvittais mm. lastenhoitoon, mutta mistä löytää luotettavan lastenhoitajan? Säästöjä tai ns. ylimääräistä on jonkin verran, joita vois nyt tässä kohtaa käyttää. Lisäks varmaan ainakin ite tarvisin jotain keskustelu tmv. apua, että miten tästä suosta noustaan voittajana ja vähennetään stressiä ym.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6795 kirjoitti:

Laita mies ulkoruokintaan jos ei ota itteensä niskasta kiinni. Ei mitään miettimisaikaa aikuiselle miehelle.

Jos kysytään tyhmyyden määritelemää, niin se on juurikin tuo, ihminen joka käskee masentuneen " ottamaan itseään niskasta kiinni".

Vierailija
22/31 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin kamalaa ja väsyttävää kun ei saa seksiä...

Tämä nyt ei tähän liity mitenkään, mutta mieheni halvaantumisesta huolimatta hän kykenee kyllä seksiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja MLL:sta? Oletko töissä, työterveyden kautta apua omaan jaksamiseen tai sitten terapiapalvelua jonkin yksityisen kautta? Olisiko lapsesi tai miehesi hoitotahon kautta mahdollista kysyä pääsyä johonkin vertaistukiryhmään?

Täällä ei ole MLL:n lastenhoitajia. Olen töissä tai siis olen yrittäjä. Yksityinen lienee parempi vaihtoehto, julkisella ainakin kaikki muut asiat on kestäny tosi pitkään. Mikä yksityisellä on se ammattinimike, joka on ns. terapeutti?

Tuosta vertaistuesta oli lapsen sairauden alussa puhetta, muttei koettu sillon tarpeelliseks ja sit se oikeastaan unohtui. Kiitos muistutuksesta.

ap

Terapeutteja on monenlaisia, ainakin psykologiliiton sivuilla voi hakea terapeutteja suuntautumisen mukaan, ja yksityisillä lääkäriasemilla on myös terapeuttipalveluja.

Vierailija
24/31 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tutkinut eri yhdistysten tarjoamia palveluita ja tukirymiä? Yksityisellä lääkäriasemalla osaavat varmasti ohjata myös puhumaan jollekin. Sinun on nyt tärkeintä huolehtia omasta jaksamisestasi. Myös miehesi tarvitsee apua tilanteensa hyväksymiseen, mutta sinun tehtäväsi ei ole häntä auttaa oman jaksamisesi kustannuksella.

Kuinka olet saanut yrityksesi pyörimään tämän kaiken keskellä? Oletko kysynyt Yrittäjien neuvonnasta apua tilanteeseesi? Heillä saattaa olla yllättävän hyviäkin ja kattavia neuvoja.

Kauhistuttaa tilanteesi, voimia sinulle ❤

Niitä en kovin paljon ole tutkinut, mutta voisin kyllä katsella tarkemmin. Minä tiedostan kyllä sen, että mies tarvitsis ulkopuolista apua mm. tilanteen hyväksymiseen, mutta kuten sanottu todella nihkeästi ottaa mitään apua vastaan. Tiedän senkin, ettei mun kannattas yrittää miestä auttaa oman jaksamisen kustannuksella.

Yritys on pyörinyt yllättävän hyvin, tosin onnekseni yritys on siinä mielessä hyvällä mallilla, että olen pystynyt palkkaamaan työntekijöitä ja näin minun ei tarvitse tehdä niin pitkiä päiviä eikä ne pitkät päivät tässä tilanteessa olis mahdollisiakaan. Yrittäjien neuvonnasta en ole kysynyt apua, mutta voisihan sieltäkin kysyä.

ap

Vierailija
25/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Vierailija
26/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mies oikeutettu henk.koht.avustajaan, jos ei muuta niin veisi miehen edes säännöllisesti ulos.

Siivoukset ulkoistaisin

Esim. Terveystalolla on terapeutteja

Onko paikkakunnallanne terveydenhoitoalan koulua? Laittaisin ilmoitustaululle ilmoituksen, moni opiskelija tekisi varmasti mielellään keikkaa lasten- ja miehen hoitajana.

Voimia!

Vierailija
27/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tilanteeseen. Miehesi masennus taitaa olla se suurin syy sun pahaan oloon, joten keskittyisin siihen ensin. Itse varmaan varaisin miehelle ajan jollekin ammattiauttajalle ja veisin sinne. Sanoisin vaan jämäkästi että nyt mennään "paikkaan x" ja haetaan sulle apua koska tilanne ei voi jatkua näin, ja piste. Pistäisin ns kovaa kovaa vasten enkä antais vaihtoehtoja.

Siivouksen ulkoistaisin, lapset päivähoitoon + joskus illaksi hoitaja. Ruoat tilaisin kotiin suoraan jne.

Itselleni pyytäisin keskusteluapua esim. sairaan lapsen hoitavalta taholta.

Vierailija
28/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies täytyy saada sopeutumisvalmennuskurssille, ota yhteyttä sossuun ja terveyskeskukseen. Ilmoitat että kohta tuo on teidän vastuulla, sinä et kauan jaksa. Miehelle voi sanoa saman, masennukselle on tehtävä jotain.

Lapsi päivähoitoon ja jos lisää hoitoa tarvitaan luulisi että minkä tahansa alan yrittäjällä on verkostot, joissa jonkun luotettava tutun tutun tuttu mielellään muuta tunnin hoitaa lasta, suu vaan auki ja kyselemään.

Pari tuntia viikossa käytä vain itseesi, niin että pystyt unohtamaan kaikki muut, teet jotain mikä on kivaa.

Isäsi sairasteluun koita ottaa etäisempi asenne, ajatuksella surraan kun on sen aika.

Tiedän, että kaikilta se ei onnistu, itse olen ihminen, joka keskittyy yhteen asiaan kerrallaan, järjestää sen ja siirtyy seuraavaan. Keväällä oli neljä samantapaista kaaosta meneillään kuin sinulla, pikku hiljaa ne ovat järjestyneet, surun aika oli alku kesästä, pienin murhe joka tavallisessa elämässä olisi ollut tosi stressaava järjestyi itsekseen kun hautautui kolmen muun alle. Näiden kahden asian kanssa on opittava elämään.

Vierailija
29/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mies oikeutettu henk.koht.avustajaan, jos ei muuta niin veisi miehen edes säännöllisesti ulos.

Siivoukset ulkoistaisin

Esim. Terveystalolla on terapeutteja

Onko paikkakunnallanne terveydenhoitoalan koulua? Laittaisin ilmoitustaululle ilmoituksen, moni opiskelija tekisi varmasti mielellään keikkaa lasten- ja miehen hoitajana.

Voimia!

Tuota täytyy nyt ens viikolla selvitellä oisko mies oikeutettu tuohon avustajaan.

Siivoukset on jo osittain ulkoistettu, siivooja käy pari kertaa kuussa, voisi käydä joka viikkokin.

Täällä ei ole terveydenhoitoalan koulua, mutta naapurikaupungissa (30km päässä) kyllä on.

ap

Vierailija
30/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä tilanteeseen. Miehesi masennus taitaa olla se suurin syy sun pahaan oloon, joten keskittyisin siihen ensin. Itse varmaan varaisin miehelle ajan jollekin ammattiauttajalle ja veisin sinne. Sanoisin vaan jämäkästi että nyt mennään "paikkaan x" ja haetaan sulle apua koska tilanne ei voi jatkua näin, ja piste. Pistäisin ns kovaa kovaa vasten enkä antais vaihtoehtoja.

Siivouksen ulkoistaisin, lapset päivähoitoon + joskus illaksi hoitaja. Ruoat tilaisin kotiin suoraan jne.

Itselleni pyytäisin keskusteluapua esim. sairaan lapsen hoitavalta taholta.

Miehen masennus on tosiaan se suurin syy omaan pahaan oloon ja jaksamattomuuteen. Käytännössä kun olen yksinhuoltaja, vaikka naimisissa ollaankin, kun toisesta ei saa minkäänlaista tukea vaan on itse yksi autettava lisää. Tottakai ymmärrän, että pyörätuoliin joutuminen on iso shokki, varsinkin kun ei ole edes toivoa, että joskus vielä kävelisi ja mies on aina ollut liikunnallinen ja muutenkin menevä, niin aika lailla menee elämä uusiks. Tuo on varmasti ainoa vaihtoehto, että vaan vie jonnekin saamaan apua, koska puheesta ja ymmärryksestä ei näytä olevan mitään apua enkä minä kyllä masentunutta muutenkaan kovin hyvin osaa auttaa, kun ei koulutusta ole.

Terveet lapset (kaksi) ovat olleet päiväkodissa työpäivinäni. Mulla 3päivää viikossa töitä. Tosin tämä on vähän riskialtista, koska lapsetkin saattaa päiväkodista tuoda jonkin pöpön, jonka sisaruksensa saa eikä sais saada mitään tauteja. Sairaan lapsen on työpäivinäni hoitanut useimmiten joku lähipiiristä, mies joskus, mutta todella harvoin, jos ei ole ollut sillon sairaalassa. Tähän kuitenkin nyt halutaan muutos, että työpäivinäni kaikille lapsille tulis hoitaja kotiin, niin tautiriski ees vähän pienenis.

Ruokaa mun on harvoin tarvinnut nytkään itse tehdä, koska äitini on ollut todella auttavainen ja pääsääntöisesti hän on tehnyt meille ruoat ja usein ollut myös sairasta lasta hoitamassa työpäivieni ajan. Tosin äitinikin sen verran iäkäs, ettei pysty hoitamaan kaikkia kolmea lasta..

Keskusteluapua/vertaistukea kysyn luultavasti ensin juuri tuolta sairaan lapsen hoitotaholta, mutta tarvittaessa sitten yksityiseltä, jos menis kovin pitkälle..

ap

Vierailija
31/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi