Totaalinen alkuraskauden väsymys?
Raskausviikkoja arviolta (epävarma ultraan asti) 6+3 ja poden totaalista väsymystä. Nukkuisin vaikka aamusta iltaa jos olisi mahdollista ja silti varmaan väsyttäisi. Tuntuu, ettei mikään auta, säännöllisesti syöminen, ulkoilu jne. Väsymys tuntuu jopa hieman luonnottomalta. Ilman raskautta olisin mennyt jo lääkäriin varmana siitä, että olen vakavasti sairas. Mutta liittyy siis raskauteen, kokemuksia muilla?
Tämä toinen raskaus, ekassa koin väsymystä myös, mutta se ei ollut mitään tähän verrattavaa. Tämä AIVAN totaalista. Hyvä kun jaksaa askelia ottaa...
Kommentit (8)
Aivan tajuton väsy koko ajan. Mitään ei jaksa. Aika tuskastuttavaa välillä.
rv 7+3(5)
mulla samanlaista, ei tosin pahoinvointia. pahin väsymys helpotti muistaakseni viikolla 11-12, tai muistan olleeni illalla jalkeilla.
mulla on sellanen työ, että ei tarttenut ottaa sairaslomaa, istuin vaan ja tuijotin tietokonetta ja odotin, et voi lähteä kotiin. kotona makoilin sohvalla. tuli olympialaiset seurattua aika tiiviisti, erityisesti curling :)
viikonloput makasin edelleen sohvalla, ja nukuin päiväunia.
eli tsemppiä, kyllä menee ohi
amayta.
mulle tuo väsymys iski, ennen kuin olin oivaltanut edes raskauden mahdollisuutta. ja minähän oikeasti luulin kuolevani, menin lääkäriin ja itkua väänsin, etten enää jaksa, mä olen ihan loppu!
tieto raskaudesta jotenkin auttaa tähän vasymykseen, kun tajuaa tämän joskus loppuvan. mutta kamalaa tämä on, aivan kamalaa.
On väsyttänyt sieltä plussatestistä ainakin näille viikoille (nyt 14+2) asti, joku päivä voi olla parempi, mutta helposti käy " kevyen toimistotyöpäivän" jälkeenkin niin, että kun kotona menen hetkeksi vaan pitkälleen, niin herään kolmen tunnin päästä... Aina vaan väsyttää. No, meille on tulossa kaksoset, joten osan pistän siihen piikkiin. Yksösraskauteen en osaa verrata, kun kyse on nyt esikoisista. :)
Mutta olen " ratkaissut" niin, että yksinkertaisesti annan itselleni luvan nukkua aina kun väsyttää (paitsi tietysti töissä... sielläkään ei kyllä työteho ole entistä luokkaa). Tekeehän se elämän vähän tylsäksi, kun ei voi mitään menoja eikä tekemisiä sopia kenenkään kanssa, mutta kai kroppa tietää, että nyt tarvii lepoa. Sitten joku lauantai tai sunnuntai jos ei väsytäkään niin paljon, niin improvisoi jotain tekemistä sen mukaan.
Tsemppiä muillekin väsyneille!
Nyt on meneillään 11+1 ja vieläkin olen aika rätti. Alkaa jo itseäkin rasittaa kun vaan tahtoisi nukkua ja levätä. Pakotin tänään itseni lenkille tunniksi ja hyvää teki vaikkei millään olisi jaksanut. Sitä tunsi itsensä lähes " normaaliksi" ;) suosittelen!
Mulla viikkoja jo 18+6 ja edelleen väsyttää. Nyt ei ehkä ihan niin paljoa kuin aiemmin, mutta edelleen voisin nukkua ihan rajattomia määriä. Kai tää helpottaa jossain vaiheessa tai sitten ei. Jää nähtäväksi.
Moikka!
Mulla oli kanssa aivan käsittämätön väsymys noilla viikoilla; tuntui ihan kuin joku olisi laittanut tyrmäystippoja lasiin (siltä sen TÄYTYY tuntua, heh)! Hain reilusti sairauslomaa väsymykseen ja olin töistä pois vajaan kuukauden kunnes olo oli virkeämpi. Jos siis olet töissä käyvä, mene reippaasti lääkärin juttusille, ne kyllä ymmärtää ja kirjoittaa lomaa. Jos väsymys on ihan totaalista niin ei silloin kannata muuta kuin kuunnella kehoa ja nukkua vaan. Itse nukuin vuorokaudesta reilut 18 tuntia tuolloin!
Hyvää vointia ja mukavaa kevättä!
Johanna :)
Ps. Muistaakseni lääkärintodistuksessa luki kylläkin tyyliin " hyperemesis gravidarum" että jos haluat vielä pitää raskauden salassa se voi olla vähän vaikeaa....
Saman kokenut.
Tosin mulla on kyseessä vasta ensimmäinen raskaus. Pahoinvoinnin, rajun oksentelun ja aivan kamalan väsymyksen takia olin 7 viikkoa sairaslomalla. Nukuin lähestulkoon kokoajan. Heksavit B6-vitamiini auttoi hieman. Väsymys alkoi helpottaa rv 14+.
Koetahhan jaksaa, toivotaan, että se väsymys katoaisi pian :)
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 17+0