Vierailija

Lapsena kesät, syksyt, talvet tuntuivat pitkiltä. Teini-iässä aloin huomta, kuinka aikaa kuluu ihan hirveän nopeasti.

Nykyään oon 22v ja keksin tavan jolla aika tuntuu hitaammalta.

Yhdessä vaiheessa vain elin kokoajan mietimättä aikaa ja kaikki vain lipui ohi.
Nyt olen tässä joka aamu pienen hetken katsellut ympärilleni ja tarkastellut ympäristöä ja hilmaa. Huomaan, että syksy on aavistuksen edennyt.
Pääjuttu on kuitenkin se, että mitä enemmän seuraat päivittäin ympäristöäsi ja ajattelet tätä akan kulkua niin sen "kauemmin" saat nauttia siitä. Toimii oikeasti.
Aika ei kulu niin nooeasti ohi; kun olet kokoajan perillä missä kohtaa esim syksyn tai talven muutoksia mennään.

Oon siis 22v mies ja tykkään aamuisin varhain kouluun lähtiessä tehdä havaintoja vuoden aikojen etenemisestä.

Oon varmaa tylsä ihminen etenkin ikäisteni mielestä :D?

Kommentit (11)

Vierailija

Et kuulosta tylsältä ap vaan kuulostat ihanalta.
Vaikutat paljon kiinnostavammalta, kuin ne perus massan mukana kulkevat biletjät ja olet varmaankin herkkä ( jotenkin ajatustesi perusteella vaikutat) ja se on minusta ainakin plussaa.
T. N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo toimii kyllä. Et ole tylsä vaan aika kivankuuloinen.

Itse kun odotin ensimmäistä lastani niin hoidin työkseni tämän ajan 3 vuotiaita kaksosia. Olin muuten koko ikäni tehnyt sisätyötä. Olimme kaksosten kanssa lähes kaiken ajan ulkona, kesällä ja talvella, ja huomasin saman kuin sinä ap. Jotenkin aika pysähtyi kun tutki miten luonto muuttui ja huomasi kaikki luonnon tuoksut yms. Kaipaan todella paljon tätä aikaa enkä koskaan ole saavuttanut samaa fiilistä omien lasteni kanssa ollessa..jotenkin kaikki lasten myötä tullut stressi ja unettomuus yms.kai siihen on vaikuttanut.

Olen usein lähiaikoina miettinyt tätä miten saavuttaisin taas sen rauhan ja onnellisuuden joten kiitos ap, tuntuu että viestisi auttoi tässä. :)

Vierailija

Asia on juuri näin. Keskity siihen hetkeen, joka on tässä juuri nyt. Tätä sanotaan mindfulnessiksi, tietoiseksi läsnäoloksi. Elämä lipuu hukkaan, jos vellomme menneessä tai mietimme liikaa tulevaa.

Vierailija

Ihanaa 😄. Tuo on kyllä niin totta.
Luonnossa on paljon kauneutta, kun kiinnittää siihen huomiota.

Kerään pihalta vihermehuun aineksia, kuten horsmaa, heinää ja voikukanlehtiä, niin olen huomannut niissäkin kesän kääntymisen syksyä kohti.
Muutenkin luonnossa ajankohdan huomaa. Nytkin puiden lehdet alkavat kellastua ja niitä on yhä enemmän pudonneina. Auringon paistaessa varjot alkavat pidentyä...

Kiitos, kun jaoit vinkkisi :)

Ihanaa, syyskesää sinulle 💛

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hetkessä elämiseen auttaa myös oikeinkirjoituksen ja oman tekstin editoinnin harjoittelu.

Sinä nyt et ymmärtänyt lainkaan. Etkä osaa elää hetkessä ja nauttia siitä.

Vierailija

"Stop and smell the roses" :) Eli pysähdy hetkeksi, katso ympärillesi ja nauti siitä mitä nyt on. Jos kiinnostaa, niin hyvä tapa on myös merkata havaintoja ylös kalenteriin, ihan lyhyesti tyyliin "aurinkoista, ekat kypsät omenat". Silloin muistaa paljon paremmin myös vuosien välisiä eroja.

Kyky huomata pieniä asioita ja nauttia niistä on oikeasti hyvä taito, ainakin itse olen huomannut että se tuo paljon iloa elämään ja auttaa myös silloin kun käy läpi vaikeampia aikoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asia on juuri näin. Keskity siihen hetkeen, joka on tässä juuri nyt. Tätä sanotaan mindfulnessiksi, tietoiseksi läsnäoloksi. Elämä lipuu hukkaan, jos vellomme menneessä tai mietimme liikaa tulevaa.

Tai jos ei koskaan keskity siihen mitä tapahtuu nyt, täällä. Esim. tuijottaa vaan kännykkää joka välissä eikä seurustele niiden ihmisten kanssa jotka ovat sillä hetkellä läsnä, ei kiinnitä huomiota siihen miltä ruoka maistuu, mitä telkkarissa pyörivässä elokuvassa tapahtuu jne. 

Vierailija

Ihana ap :) Olet keskinyt läsnäolon taian. Tämä temppu toimii myös jos on hirveä stressi/hässäkkä/paniikki päällä. Sulkee kaiken pois, hengittelee, katsoo ikkunasta tai tuijottaa vaikka varpaitaan. Ja rentouttaa koko kehon. Kuuntelee ääniä. Yhtäkkiä kaikki on taas hyvin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat