Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on ollut vauvakuume nuorena; menikö se joskus ohi?

Vierailija
25.08.2017 |

Tai helpottiko edes? Olen vielä lukiolainen ja lukion jälkeen suuntana on yliopisto, eli vauvoja ei todennäköisesti ole tiedossa ainakaan kuuteen-seitsemään vuoteen. Ja sekös vasta ahdistaa, kun olen jo pari vuotta kärsinyt ajottain tosi kovastakin vauvakuumeesta: oman lapsen kaipuu on suuri ja tyhjän sylin tunne on hirveän vahva. Olen ihan pienestä pitäen pitänyt hirveästi lapsista ja ollut kiinnostunut lastenkasvatuksesta ja näiden asioiden tiimoilta lukenut perhelehtiä ja lastenkasvatuskirjoja yms. mutta ihan oikeaksi vauvakuumeeksi tämä lapsirakkaus on kulminoitunut pari vuotta sitten... Nykyisin kudon usein vauvanvaatteita ja haaveilen lapsesta. Se nyt toimii eräänlaisena terapiana tähän, mutta eipä se toki itsessään vauvan kaipuuta helpota.
Joten kysymys teille, jotka ehkä olette poteneet vauvakuumetta väärään aikaan, etenkin nuorena: helpottiko se ajan kanssa vai onko ainut lohtu tähän se oma vauva sitten joskus (toivottavasti)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vauvakuumetta nuorena, silloin oli ihan muut asiat mielessä. Ehdin vielä saada vauvan kun olin 44 vee.  Kuume alkoi n 36-37 v. 

Vierailija
2/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt ohi minulla.

Mutta ihan luonnollista se ihmiselle on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helpottanut ainakaan omalla kohdallani ennen vauvaa, tosin en ollut kuumeillessani yhtä nuori kuin sinä...

Vierailija
4/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vain merkk7 jostain muusta kuin vauvan saannista. Pohdi mitä elämästäsi puuttuu.

Vierailija
5/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla se alkoi noin 21-vuotiaana. Tulin vahingossa raskaaksi, tein hätäpäissäni abortin ja yhtäkkiä tajusin että haluaisin lapsen. Olin suhteessa tuolloin ja olen edelleen. Olin toki vanhempi kuin sinä. Minäkin olin aina tiennyt, että haluan lapsia jne. En muista että olisin ennen tuota aborttia kovinkaan usein lapsista vielä vakavissani haavaillut, sellaista unelmointia vähän vain. Mutta siis 25-vuotiaana sitten sain ensimmäisen lapseni. Kuumeilin aika aktiivisesti sen kolmisen vuotta. Huomasin, että jos keksin muuta tekemistä niin sai ajatuksia pois tai jotain "projekteja", jotain muuta mitä odottaa tai mihin käyttää aikaa ja vaivaa. Ei se kokonaan hävinnyt missään vaiheessa, osasin vain noilla projekteilla siirtää ajatuksen taka-alalle. Ajoittain toki oli pahempia kausia, varsinkin kun tuli vauvauutisia joiltain tutuilta. 

Vierailija
6/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meni ohi. Olin noin 20-22 v., kun ekan kerran iski kova kuume. Mies oli väärä, hän jätti. Nykyisin on kuulemma joku polyamoristi, eli suhteessa useampaan naiseen. Olen iloinen, että en alkanut lapsia tehdä. Kun erottiin, olin monta vuotta sinkkuna tai kevyissä suhteissa. Vasta sitten kun oltiin oltu nykyisen miehen kanssa pari vuotta, aloin taas haaveilla vauvoista. Oli paremmin rahaa, rauhallisempi parisuhde ja kypsempi suhde siihen, mitä vauva-arki on.

Vierailija
7/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vain merkk7 jostain muusta kuin vauvan saannista. Pohdi mitä elämästäsi puuttuu.

Hmm, kiitos ajatuksesta. Tosin itse en ainakaan kykene näkemään mitään sellaista konkreettista puutetta tämänhetkisessä elämässäni josta tämä vauvakuume voisi kieliä. 

ap

Vierailija
8/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva todellakin sitoo sinua ja estää tekemästä monia asioita. Etkö haluaisi ensin esimerkiksi matkustella, harrastaa tai yksinkertaisesti juoda kahvisi rauhassa loppuun?

Vierailija
9/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva todellakin sitoo sinua ja estää tekemästä monia asioita. Etkö haluaisi ensin esimerkiksi matkustella, harrastaa tai yksinkertaisesti juoda kahvisi rauhassa loppuun?

Matkustelen mielelläni, harrastan mielelläni ja juon kahvini rauhassa mielelläni, mutta vielä enemmän mielelläni olen lasten kanssa. Kuulostaa ehkä vähän hullulta, mutta niin se kohdallani on.

ap

Vierailija
10/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kiitos ajatuksesta. Tosin itse en ainakaan kykene näkemään mitään sellaista konkreettista puutetta tämänhetkisessä elämässäni josta tämä vauvakuume voisi kieliä. 

ap

Näin minulle sanoi psykologini jossa kävin terapiassa. Oli ohimenevä vauvakuume siis. Aiemmin minulla oli yksi lapsi jonka sain ihan järkeilyn tuloksena. Psykologi oli ehkä oikeassakin.

Vierailija
11/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans nuorempana ollut vauvakuumetta, mutta olen tiedostanut, että se on nimenomaan sitä VAUVAkuumetta. Olisin tosiaan halunnut pitää sylissäni ja tuoksutella pientä vauvaa, mutta se että olisinko ollut valmis ja halukas sitoutumaan vuosiksi eteenpäin ihmistaimen kasvatukseen on ihan eri juttu. Ja tiesin etten ole. Se on iso vastuu ja tiedostin myös sen. Ehkä jopa vähän liitoittelin mielessäni sitä lapsen kasvatuksen raadollisempaa puolta, mutta se kyllä tehokkaasti hillitsi sitä kuumeilua.