Kierukan poisto itse?
Saako sen nypättyä itse pois? Menkat päällä jo toista viikkoa ja edelleen vuotaa kuin seula, rauta-arvot ihan katseet.. Alkaa pikkuhiljaa ketuttaan tää "hormonivapaa helppo ehkäsy" =hyvinhän se ehkäsee kun ei tarvi peittoo heilutella, kokoajan jonkinlaista tuhrua tulee tussusta...
Kommentit (19)
Onko sulla siis ollut kierukka 2 viikkoa???? Vaikkei oliskaan, ei todellakaan kannata ruveta itse mitään näpräämään...Mulla meni 10 kk, että kierto muuttui lähes vuodottomaksi ja kyllähän siinä meinasi hermo mennä, kun tuntui tosiaan, että "aina" tuli jotain...mutta lopulta kärsivällisyys palkittiin.
No älä nyt hyvänen aika sitä itse ota pois.
Mulla on kuparikierukka ja hyvinhän tää ehkäisee. Kun ei tarvitse olla yhdynnässä jatkuvan vuodon ja kipujen takia. Taidan käydä poistattamassa ja siirtyä suosiolla kondomiin.
Komppaan nro 2. Mulla tuli vuotoa 4kk. Sen jälkeen on ollut ihanat 9 vuotta ilman kuukautisia.
Älä lannistu ap.
Tuttu oli ottanut itse pois. En enää muista millä sen oli sieltä sörkkinyt vai oliko pistänyt kaverinsa, siskonsa vai silloisen miesystävänsä asialle (hänen kohdallaan mikä vaan on mahdollista), mutta laittoi Facebookiin kuvan vähän verisestä kierukastaan. Joku raja.
Ap puhuu hormonittomasta ehkäisystä eli kuparikierukasta. Sillä ei vuodottomaksi tule vaikka 10 kk odottaisi.
Ei missän tapauksessa itse. Mene vaikka päivystykseen jos tuntuu että on väärin tai ei sovi.
Ihan samalla tavalla ne poistaa sen sielä lääkärissä eli ottaa hyvin kiinni katoista ja vetää ulos
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu hormonittomasta ehkäisystä eli kuparikierukasta. Sillä ei vuodottomaksi tule vaikka 10 kk odottaisi.
Ai juu, totta. Sori, luin aloituksen huonosti.
Ettekö te koskaan ota asioista selvää ENNEN kuin annatte asentaa itseenne kupari- tai hormonikierukan?
Kuparin kanssa vuotaa kuin seula, hormonin kanssa 80% vuodottomia.
Ja totta kai sen saa otettua helposti itse pois. Esim. pinseteillä hyvä ote langoista ja rauhallisesti.
Mulla kuparikierukka viidettä vuotta enkä vuoda kuin seula... hmm.
Muutaman ekan kuukauden vuodin miten sattuu ja oli välillä kuukautisten aikaan isompia kipuja, mutta sen jälkeen on ollut paras ja vaivattomin mahdollinen ehkäisy. Älä vielä anna periksi, jos kierukka on ollut sulle vasta hetken. Kupari siis mullakin. Pian vaihdattamaan uutta tilalle, en luovu. :)
Kaveri poisti tyttöystävältään. Ihan sovinnolla lähti. Pihdeillä langoista kiinni ja kevyt veto.
Kännipäissään saunaillassa arvuutteli, että mitä oli viime viikolla joutunut tekemään tyttiksen kanssa. Ei kyllä arvattu
Vierailija kirjoitti:
Kaveri poisti tyttöystävältään. Ihan sovinnolla lähti. Pihdeillä langoista kiinni ja kevyt veto.
Kännipäissään saunaillassa arvuutteli, että mitä oli viime viikolla joutunut tekemään tyttiksen kanssa. Ei kyllä arvattu
Huh huh. Jos on langat niin pitkällä, että niistä itse saa pihdeillä ilman kummempia kaiveluita kiinni, niin on kyllä seksinkin oltava melko kivuliasta miehelle. Itselläni langat onneksi vetäytyivät asennuksesta parin kuukauden päästä kokonaan tuntumattomiin, gyne ne sieltä tarkastuksessaan aina saa kohdunkaulan sisältä tuntumaan mutta minä tai mies ei, vaikka kuinka sorkkisi. Vetäytymiseen saakka oli miehellä nuppi muutaman vedon jälkeen veltto ja kipeillä tökkyyjäljillä, ellei käytetty kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Jos on langat niin pitkällä, että niistä itse saa pihdeillä ilman kummempia kaiveluita kiinni, niin on kyllä seksinkin oltava melko kivuliasta miehelle. Itselläni langat onneksi vetäytyivät asennuksesta parin kuukauden päästä kokonaan tuntumattomiin, gyne ne sieltä tarkastuksessaan aina saa kohdunkaulan sisältä tuntumaan mutta minä tai mies ei, vaikka kuinka sorkkisi. Vetäytymiseen saakka oli miehellä nuppi muutaman vedon jälkeen veltto ja kipeillä tökkyyjäljillä, ellei käytetty kondomia.
Yksityiskohtia sen tarkemmin tietämättä ymmärsin, ettei kierukka ollut kummankaan mieleen. Omalle gynelle ei saanut aikaa ja nainen ei satunnaisille tuttavuuksille halua alapäätään esitellä. Kaveri on hammasteknikko, joten kai se kaivelu muissakin aukoissa oli tuttua ja välineet jotain muuta kuin meikäläisen autotallissa.
Pari viikkoa vasta sulla ollut kierukka? Älä vielä luovuta. Kuulemma muutama kuukausi voi mennä ennen kuin kuukautiset palaa takaisin normaaliksi. Mulla on jo toinen kierukka menossa, enkä vaihtaisi pois. Ihanaa erityisesti se hormonivapaus. Sen saa toki kondomeillakin, jos jaksaa säätää.
Mulla kesti kuparikierukan kanssa muutama kk ettei vuotanut enää joka päivä. Pian vuoto sitten loppuikin ja enää tulee vaan ne perus menkat.
Poistin juuri itse. Kyykyssä vessan lattialla, tässä asennossa ylsin lankoihin hyvin. Langat etusormen ja peukalonkynnen väliin ja kevyt veto. Ei tuntunut kertakaikkiaan miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskohtia sen tarkemmin tietämättä ymmärsin, ettei kierukka ollut kummankaan mieleen. Omalle gynelle ei saanut aikaa ja nainen ei satunnaisille tuttavuuksille halua alapäätään esitellä. Kaveri on hammasteknikko, joten kai se kaivelu muissakin aukoissa oli tuttua ja välineet jotain muuta kuin meikäläisen autotallissa.
Ehkä ap voisi myös mennä hammasteknikolle, jos ei gynelle halua taas mennä .,
Teoriassa se kai onnistuisi jos saa varmasti ja pitävästi poistolangoista kiinni. En kuitenkaan suosittele kosla todennäköisyys homman menemisestä vituiksi on aika suuri.
Ihan terkkarissa voivat poistaa sen turvallisesti ja "ilmaiseksi".