Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tietokonekaupoissa on niin jumalattoman huono palvelu?

Vierailija
25.08.2017 |

Olen ostamassa uuden halpiskoneen. Olen vertaillut eri vaihtoehtoja ja tutkinut speksejä ja hankinta on siis täysin harkittu ja asianmukainen.
Saako lisää muistia, pienen SSD:n kiintolevyn tilalle ja BIOS uusimpaan versioon? Ei käy.
Sitten myyjä alkaa tuputtamaan toista mallia joka on sattumalta hiukan kalliimpi muttei osaa sanoa siitä muuta kun että se on myös parempi.
Pahoittelin häiriötä ja poistuin paikalta. Onko tietokoneen ostaminen todellakin näin vaikeaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa näitä, jotka haluavat halpiskoneen ja sitten päivittää niihin kunnon osia

Vierailija
2/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään ostat tietokonetta jostain liikkeestä ja pyydät siihen lisätöitä? On todella harvinaista, että tuo tulisi edulliseksi. Luulisin että lähes kaikki yhtään enempää tietokoneista tietävät tilaavat ne netistä. Tee sinäkin niin.

Itse tilaan komponentit yleensä saksalaisesta verkkokaupasta jos tarvitsen, nykyään ne eivät tahdo suomeen suoraan lähettää mutta saksalaisen postilokeropalvelun kautta kierrättämällä onnistuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään ostat tietokonetta jostain liikkeestä ja pyydät siihen lisätöitä? On todella harvinaista, että tuo tulisi edulliseksi. Luulisin että lähes kaikki yhtään enempää tietokoneista tietävät tilaavat ne netistä. Tee sinäkin niin.

Itse tilaan komponentit yleensä saksalaisesta verkkokaupasta jos tarvitsen, nykyään ne eivät tahdo suomeen suoraan lähettää mutta saksalaisen postilokeropalvelun kautta kierrättämällä onnistuu :)

Koska tällaiset muutokset mitätöi takuun ja minulle jää käteen kiintolevy jolla en tee mitään.

Vierailija
4/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko osaat ja teet koneen itse, tai tilaat valmiin. Myyjät sekoaa jos kysyt vaikeita.

Vierailija
5/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta halpiskonetta suoraan SSD asemalla? Johan ne on vaihtiksena alle 300e koneisiinkin.

Vierailija
6/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tällaiset muutokset mitätöi takuun ja minulle jää käteen kiintolevy jolla en tee mitään.

Kovalevyn vaihto ei todellakaan mitätöi takuuta.

Vierailija
7/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma? Kahdessa Asuksessa täällä pitää avata niin paljon ruuveja että aivan varmasti mitätöi.

Vierailija
8/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma? Kahdessa Asuksessa täällä pitää avata niin paljon ruuveja että aivan varmasti mitätöi.

Takuun rikkovat ruuvit ovat sinettien alla. Kovonvaihtoruuvit eivät ole.

Vierailija
9/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät eivät useinkaan ole teknisesti kovin hyvin perehtyneitä laitteisiin. Ihan tsägällä voi tulla todella pätevä myyjä vastaan, joka on myös kiinnostunut asiakaspalvelusta. Myyjien palkathan ei ole hääppöisiä, selittää myös vähän asiaa.

Vierailija
10/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet kivijalkaliikkeeseen ja kyselet tuollaista, niin todennäköisesti myyjä suosittelee sinulle valmiiksi tarpeisiisi soveltuvampaa konetta. Usein nuo halvimmat mallit ovat vain sisäänvetotuotteita, mutta myyjä mielellään suosittelee sinulle jotain asiallisempaa konetta, jonka kehtaa sinulle hyvällä omallatunnolla myydä. Ei välttämättä ole järkeä ostaa mitään 250 euron Aceria ja vaihdella sinne sitten Core i9 prossuja tai Titan-näytönohjaimia.

Vierailija
11/11 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet kivijalkaliikkeeseen ja kyselet tuollaista, niin todennäköisesti myyjä suosittelee sinulle valmiiksi tarpeisiisi soveltuvampaa konetta. Usein nuo halvimmat mallit ovat vain sisäänvetotuotteita, mutta myyjä mielellään suosittelee sinulle jotain asiallisempaa konetta, jonka kehtaa sinulle hyvällä omallatunnolla myydä. Ei välttämättä ole järkeä ostaa mitään 250 euron Aceria ja vaihdella sinne sitten Core i9 prossuja tai Titan-näytönohjaimia.

Ymmärrätkö ap:n ongelman? Hän haluaa SSD:n ja lisää muistia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi