Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva-palstalla suurin osa pitää lapsien hankkimista huonompana vaihtoehtona kuin lapsettomuutta?

Vierailija
25.08.2017 |

Tämä tulee ilmi ketjuissa, joissa käsitellään mm. lapsiperhearkea, synnytysvaurioita, parisuhdetta, omaa elämää, vapaa-aikaa, taloutta jne.

Vain ketjut, joissa syyllistetään ja puhutaan pahaa lapsia tehneistä, lapsia tehneet ymmärrettävästi puolustautuvat väittämällä, etteivät kadu mitään.

Onko asia näin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aihe vapaa-palsta, edelleenkin. Täällä on erikseen osiot vanhemmuusaiheille. Ei kai se ole mikään yllätys, että aihe vapaalla ei suurin osa ole vanhempia tai vanhemmiksi haluavia.

Vierailija
2/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tähän on tultu.

terveisin av-mamma vuodesta 2002

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuu. Vauva-palsta on yksi Suomen suurimmista foorumeista, joten täältä varmaan löytyy ihan kaikenlaista väkeä. Niille, joita ei ylilaudan väsyneet läpät tai Suomi24-kylähullut kiinnosta, sopii varmaan parhaiten tämä. Meitä velojakin joukosta löytyy. Itse pysyn noista vauvaosioista kyllä pois vaan pyörin täällä aaveella.

Vierailija
4/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee ilmi ketjuissa, joissa käsitellään mm. lapsiperhearkea, synnytysvaurioita, parisuhdetta, omaa elämää, vapaa-aikaa, taloutta jne.

Vain ketjut, joissa syyllistetään ja puhutaan pahaa lapsia tehneistä, lapsia tehneet ymmärrettävästi puolustautuvat väittämällä, etteivät kadu mitään.

Onko asia näin?

Sulla on nyt käsitteet ihan sekaisin. Ei tämä ole Vauva-palsta, vaan Vauva-lehden Aihe Vapaa-palsta. Aihe vapaa-palstalla voi olla just sitä mieltä mitä tykkää koska ne varsinaiset mammapalstat on erikseen. Tuliko selväksi?

Vierailija
5/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kumpi vaihtoehto on parempi, on kiinni ihan siitä, mitä elämältä haluaa ja minkälainen elämäntapa kiinnostaa. Minulle esimerkiksi lasten hankkiminen olisi todella huono vaihtoehto, sillä vanhemmuus tai lasten kasvattaminen (tai edes ylimääräisen perheenjäsenen sietäminen) ei kiinnosta millään tavalla. Elämäni on ihan kaikilla mittareilla parempaa lapsettomana. :)

Vierailija
6/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tosiaan se miten lapsen hankkineet ovat joutuneet puolustuskannalle vaikka tälläkään palstalla kukaan ei vaadi lapsettomia lisääntymään, ei edes kehoita. Vanhempia kuitenkin suomitaan mitä ikävimmillä tavoilla ja lapsista puhutaan aika vastenmielisellä tavalla. Itse olen elämäntapaliberaali. Ei minua kiinnosta toisten elämän valinnat. Joku hankkii lapsia, joku tykkää teestä eikä kahvista ja joku käyttää kaiken vapaa-aikansa sporttailuun. Ihan sama se minulle. Olisi kiva jos vastavuoroisesti itse en saisi ilkeilyjä elämänvalinnoistani. Olin jo nelissäkymmenissä kun lapseni tein ja en todellakaan kadu. Mitään siitä entisestä lapsettomasta elämästä en kaipaa.

Vierailija
7/7 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne joilla on jokin räikeä mielipide, kuuluttavat sitä enemmän. Tulee mielikuva että enemmistö ajattelisi samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän