Kun kamalimmatkaan uutiset ei enää hetkauta, olenko sekoamassa?
Nykyään kun lukee uutisia esim. Turun tapahtumista tai tästä Madsenin paloittelumurhasta, niin tämän tyyliset karmeatkaan uutiset ei tunnu enää juuri missään. Maailmassa on niin paljon kärsimystä, koko ajan ihmisiä tapetaan, kidutetaan, raiskataan yms. ympäri maailmaa. Jotenkin mikään ei enää hetkauta. Sisällä on vaan sellainen välinpitämättömyyden tunne, että mitä väliä kun kuitenkin kaikki joskus kuollaan? Mitä väliä sillä, että kärsiikö vai onko onnellinen tämän ohikiitävän elämän ajan kun kuitenkin lopulta se kärsimys/onni loppuu siinä vaiheessa kun kuollaan? Niin mitä väliä millään? Nämä ajatuksetkaan eivät juuri hetkauta mua, mutta välillä mietin että oonko täysin sekopää/tunteeton psykopaatti tjs. Nuorempana olin hyvin herkkä ahdistumaan, enkä pystynyt edes lukemaan uutisia murhista yms. ahdistumatta. Nykyään kamalimmankin paloittelumurhan kohdalla totean vaan tyynesti, että "onpa kamalaa, mutta elämä jatkuu". Voisiko tämä tunteettomuus johtua mun mielialalääkityksestä vai mikä mua vaivaa?
Kommentit (5)
Niin olen pari kertaa yrittänyt lopettaa lääkitystä, mutta se ei ole tilannetta ainakaan yhtään paremmaksi muuttanut. Tulen hyvin ahdistuneeksi, masentuneeksi, itkeskelen päivittäin, en jaksa tehdä yhtään mitään. Lääkityksen avulla olen toimintakykyinen ja vaikutan varmaan ulospäin normaalilta, mutta sisältä olen täysin tunteeton ja kylmä. Mielenterveyteni taitaa olla mennyttä lopullisesti...
Ap
Minulla on sama vika, vaikka en ole eläissäni käyttänyt mielialalääkkeitä.
Hullua olisi ottaa osaa kaikkeen maailman suruun. Se ei kyllä lopu ennen jumalan valtakunnan tuloa.
Aikoinaan ihmettelin ihmisten kauheaa surua Estonian uppoamisesta, vaikka heillä ollut ketään puolituttuakaan lähelläkään merta edes.
Aikuiset ihmiset jopa itkivät!?! Ei hitto soikoon!
Mulle tuli nimenomaan tuollaisia ajatuksia mielialalääkkeistä. Latistivat myös kaikki positiiviset tunteet, esim. rakkauden puolisoani kohtaan, melkein erottiin mutta onneksi ei. Kannattaa tosiaan olla varovainen noiden lääkkeiden kanssa. Tunteeni palasivat normaaleiksi 1-2kk lääkityksen lopettamisen jälkeen.