Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaisiko sua jos saisit tietää seurustelukumppanisi olevan 5. polven serkkusi?

Vierailija
24.08.2017 |

Eli "pikkupikkupikkupikkuserkku", teillä olisi yhteiset isovanhemmat viiden sukupolven takana.

Laillahan ei ole mitään tällaista vastaan, jopa serkut saa naida toisensa. Haittaisiko silti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja 23

pikkuserkkuja 250 Muistaakseni ollessani 11 vuotias niita oli 243

next noin 1500

next noin 10 000

next noin 50 000 

Eli niita on melkoisesti. Ei haittaa

Vierailija
22/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei haittaisi :D Varmaan tyyliin kaikki kantasuomalaiset on jotain ties-minkä-polven-serkkuja keskenään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, sillä kyllä siihen mennessä geenit ovat sekoittuneet jo niin monta kertaa, että ei ole mitään vaaraa saada sairasta lasta, ellei sitten suvussa kulje joku perinnöllinen sairaus ja sen aiheuttava geeni sattuisi olemaan molemmilla puolisoilla.

Harvat viidennet serkut edes tietävät olevansa sukua keskenään. Sukututkimusharrastuksen myötä olen tutustunut mm. yhteen viidennen polven serkkuun. Hän sen selvitti, minulla ei olisi tullut mieleenkään ruveta penkomaan hänen sukuaan. Sen kyllä tiesin ennestään, että meillä on yhteinen pikkuserkku. Sen verran tuon viidennen polven serkun sukua silmäilin, että havaitsin, että olimme isäpuoleni kanssa sukua, hän isänsä puolelta, äiti ja minä isoisän puolelta. En ehkä olisi muuten huomannut koko juttua, ellei isäpuolen sukunimi olisi ollut sen verran harvinainen, että osui silmään. 

Vierailija
24/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Keskimäärin tuo tarkoittaisi että viimeiset yhteiset esi-isät ovat syntyneet 1800-luvun alkupuolella.

Vierailija
25/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän isä ja äiti on ensimmäiset serkukset joten.. :D Ei tommonen nyt enää mitään haittaa, Suomi on geeneiltään huomattavasti muista eroavaa porukkaa, käytännössä ollaan aika sisäsiittoisia. Etenkin idässä.

Vierailija
26/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, jos tietäisin etukäteen, niin jotenkin ällöttäisi, kun ajattelisin ihmistä sukulaisena. Mutta jos ensin tutustuihin tämän muuten ja sitten kuulisin tästä, niin osaisin järkeillä, ettei kyse ole kummoisesta sukulaisuussuhteesta.

Vierailija
27/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut. Mitä serkumpi sitä herkumpi. Kysy Afganistanilaisilta. Vuosisatoja tai peräti tuhansia jatkuneen rutsan seurauksena ovat mitä parhainta A-ryhmää..

Vierailija
28/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntinen olo tulee makuuhuoneessa, mutta muuten menettelee.

Vierailija
29/29 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi koska minulla on geneettinen vika joka periytäkseen tarvitsee sen viallisen geenin molemmilta vanhemmilta. Eli jos isä olisi minulle sukua, luultavasti hänelläkin olisi minun viallinen geenini.