Kysy mitä tahansa 11v-vuotiaalta jonka isän pankkitilillä on 400 000 € ja äidin tilillä 200 000 €
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kiusataanko sinua vai miksi korostat itseäsi? Yleensä varakkailla ei ole tarvetta kerskua tai olla ylimielisiä muita kohtaan, vaan päinvastoin.
Ei mua kiusata vaan mä kiusaan muita.
ggklö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fgkll kirjoitti:
Ja mistäs 11v tietää vanhempiensa pääomasta?
Oon kysyny.
Ja tyhminä suoraan vastaavat? En kyllä lapsilleni kertoisi, mitäpä se heille noin tarkkaan kuuluu. Sekoittaa vain pään, ilmeisesti.
Kyllä 11-vuotiaan kanssa voi jo raha-asioista puhua. Me on säästetty lapselle alusta asti ja hän tulee saamaan 18-vuotiaana ihan kivan kokoisen pesämunan. Tuohon on hyvä valmistella lasta hyvissä ajoin, opettaa fiksua rahankäyttöä ja perustiedot sijoittamisesta. Riippuu lapsesta minkä verran on kiinnostunut 11-vuotiaana, mutta en näe mitään syytä miksei tuon ikäinen saisi tietää perheen varallisuudesta. Rahasta puhuminen auttaa hahmottamaan rahan arvoa, muuten tuon ikäisen korvissa joku tuhat euroa kuulostaa jo hurjan suurelta summalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äidilläsi on noin paljon vähemmän omaisuutta kuin isälläsi?
Koska mun isä on miesten töissä ja äiti naisten töissä niin äidille maksetaan pienempää palkkaa.
Poikani täyttää vuoden lopussa 11. Olisin todella pettynyt jos hän olisi täällä palstailemassa.
Haluan kysyä, että kauan vietät aikaa täällä päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Poikani täyttää vuoden lopussa 11. Olisin todella pettynyt jos hän olisi täällä palstailemassa.
Haluan kysyä, että kauan vietät aikaa täällä päivittäin?
Aika harvoin käyn tääl. Täällä on kiva käydä vaan leikkimäs.
Minä kysyn että mitä kaikkea teiltä löytyy jääkaapista? Luettele sisältö.
Tiedätkö ,että "joskus omenat tippuvat aika kauas puusta" ?
(...joskus sitten ehkä tajuat, mitä tämä sanonta tarkoittaa)
Tässä vaiheessa aina toivoo, että ylläpito ilmoittaisi kuinka monta keskustelijaa on mukana oikeasti. Se voisi olla numerona jossain yläkulmassa. Tosin mainostulot saattaisivat romahtaa kun totuus suomen "suosituimmasta" foorumista paljastuisi. Tässäkin ilmiselvästi aloittaja kyselee ja vastailee itse JA on todennäköisesti köyhä yksin asuva aikuinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn että mitä kaikkea teiltä löytyy jääkaapista? Luettele sisältö.
Maitoa, HK:n mikrohamppareita, Saarioisten pizzaa, juustoa, tomaatteja, Sirkiän lihapiirakoita nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa aina toivoo, että ylläpito ilmoittaisi kuinka monta keskustelijaa on mukana oikeasti. Se voisi olla numerona jossain yläkulmassa. Tosin mainostulot saattaisivat romahtaa kun totuus suomen "suosituimmasta" foorumista paljastuisi. Tässäkin ilmiselvästi aloittaja kyselee ja vastailee itse JA on todennäköisesti köyhä yksin asuva aikuinen mies.
Sinä puolestaan vaikutat olevan psykoosissa.
Me ollaan keskimääräistä hyvätuloisempi perhe, mutta ei meillä teini tiedä, paljonko meillä on pankkitileillä. Teinillä on omaa rahaa käytettävissä varsin säädellysti, suositaan kierrätystä jne. Joskus se oli toki kerskaillut kavereilleen, ettei meillä "köyhien kolaa" (s.o Rainbow tms. ) osteta =) - no, ostetaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
ggklö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fgkll kirjoitti:
Ja mistäs 11v tietää vanhempiensa pääomasta?
Oon kysyny.
Ja tyhminä suoraan vastaavat? En kyllä lapsilleni kertoisi, mitäpä se heille noin tarkkaan kuuluu. Sekoittaa vain pään, ilmeisesti.
Kyllä 11-vuotiaan kanssa voi jo raha-asioista puhua. Me on säästetty lapselle alusta asti ja hän tulee saamaan 18-vuotiaana ihan kivan kokoisen pesämunan. Tuohon on hyvä valmistella lasta hyvissä ajoin, opettaa fiksua rahankäyttöä ja perustiedot sijoittamisesta. Riippuu lapsesta minkä verran on kiinnostunut 11-vuotiaana, mutta en näe mitään syytä miksei tuon ikäinen saisi tietää perheen varallisuudesta. Rahasta puhuminen auttaa hahmottamaan rahan arvoa, muuten tuon ikäisen korvissa joku tuhat euroa kuulostaa jo hurjan suurelta summalta.
Tietenkin raha-asioita on hyvä opettaa, mutta onko lapsen tarpeellista tietää tarkkaan, kuinka varakkaita he ovat? Oman kokemukseni mukaan tällaiset lapset ovat usein hyvää koulukiusaajamateriaalia, kun luullaan olevan muita parempia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälläkin yksinasuvalla miehellä voi silti olla kavereita ja fiksumpaakin tekemistä,kuin muka jonain 11-vuotiaana vanhempiensa muka rahoilla pröystäily. Miksei muuten kyseessä voisi olla yhtä hyvin vaikka joku provoileva teinityttö ?
(eihän tuo ap. mitään sukupuoltaan kertonut)
Jos ap:n väite on totta, niin hän on aivan typerä, jos ei ole totta niin on tyhmä.
Valitse noista, tai sivuuta se sitten ihan vaan olankohautuksella...
Menemästä kulta pieni vaikkapa Koululaisen sivuille.
Miten Venäjän talous muuttuisi, jos Putin erotettaisiin virasta?
Kun sulla on Sirkiän lihapiirakoita kaapissa, niin sä oot Turusta ja sä oot Robin! Osuinko oikeaan??
Miksi The Cultin rumpali lyö flipin kolmannella tahdilla kappaleessa Sweet Soul Sister?
Mitä mieltä olet uudesta opsista?
Miksi äidilläsi on noin paljon vähemmän omaisuutta kuin isälläsi?