Hyvä vanhempainilta?
Haluaisin kuulla kokemuksia vanhemman näkökulmasta onnistuneista alakoulun vanhempainilloista. Milloin olet kokenut saaneesi tapahtumasta sen, mitä kaipasitkin?
Kommentit (11)
Jos ope sanoisi pointteja, mitkä ovat tärkeimpiä käytännön asioita. Mikä on käytännöllistä tai miten paljon kannattaa hankkia mitäkin juttuja. Ja kertoo minne kaikki kynät aina katoavat. Kuinka monta lyijykynää keskimäärin kannattaa varautua hankkimaan per lukuvuosi?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei ryhmätöitä
Hehe, juu ei. Ei pelkoa.
Asiat käydään napakassa tahdissa läpi ja mennään kotiin.
Tietoa lyhykäisyydessään! Eli ope puhuu asiansa ja sitten kotiin. Ei mitään väenvängällä kehitettyjä "tutustumisleikkejä" tai ryhmätöitä. Työpäivän jälkeen ei megasessiota.
Hyvä vanhempainilta on kuin joulupukki. Mielikuvitusta. Vähiten tuskaa on lyhyistä vanhempainilloista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ope sanoisi pointteja, mitkä ovat tärkeimpiä käytännön asioita. Mikä on käytännöllistä tai miten paljon kannattaa hankkia mitäkin juttuja. Ja kertoo minne kaikki kynät aina katoavat. Kuinka monta lyijykynää keskimäärin kannattaa varautua hankkimaan per lukuvuosi?
Ne katoaa samaan paikkaan kuin sukat.
Vierailija kirjoitti:
Tietoa lyhykäisyydessään! Eli ope puhuu asiansa ja sitten kotiin. Ei mitään väenvängällä kehitettyjä "tutustumisleikkejä" tai ryhmätöitä. Työpäivän jälkeen ei megasessiota.
Mulla ei tulisi pieneen mieleenikään järjestää jotain leikkejä tai ryhmätöitä :D Yllättävän usein näistä kuulee (joskaan en tiedä kenenkään kollegankaan niitä harrastavan).
Musta on vähän ahdistava ajatus, että vanhemmat vaan tulevat kuuntelemaan jotain "open asiaa". Ei mulla ole mitään valmista agendaa saarnattavaksi vanhemmille, mielelläni kuitenkin keskustelisin niistä asioista, jotka oikeasti ovat tärkeitä ja joista on tarvetta keskustella ja sopi. Ja kyllä, meinaan kysyä asiaa omien oppilaidenkin vanhemmilta :)
Se koulun arki on jotenkin niin sujuvaa, ettei siitä keksi ikinä mitään kysyttävää. Mitä olisi joskus mieli tehnyt sanoa, niin liikunnasta, että olisi vähän vaihtelua, ei 20 vuotta sama ohjelma.
Ymmärrän pointtisi ja näin (itse) vanhemman näkökulmasta osaan samastua. Jos kaikki on hyvin, mitäpä sitä sen kummempia jorisemaan ja jos ei ole, yhteinen vanhempainilta ei ehkä ole paras foorumi avautua aiheesta :)
Kai sitä siinä vaan vartti pällistellään toisiamme teemalla "Täs mä nyt oon" ja palataan diipimpiin shitteihin sitten varteissa.
Kiitos ei ryhmätöitä