Minä en halua lapsia ollenkaan :)
Olen yhtäkkiä tajunnut, etten missään nimessä halua lapsia. En siedä lasten aiheuttamaa itkua enkä melua hetkeäkään. Olen 27v nainen.
Kommentit (31)
Mä olisin voinut myös 27-vuotiaana kirjoittaa tuon viestin. Sitten 29-vuotiaana iski kauhea vauvakuume ja nyt raskaana ja odotan tulevaa vauvaa innoissani. Mieli voi muuttua, mutta ei siinä mitään jos ei muutu. Helpommalla tietenkin pääsee, jos ei lapsia hanki.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. En ole koskaan halunnut ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä varmempi olen päätöksestäni. Oksettaa kun edes näen äpärän tai raskaana olevan naisen. N28
Ymmärrän täysin että joku päättää ettei halua lapsia. Mutta siis tuo sun tilanne kuulostaa jo vähän sairaalta... varmaan haittaa normaalia elämäänkin jos toisten elämä/ valinnat tekee noin huonovointiseksi? Ootko harkinnut terapiaa? Saattaisi auttaa sinua. Toisaalta jos kyse on lapsellisuudesta, siihen ei auta mikään....
En minäkään. Asian olen tiennyt 13-vuotiaasta eikä se mieli ole muuttunut tähänkään ikään mennessä. Nyt siis 33.
Lapsia vastaan mulla ei le mitään,mutta raskaus ja synnytys kuvottaa sen verran että taidanpa jättää väliin :)
En minäkään. Olen aina pitänyt itseäsi lapsirakkaana ja haaveillut omista lapsista, kunnen ymmärsin, että meluherkäänä introverttinä perhe-elämä olisi täyttä helvettiä. Sukulaisten lapsia hoidan mielelläni, ja suunnittelin lähteväni ystävätoimintaan mukaan yksinäiselle lapselle kaveriksi. Mutta omissa lapsissa olisi liian kiinni ilman riittävää omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Lisäksi mua oman lapsen kohdalla kalvaisi ainainen huoli ja tuska hänen kärsimyksistään. Itsekin olen elämässäni kärsinyt paljon: olen ollut koulukiusattu, työtön, sairastan kroonisia sairauksia ja psyyken laatuni on sopimaton nykyisenlaiseen yhteiskuntaan, jossa vaaditaan 110% tehokkuutta, suorituskeskeisyyttä, menestymistä, sairaita, vammaisia, köyhiä tai muuten poikkeavia ja yhteiskunnalle "hyödyttömiä" ei hyväksytä ym. En kestäisi katsoa lapseni taistelevan samojen ongelmien kanssa kuin itse olen taistellut. On väärin pakottaa lapsi tänne kärsimään, kun hyvästä elämästä ei ole takeita. Hyvä vanhemmuus ei suojaa lasta moneltakaan mahdolliselta inhimilliseltä kärsimykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhtäkkiä tajunnut, etten missään nimessä halua lapsia. En siedä lasten aiheuttamaa itkua enkä melua hetkeäkään. Olen 27v nainen.
-Minä en halua (jotain) ollenkaan!
on lasten mielihuudahdus alle kouluikäisenä.
Olet selvästi jäänyt aika infantiiliksi, joten hienoa jos et koskaan saa lapsia.
Noin itsekeskeisellä ei ole kenellekään mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sullakin mieli muuttuu, kun ikää ja elämänkokemusta karttuu
Juuri näin. Biologinen kello alkaa tikittää, kun tapaa sen oikean.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. En ole koskaan halunnut ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä varmempi olen päätöksestäni. Oksettaa kun edes näen äpärän tai raskaana olevan naisen. N28
Minulta on puuttunut lisääntymisvietti.En ole koskaan pitänyt lapsista.Ainoan aborttini jälkeen olin helpottunut ja iloinen! Elämäni on ollut rikasta ja onnellista,ei siihen lapsia tarvita!685
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole raskasta elää koko elämä ilman miestä.
Jaa-a. Tohon on paha vastata kun en ole eläissäni miestä saanut, että minkälaista se elämä sitten on miehen kanssa. Kai mä yksinkin pärjään, eiköhän moni muukin sinkkunainen pysty elämään ilman miestä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Minä en halua (jotain) ollenkaan!
on lasten mielihuudahdus alle kouluikäisenä.Olet selvästi jäänyt aika infantiiliksi, joten hienoa jos et koskaan saa lapsia.
Noin itsekeskeisellä ei ole kenellekään mitään annettavaa.
Itsekeskeinen? Mistä voit tietää kenenkään itsekeskeisyydestä? Enemmän lapsettomia tapaa epäitsekkäissä vapaaehtoistöissä ihmisten, luonnon, eläinten tai puolesta kuin lapsellisia.
Ei lapsen hankkiminen ole mitään altruismia, päinvastoin.
En minäkään. Ei se perheen perustaminen ole minun heiniäni nyt eikä tulevaisuudessa.
- M27 -