Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mammat alatte synnytystalkoisiin kun Sdp:n puheenjohtaja Antti Rinne niin vaatii

Vierailija
23.08.2017 |

kaksikin lasta olisi jo huomattava parannus, kolmas olisi tietenkin vielä parempi. Neljännen voikin sitten putkauttaa isänmaalle, suurten ikäluokkien syntymän aikaan perheitä kannustettiin lapsien tekoon moisella mainoslauseella. Ei muuta kun lapsen tekoon www.hs.fi/politiikka/art-2000005337384.html

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnytä. Löytyy monia syitä, mutta päällimmäinen syy on ihan yksinkertaisesti se, etten halua lapsia. Sen sijaan lähipiirissäni on useita pariskuntia, jotka hankkisivat ilomielin lapsia jos heillä olisi varaa. Ovat siis itse näin sanoneet. Yksikin ystäväpariskunta on vielä yli kolmekymppisenä pätkätyöhelvetin keskellä vaikka tutkintoja ja pätevyyttä kyllä on, mutta vakituista työsuhdetta ei vain saa. Joillain on yksi lapsi, mutta eivät uskalla taloudellisen epävarmuuden takia tehdä enempää vaikka muuten tahtoisivatkin. Tee siinä sitten lapsia, jos ei ole edes toimeentulosta varmuutta. Arvostan heidän vastuullisuuttaan.

Vierailija
42/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt jo osuuteni kolmella lapsella, kaikki jo aikuisia, töissä. Mitenkä tulee sellainen mielleyhtymä tuonne Matti Vanhaseen, hän kun aikoinaan sai Rukan hangilla kuningasajatuksen, että kolme tai enemmän lasta tarvii jokanaisen suoltaa? Itse kyllä aika luuseri, hänellä ei ole kuin kaksi, siis Vanhasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtälö, jossa kieltäydytään tekemästä lapsia ja samalla kielletään maahanmuutto ei oikein toimi.

Olemme eri mieltä.

t. japanialaiset

Japanin pitkälle edennyt väestön ikääntyminen näkyy taloudellisen hyvinvoinnin kehityksessä. Jos tarkastellaan henkeä kohti lasketun BKT:n määrän kasvua, Japani on jäänyt kuluneen 20 vuoden aikana jälkeen selvästi paitsi Suomesta myös Ruotsin ja Yhdysvaltojen kehityksestä  (joissa molemmissa myös vanhusväestö kasvaa ja syntyvyys on vähentynyt, ei tosin yhtä paljon kuin Suomessa, johtuen maahamnuutosta).

. Henkeä kohti lasketulla BKT:llä mitattuna Suomen elintaso on noussut 1990-luvun puolivälistä noin 40 %, kun Japanissa nousu on ollut noin 15 %. Suhteellista etumatkaa Suomi on menettänyt taantuman aikana lähes 10 prosenttiyksikköä.

Sellaisen väen rahtaaminen maahan jonka huoltosuhde on paljon synkempi kuin kantaväöstön kuin myös työllistymisodotukset ei nosta minkään maan BKT per nuppia.

Se ymmärretään kaikkialla. Paitsi Suomessa.

Vierailija
44/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan synnyttää yhtä monta kuin Anttikin.

Vierailija
45/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske meitä köyhiä ja pienituloisia. Mikään ei syrjäytä lasta niin kuin köyhyys.

Vierailija
46/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi siittäjäksi jos joku miehetön pirkko haluaa lapsen.

Vierailija
47/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun Hetalla ja Antillakin on kaksi.

Anttihan voisi käyttää avustajaansa, jos ei itse ehdi vauvatalkoisiin.

Vierailija
48/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on, toinen tulossa ja enempää ei tule. Riittääköhän?

Vierailija
49/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettaisiinpa lapsiperheita mutta eikos demarit ole tyovenpuolue joka halusi 70 kuvulla naiset toihin, pois perheen parista. Onnistuivat ja nyt parkuvat seuraamuksia

Vierailija
50/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt jo osuuteni kolmella lapsella, kaikki jo aikuisia, töissä. Mitenkä tulee sellainen mielleyhtymä tuonne Matti Vanhaseen, hän kun aikoinaan sai Rukan hangilla kuningasajatuksen, että kolme tai enemmän lasta tarvii jokanaisen suoltaa? Itse kyllä aika luuseri, hänellä ei ole kuin kaksi, siis Vanhasella.

Rinteelläkin on vain kaksi

Vierailija
51/58 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän aivopierun takia en enää koskaan äänestä SDP:tä. Jokainen järkevä ihminen tietää että maapallolla on jo aivan liikaa ihmisiä.

Kannattaisiko opetella ajattelemaan?

Tuo argumenttisi on suoraan sanoen typerä. Suomen, jo valmiiksi vähäväkisen valtion väestön väheneminen ei vaikuta maailman sväestönkehitkseen lainkaan, mutta vaikuttaa kylläkin meidän suomalisten tulevaisuuteen olennaisesti.

Tajuatko, miten paljon luonnonvaroja kuluttaa yksi länsimaalaiselämä verrattuna kehitysmaalaiseen elämään? Valoja päälle.

Vierailija
52/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren äidin kirja vuodelta 1943 totesi, että 6-7 lasta per perhe olisi suositeltava määrä.

Vierailija
54/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi siittäjäksi jos joku miehetön pirkko haluaa lapsen.

Menetkö naimisiin myös, itse haluan avioliiton ja taloudellisesti turvatun elämän ennen kuin lapsia on unelmissa.

Vierailija
55/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tukia lapsiperheille eikä matuloille. On niin huonot tuet ettei lapsia kannata tehdä ja hoitomaksut vaan kallistuu koko ajan. Samaa hintaa maksat päivähoidosta kun vuokrastakin eikä laatukaan kummosta ole

Vierailija
56/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattas tehä vähän parisuhteelle hallaa, jos lähtisin mukaan näihin talkoisiin 😂 Ukko on todettu lähes 100% varmasti lapsettomaksi enkä usko, että Antti Rinteen kehotus synnytystalkoisiin hirveästi pehmentäisi sitä, että olen pettänyt.

Vierailija
57/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Onhan sinulla elämäntavat ja talous kunnossa, jotta voit hoitaa osuutesi lapsen kasvattamisesta ja elatuksesta?

Vierailija
58/58 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta Antti itse on synnyttänyt tai aikoo synnyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi