Mitä olet oppinut aiemmilta kumppaneiltasi?
Esimerkiksi jonkun hyvän reseptin kokilta tai kikan jokapaikanhöylältä. Kerro toki kokonaisuudessaan jos jaksat.
Itse opin laittamaan autoon renkaat. 😁
Kommentit (22)
Se että elämä on tässä ja nyt. En suostu enää elämään sitkun elämää.
Menen ja teen niin paljon asioita kuin haluan jotta olen onnellinen.
En anna kenenkään enää manipuloida itseäni!
Seuraavan kumppanin tsekkaan ja tarkkaan!
Oikea pyy pyy kirjoitti:
Kahdelle edelliselle: Mitä kaikkea niistä sitten paljastui (liian myöhään)? Mikset käyttänyt vähän enemmän aikaa tutustumiseen?
Ihmisestä paljastuu usein monenlaista vasta seurustellessa, mikä ei tapaillessa tule ilmi. Puhumattakaan, että muuttaa saman katon alle.
Käyttäjä4285 kirjoitti:
Oikea pyy pyy kirjoitti:
Kahdelle edelliselle: Mitä kaikkea niistä sitten paljastui (liian myöhään)? Mikset käyttänyt vähän enemmän aikaa tutustumiseen?
Ihmisestä paljastuu usein monenlaista vasta seurustellessa, mikä ei tapaillessa tule ilmi. Puhumattakaan, että muuttaa saman katon alle.
Miten kauan sitten tapailit ennen kuin rupesit seurustelemaan? Seurustelun voi aina lopettaa tai pitää taukoa, jos henkilöstä alkaa paljastua kamalia piirteitä ja muuta kamalaa?
Olit nuori ja kokematon ja halusit kaiken heti? Olisi pitänyt edetä hitaammin ja tutustua paremmin?
Aiempi kommenttisi oli liioittelua, jos et pysty kertomaan.
Kakkonen vastaa: päihde- ja mielenterveysongelmia, läheisriippuvuus. Tää toi jo tokana päivänä hammasharjansa mun luo... En tajunnut mitään kun olin liian nuori.
9v olin naimisissa kunnes tajusin etteiole normaalia että hän sanoo minun olo- ja mielentilan vaikuttavan omaan hyvinvointiin, että minä olen vastuussa hänen onnellisuudesta. Tai jos olin lähdössä ulos, hän ei puhunut minulle ennen lähtöä koko päivänä ja seuraavana päivänä tenttasi mitä tein ja kenen kanssa, näkyikö tuttuja yms... En saanut tehdä tai käydä missään. Monet kaverisuhteenikin paloi siinä. Hän ei ollut väkivaltainen ja korostikin sitä usein, mutta hän halusikahlita minut kotiin.
Enää en suostu tuollaiseen kohteluun!
Oikea pyy pyy kirjoitti:
Käyttäjä4285 kirjoitti:
Oikea pyy pyy kirjoitti:
Kuten mitä?
Kuten esimerkiksi minulle paljastui vasta lapsen synnytettyäni että mies ei kestä lapsiperhearkea tai ylipäätään lapsen syntymä oli shokki ja järkytys. Mies vaati/halusi lasta, kyllä minäkin halusin, mutta en ihan vielä silloin, hän oli niin ihana muiden lasten kanssa ja kaikki sanoivat että hänestä tulee hyvä isä. Paskat! Ihan shokissa lapsen syntymän jälkeen, sortui juopotteleen, alkoi väkivaltaiseksi. Kavereille esitti hyvää isä mutta kun ovet sulkeutui, alkoi perhehelvetti. Erohan siitä tuli, lapseen ei ole paljon yhteyttä pitänyt. Mielenterveysongelmia sai lapsen syntymästä. Ei voi toisesta ihmisestä tietää minkälaiseksi muuttuu lyhyenkään yhteiselon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen vastaa: päihde- ja mielenterveysongelmia, läheisriippuvuus. Tää toi jo tokana päivänä hammasharjansa mun luo... En tajunnut mitään kun olin liian nuori.
9v olin naimisissa kunnes tajusin etteiole normaalia että hän sanoo minun olo- ja mielentilan vaikuttavan omaan hyvinvointiin, että minä olen vastuussa hänen onnellisuudesta. Tai jos olin lähdössä ulos, hän ei puhunut minulle ennen lähtöä koko päivänä ja seuraavana päivänä tenttasi mitä tein ja kenen kanssa, näkyikö tuttuja yms... En saanut tehdä tai käydä missään. Monet kaverisuhteenikin paloi siinä. Hän ei ollut väkivaltainen ja korostikin sitä usein, mutta hän halusikahlita minut kotiin.Enää en suostu tuollaiseen kohteluun!
Niin, tämä on yleistä. Liian nuorena mennään yhteen. Minulla sama kokemus.
Opin että vaikka rakastaa toista täysillä, se ei riitä jos ei tee mitään käytännön tekoja parisuhteen eteen. Hän ei kokenut tunteistani huolimatta itseään arvostetuksi ja jätti minut. Opetuksella oli kova hinta, mutta meni perille harvinaisen varmasti.
Osaan vaihtaa porakoneeseen terän ja vielä porata sillä 😂
Opin sen, että kiinnostuneisuus ja elämänasenne on tärkeämpää minulle kuin kouluttautuneisuus. Ex ei ollut pitkälle koulutettu, mutta oli kiinnostava keskustelukumppani, kun oli lukenut tietyistä aihealueista ja oli yleisesti kiinnostunut asioista.
En siis ollut aiemmin ajatellut, että vähemmän koulutettu ei voisi olla kiinnostava, mutta kieltämättä jos olisin ensin kuullut hänen ammattinsa, oltaisiin menty stereotypioiden mukaan enkä olisi koskaan tutustunut häneen.
Hän esitteli myös minulle asioita, joista piti (toki minäkin hänelle) ja toi ihan uusia asioita tietoisuuteeni. Olen kiitollinen näistä. :)
Kommenttini poistettiin? Eli siis opin sen, ettei kannata alkaa seurustella mu*limin kanssa.
Opin paljonkin. Esim. Sen, että täytyt nauttia joka hetkestä, koska toinen ei välttämättä olekaan siinä ikuisesti. Opin arvostamaan toista ihmistä ja kohtelemaan hyvin. Käytännön asioissa opin, että riisipiirakan päälle voi laittaa juuston ja kinkun ja pistää sen mikroon. Hyvää tulee 😂 opin myös seksin salat.
Nämä ketjut masentaa :( Olen 27-v nainen enkä ole koskaan seurustellut.
Viimeisimmältä exältä opin, että älä luota keneenkään. Tärkeimmältä exältä, että ystävyys voi jatkua vaikka erotaan.
Opin ettei kannata luottaa miehen taudittomuuteen. Opin että en ikinä ota alkusuhteessa palvelijaa vaivoikseni. Opin etten sekaannu työnarkomaaneihin. Opin etten kerro mitään henkilökohtaista alkusuhteessa, jota en halua koko kylän tuntevan. Opin että mies oli sairas koska tuijotteli minua yöt ja kiukutteli väsyneenä päivät.
Karmii kyllä edelleen kun kaikki kolme eksääni ovat edelleen sinkkuja. Minun jälkeen ei ole kukaan heitä huolinut.
Sen että uutta kumppania en enää huoli ikinä.