Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäisitkö sinä minua jos tulisin kadulla vastaan ja tietäisit...

Vierailija
22.08.2017 |

että kuulen ääniä, jotka kehoittavat minua väkivaltaan? Olen nainen, muuttaisiko tämä asiaa? Entäs tieto siitä, etten koskaan ole ollut väkivaltainen muita kuin itseäni kohtaan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Virtanen kirjoitti:

Minäkin kuulen ääniä, jotka kehottavat minua väkivaltaan, mutta minun tapauksessani ne vaativat minun olemaan väkivaltainen itseäni kohtaan.

Oletko sitten koskaan tehnyt niin kuin äänet vaativat? ap

Vierailija
22/42 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitystäni nyt sitten lisättiin, niin toivonmukaan äänetkin häipyvät kokonaan. Suurimmaksi osaksi ovatkin jo poissa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi äänet ovat poissa, jee :). ap

Vierailija
24/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Ap! Kerro kuitenkin todella varovaisesti äänistäsi muille, ihmiset osaavat olla todella ilkeitä ja ymmärtämättömiä. Samoista ongelmista kärsivä ystäväni kertoi asiasta tuttavilleen ja voi sitä riepottelun määrää😲

Muista hakea apua silloinkin kun äänet käskevät olla väkivaltainen itseäsi kohtaan. Voimia sinulle ❤

Vierailija
25/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkäisi, jos et kerran koskaan käyttäydy uhkaavasti. Hienoa, että tunnistat itse harhasi ja haet ja saat apua. Sairastat nähtävästi skitsofreniaa? Se on yhä tänäkin päivänä kovin leimaava sairaus, vaikkei niin saisi olla. Kukaan ei sairauttaan valitse, eikä sairaus saa määritellä ihmistä. Kaikkea hyvää!

Vierailija
26/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa Ap! Kerro kuitenkin todella varovaisesti äänistäsi muille, ihmiset osaavat olla todella ilkeitä ja ymmärtämättömiä. Samoista ongelmista kärsivä ystäväni kertoi asiasta tuttavilleen ja voi sitä riepottelun määrää😲

Muista hakea apua silloinkin kun äänet käskevät olla väkivaltainen itseäsi kohtaan. Voimia sinulle ❤

Kiitos paljon :)! Ja joo en ole kertomassa. Osa ystävistä tietää, mutta lähinnä vain he, joilla on itselläänkin mt-ongelmia.

Yritän muistaa, kiitos. ap

Vierailija
27/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkäisi, jos et kerran koskaan käyttäydy uhkaavasti. Hienoa, että tunnistat itse harhasi ja haet ja saat apua. Sairastat nähtävästi skitsofreniaa? Se on yhä tänäkin päivänä kovin leimaava sairaus, vaikkei niin saisi olla. Kukaan ei sairauttaan valitse, eikä sairaus saa määritellä ihmistä. Kaikkea hyvää!

Kiitos ja ei en sairasta skitsofreniaa tai ainakaan minulla ei ole siitä diagnoosia. Minulla on vain epävakaan ja ahdistuneisuushäiriön diagnoosit. ap

Vierailija
28/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin erityisen tarkkaa huomiota käytökseesi. Ei ihmisen koolla ole juurikaan merkitystä jos kadulla tulee vastaan, koska 99,99% ihmisistä ei saa minua kuitenkaan kiinni. Sen sijaan aseen kanssa voi tietenkin tehdä vahinkoa, eikä koskaan voi tietää kuka sellaista kantaa. 

Vierailija
29/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkäisi, työskentelen moniäänisten kanssa päivittäin. :) Olethan jo tukiryhmässä?

Vierailija
30/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja ei en sairasta skitsofreniaa tai ainakaan minulla ei ole siitä diagnoosia. Minulla on vain epävakaan ja ahdistuneisuushäiriön diagnoosit. ap

Vähän haiskahti tämä aloitus ja tässähän se sitten lopulta tuli - kun olet kerran jo kertonut hoitohenkilökunnalle näistä äänistä, niin silloin saamasi diagnoosit olisi tarkistettu ja uusi lääkitys aloitettu, koska saamasi diagnoosit eivät ole sellaisia, joissa kuulisi ääniä.

Vierailija
31/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittäisin erityisen tarkkaa huomiota käytökseesi. Ei ihmisen koolla ole juurikaan merkitystä jos kadulla tulee vastaan, koska 99,99% ihmisistä ei saa minua kuitenkaan kiinni. Sen sijaan aseen kanssa voi tietenkin tehdä vahinkoa, eikä koskaan voi tietää kuka sellaista kantaa. 

Niin, ei voikaan tietää, mutta ainakaan minä en kanna mitään aseita mukanani. ap

Vierailija
32/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei vaikuta mun ajatuksiin. En mä sua pelkäisi koska selkeästi itse tiedostat noiden äänien olevan "vain ääniä" etkä siis ole niiden ohjattavissa. Toivottavasti olet hyvässä pitkässä hoitosuhteessa kuitenkin ja pääset äänistä ja itsetuhoisuudesta eroon.

Vierailija
33/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkäisi, työskentelen moniäänisten kanssa päivittäin. :) Olethan jo tukiryhmässä?

En ole ainakaan vielä. Tänään soitan tukipuhelun jonkun moniäänisten ry:n henkilön kanssa ensimmäistä kertaa. ap

Vierailija
34/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän haiskahti tämä aloitus ja tässähän se sitten lopulta tuli - kun olet kerran jo kertonut hoitohenkilökunnalle näistä äänistä, niin silloin saamasi diagnoosit olisi tarkistettu ja uusi lääkitys aloitettu, koska saamasi diagnoosit eivät ole sellaisia, joissa kuulisi ääniä.

Uusia lääkkeitä onkin aloitettu ja lopetettu sivuvaikutusten ja allergioiden vuoksi monia. Kuulemma epävakaillakin voi esiintyä psykoottisia oireita stressaavissa tilanteissa ja tiedän ainakin yhden toisen epävakaan, jolla näin on käynytkin. Ehkä minun diagnoosiani jossain vaiheessa vielä muutetaan, mutta tuskin. Pelkät harhat eivät riitä skitsofrenian diagnoosiin. ap

Vierailija
35/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänien kuuleminen ei ole paras esimerkki hyvästä mielenterveydestä ja koska sukupuolella ei ole väliä esim. käytettäessä puukkoa aseena (uppoaa lihaan naisenkin voimilla), pitäisin etäisyyttä.

Tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan enkä yritä sanoa mitä oikeasti tekisit tai mitä sinun pitäisi tehdä - kerron vain miltä minusta itsestäni tuntuu.

Vierailija
36/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkäisi, mutta mä nyt suhtaudun kaikkiin muutenkin varauksella. Itse nimittäin myös "kuulen ääniä", ja olen ollut väkivaltainen, mutta tiedän myös etten flippaa ja ala pieksemään ketään jos eivät uhkaa minua ensin. Harvoinpa random vastaantulijat käy päälle.

Vierailija
37/42 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin sinut, en pelkäisi, etenkään jos itse olisit kertonut minulle asiasta. Jos en tuntisi sinua ja olisin kuullut asiasta muuta kautta, saattaisin olla hieman varautunut mutten varsinaisesti pelkäisi, koska tiedän ettei suurin osa ääniä kuulevista tottele niitä ääniä.

Vierailija
38/42 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4756245543226476 kirjoitti:

Äänien kuuleminen ei ole paras esimerkki hyvästä mielenterveydestä ja koska sukupuolella ei ole väliä esim. käytettäessä puukkoa aseena (uppoaa lihaan naisenkin voimilla), pitäisin etäisyyttä.

Tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan enkä yritä sanoa mitä oikeasti tekisit tai mitä sinun pitäisi tehdä - kerron vain miltä minusta itsestäni tuntuu.

Juu, ok. En ottanutkaan hyökkäyksenä. ap

Vierailija
39/42 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkäisi, mutta mä nyt suhtaudun kaikkiin muutenkin varauksella. Itse nimittäin myös "kuulen ääniä", ja olen ollut väkivaltainen, mutta tiedän myös etten flippaa ja ala pieksemään ketään jos eivät uhkaa minua ensin. Harvoinpa random vastaantulijat käy päälle.

No toivottavasti et joudu turvautumaan väkivaltaan vaikka joku uhkaisikin ensin. ap

Vierailija
40/42 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntisin sinut, en pelkäisi, etenkään jos itse olisit kertonut minulle asiasta. Jos en tuntisi sinua ja olisin kuullut asiasta muuta kautta, saattaisin olla hieman varautunut mutten varsinaisesti pelkäisi, koska tiedän ettei suurin osa ääniä kuulevista tottele niitä ääniä.

Mulla taas ei oo muista ääniä kuulevista oikein mitään kokemusta, mutta varmaan se on niin kuin sanoit. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän