Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiasiaa...

03.04.2006 |

Meillä on nyt sitten " ongelma" ... Siis kummit ollaan valittu jo ennen lapsen syntymää (tai siis jo monta vuotta sitten...). Poikamme syntyi helmikuussa. Elikkäs kummeiksi tulee minun veljeni vaimonsa kanssa ja mieheni paras ystävä. Mutta... Emme ole nimenneet vielä ketään ns sylikummiksi, ja nyt veljeni vaimo pitää itsestään selvyytenä että hän pitää lasta sylissä (koska on nainen...) Mutta kun olimme mieheni kanssa miettineetkin että josko veljeni pitäisikin poikaa... Joten kaipaisin kokemuksia/syitä miksi olette valinneet miehen/naisen sylikummiksi?

Ristiäiset ovat pääsiäisenä, joten vielä on aikaa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos haluatte veljen pitävän, niin veli pitää =)

Mun ystävä valitsi lapsensa sylikummin tehtävään veljensä, alaikäisen ja " lapsikokemattoman" . Mutta valitsi, koska piti sitä tärkeänä.

en mä näe mitään syytä, miksi sylikummin pitäisi olla nainen.

Vierailija
2/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia naisen pitäisi pitää sylissä kastettaessa?!! Ihan ihme näkemys! Mun mielestä sylikummiksi se, joka on erityisen merkittävä (vaikka kummeiksi tietysti pyytääkin jo merkittäviä ihmisiä). Mutta voisi ajatella, että veli " merkittävämpi" kuin tämän vaimo. Mun ainut siskoni oli lapseni sylikummi, vaikka oli parasta ystävääkin tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman tyttäreni sylikummi on isänsä ainoa sisko ja nuoremman lapseni kummi on minun vanhin veli, vaikka hänen " vaimonsakin" on myös kummi. He saivat itse asian päättää ja tulivat siihen tulokseen, että sukulainen eli veljeni on sylikummi.

On päivän selvää, että te itse pyydätte sylikummiksi sen, jonka haluatte! Ko. henkilö saattaa asiasta loukkaantua, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, jos oma sukulainen menee " ei sukulaisen" ohi. Niin ikävästi vain kävi ystävälleni, että siskonsa löi luurin korvaan, kun hänelle selvisi, ettei pääsekään kummiksi. Ei sellaista voi missää nimessä olettaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi