Nollatuntisopimus
Kiinnostaisi tietää työnantajan näkökulmasta, että onko mitä kustannuksia tämmöisestä sopimuksesta?
Itse olen siis työntekijä, mutta selvittelen työnantajan näkökulmasta tätä. Työntekijän hyödyt/haitat minulla siis tiedossa jo.
Kellään käytännön kokemusta työntekijän/työnantajan näkökulmasta?
Kommentit (8)
Työntekijän kokemus on, että hyvin nopeasti alkaa vituttaan. Jos soitettaisiin ja tarjottaisiin edes täyttä työvuoroa päivälle X, mutta pahimmillaan saatetaan soittaa ja pyytää tekemään joku tunnin homma keskellä päivää vaikka ylihuomenna.
Ei irtisanomistaakkaa. Voi laittaa työntekijän pois just silloin kun huvittaa. Vaikka keskellä päivää.
Ihan hyvä sopimus, kun olen sopinut kunnon varallaolokorvauksesta. Muuten olisi aika huono tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijän kokemus on, että hyvin nopeasti alkaa vituttaan. Jos soitettaisiin ja tarjottaisiin edes täyttä työvuoroa päivälle X, mutta pahimmillaan saatetaan soittaa ja pyytää tekemään joku tunnin homma keskellä päivää vaikka ylihuomenna.
Tuttua on. Ja sitten kun kieltäydyt niin vetävät herneen nenään. Saa olla aika hyvä tuntipalkka, että kiinnostaa lähtä naapuria kauemmas tekemään joku tunnin tai kahden keikka.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää joku Sipilän keksintö?
Onhan näitä ollut vaikka kuinka kauan. Pikkuhiljaa homma mennyt vain härskimmäksi kun sopimus sen mahdollistaa.
Haitat
Ei sovi työntekijälle kun tarvitaan
Työvaatteet
Työterveys
Kaikki edut ja alet tulee
Hyöty: ei tarvi laittaa eikä tarjota tunteja, jos ei ole tarvis.