Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä syyllä ilmotan lasten skippaavan lauantain koulupäivän?

Vierailija
21.08.2017 |

Lauantaina on lasten koulupäivä. Ne on turhia ja ärsyttäviä. Lisäksi mulla on ilmaisliput huvipuistoon. mies on opiskelija ja mä vastavalmistunut työtön työnhakija. Rahaa ei likaa, joten tuo ois lasten ainut huvipuistoreissu kesällä.

Summa summarum: mitä ilmotan kouluun syyksi, ettei lapset tule kouluun? Kipeitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että teillä on jotkut tärkeät juhlat silloin. Niin mä meinaan tehdä.

Vierailija
2/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole paras olla ihan rehellinen. Voit pyytää jonkun tehtävän lapselle koulupäivästä. Saahan monet lomaa viikonkin, ja sitten vaan tekevät reissussa tehtävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano että kipeitä, liian läpinäkyvää. Lauantaisin voi olla vaikka mitä muuta sovittuna jo ajat sitten... mummin 80v synttärit, isoisän hautajaiset, serkun häät, siskonpojan ristiäiset... kaikkea tällaista mistä "ei voi" luistaa.

Vierailija
4/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kertovat koulussa kuitenkin mitä ovat tehneet lauantaina.

Vierailija
5/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ilmoittaisit vain, että teillä on muuta sovittuna.

6/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haluat lapsillesi opettaa. Minä olisin rehellinen.

Vierailija
7/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys on parasta:- "Aatu ja Iita eivät voi osallistua lauantaina koulupäivään. Meidän perheellä on huvipuistopäivä." Thänks!!

8/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5971 kirjoitti:

Riippuu mitä haluat lapsillesi opettaa. Minä olisin rehellinen.

Ja mikä ankeutus lapsille, kuuluuko huvipuistoreissuun vastuu valehdella siitä maanantaina opelle ja kavereille?Ehkä myös bonis kantaa huonoa omaatuntoa koko reissupäivän jos on sellainen luonne ja kehitysvaihe?

Vierailija
9/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ota huomioon, että lapset saattavat ma:na kertoa kavereilleen open kuullen mahtavasta huvipuistopäivästä.

Vierailija
10/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaan mene kouluun. Selittää jos kysytään.

Vierailija
11/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan mielipide on se, että kerrot koko jutun rehellisesti opelle. Valehtelu ja lasten laittaminen valehtelemaan on väärin. Ope ymmärtää tai on ymmärtämättä, yksi poissaolopäivä ei koulu-uraa tuhoa (jos muuten kannat vastuun lasten koulunkäynnistä).

Vierailija
12/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittelupäivä ja pitkään odotettua laatuaikaa vanhempien kanssa, ei nyt kerkiä kouluun, sorry :)

Vierailija
13/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä vanhempia jotka valehtelevat ja pakottavat lapsensakin vielä siihen.

Vierailija
14/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja on velvollinen ilmoittamaan koululle, jos lapsi on poissa.

Vierailija
15/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olipa nyyhkytarinaa kerrakseen.

Ap, kerropa mulle, mikä on sellainen huvipuisto, joka on lauantaina auki aamupäivän ja menee sitten kiinni?

Meinaan Linnanmäkikin aukeaa vasta klo 13, ja on auki iltayhdeksään. Särkänniemikin on auki klo 12-20.

Meinaan kyllä te oikeasti ehtisitte sinne vielä sen koulun jälkeenkin, nuo lauantai-oppipäivät päättyy yleensä puolilta päivin.

Ei sillä, voi sieltä toki poissakin olla, mutta itse en kyllä valehtelisi, koska se on huono malli lapsille.

Vierailija
16/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, ilmaisliput. Eli tietyn yrityksen järjestämä "virkistyspäivä" yhteistyökumppaneille. (Mulla entinen työnantaja, jolle tein töitä opiskeluaikana). Puisto aukeaa 9.30 lipulliselle ja ilmaisia ajeluita kaikissa laitteissa klo 10-13. Eli ei, ei ehtiä koulun jälkeen.

Vierailija
17/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, olipa nyyhkytarinaa kerrakseen.

Ap, kerropa mulle, mikä on sellainen huvipuisto, joka on lauantaina auki aamupäivän ja menee sitten kiinni?

Meinaan Linnanmäkikin aukeaa vasta klo 13, ja on auki iltayhdeksään. Särkänniemikin on auki klo 12-20.

Meinaan kyllä te oikeasti ehtisitte sinne vielä sen koulun jälkeenkin, nuo lauantai-oppipäivät päättyy yleensä puolilta päivin.

Ei sillä, voi sieltä toki poissakin olla, mutta itse en kyllä valehtelisi, koska se on huono malli lapsille.

a) yritykset saa rahalla puiston auki aamulla

b) jos lähtee Kuopiosta klo 12 ajeleen hki tai tre, jää aika lyhyt puistopäivä...

Vierailija
18/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi. Ettekö vain voi anoa vapautusta tuolle päivälle ja kirjoittaa syyksi perheen yhteinen reissu tmv? Loma-anomuslomakkeita saa luultavasti tulostaa koulun sivuilta. On aivan tarpeetonta valehdella ja opettaa lapsille valehtelua. Anomus hyväksytään kyllä.

T. Ope

Vierailija
19/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa aikuisiksi. Ettekö vain voi anoa vapautusta tuolle päivälle ja kirjoittaa syyksi perheen yhteinen reissu tmv? Loma-anomuslomakkeita saa luultavasti tulostaa koulun sivuilta. On aivan tarpeetonta valehdella ja opettaa lapsille valehtelua. Anomus hyväksytään kyllä.

T. Ope

Kiitos kannustavista sanoista ja neuvoista!

Ap

Vierailija
20/25 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin ihan rehellisesti syyn. Käyväthän ihmiset ulkomaillakin kouluviikolla yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme