Paljonko tarvitset unta jotta olet nukkunut riittävästi?
Kommentit (17)
9h myös itsellä. Olishan se kiva pärjätä pienemmillä unilla, mutta kun ei.
Kesällä riittää usein 6,5 h, talvella tunti enemmän ainakin. Ja joo, mulla vlon määrä vaikuttaa tosi paljon vireystilaan, mielialaan ja unentarpeeseen.
6-7 tuntia, mutta unen laatu ratkaisee, ei pelkkä määrä. En kyllä osaa enää nukkua 9 tuntia kuin ihan tosi tosi väsyneenä. Olen melko energinen vähemmälläkin unella. En juo kahvia, teetäkin satunnaisesti eli en väsyneenäkään käytä kofeiinipitoisia piristeitä.
Kävin aamulla kello 5 nukkumaan ja heräsin 17, eli nukuin 12 tuntia käljapöhnässä.
Toisinaan 6h on sopivasti toisinaan 12h. 22-5 on sopivasti mutta 24-7 väsyttää vietävästi. Riippuu koska menee nukkumaan ja monesta muusta tekijästä.
Mulla riittää arkena 7 h, mutta välillä olisi viikonloppuna kiva nukkua pidempään tai päikkärit.
9 - 10 tuntia.
Tuntuu että tuo määrä riippuu nukkumaanmenoajasta. Nukkumaanmenoajoissani on enemmän vaihtelua kuin heräämisajoissa, jotka vaikuttaa aina haluavan mennä aikalailla samoihin aikoihin, useimmiten siihen klo 9 - 10.30.
Vaikka menisin kuinka aikaisin nukkumaan, en näköjään herää ikinä luonnollisesti aikaisin aamulla, siis 6 - 7.30, saati vielä aiemmin.
Minimi 8h. Tuntuu että olen aina väsynyt. Varmaankin tuo ahdistuneisuus vaikuttaa.
7 tuntia, jos urheilen paljon niin 8.
Vähän vaihtelee, riippuen unen laadusta, millanen päivä jne, mutta vaihtelevasti 4-6h riittää, herään sitten ihan automaattisesti ilman kelloa eikä väsytä enää pätkääkään.
Kyllä se on siinä 7–8 tunnin paikkeilla.
Valoisaan vuodenaikaan riittää 8 tuntia, pimeään 9-10 tuntia.