Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ahdistui, kun koulussa kerrottiin puukottajasta,

Vierailija
21.08.2017 |

Istuu nyt sohvalla kyynelsilmin ja pelkää. Olen neuvoton :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvät hyssykät. Rauhoita lapsi keskustelemalla.

Vierailija
2/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisauttahan tämä on, mutta olisi ollut varmaan parempi kuulla asiasta sinulta. Pienellä googlauksella varmaan löydät ohjeita, miten käsitellä tilannetta lasten kanssa. Toki ekaksi voisit ottaa lapsen kainaloon ja lohduttaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Lapses pelkää ja sä oot neuvoton? Kerro sille joku kauhujuttu. Ei jumalauta.

Vierailija
4/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisipäivystys?

Vierailija
5/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Neuvonen oli hyvä jätkä ja on vieläkin.

Vierailija
6/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kotona ei kerrota siitä, että maailmassa on paljon pahuutta ja joutuu sitten koulussa sen kuulemaan?

En yhtään ihmettele, ettei luota sinuun yhtään, miten sinun lohdutuksesikaan voi olla aitoa kun muutenkaan et pidä hänestä huolta.

Vierailija
7/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lapselle. Kouluikäinen ymmärtää jo asioita niin, että tapahtuneesta voi hänelle puhua. Älä kuitenkaan lietso pelkoa vaan suhtaudu asiaan mahdollisimman neutraalisti. Minkä ikäinen lapsi on?

Vierailija
8/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi itkee pelkoaan sohvalla ja mitä teet sinä?....No näpräät puhelintasi/tietokonettasi tietysti! Ei ihme, ettei lapsi tunne oloaan turvalliseksi.

Vierailija
9/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. Kauhulla odotan, koska koulussa tulee seksuaalikasvatusta. Aiemmilta kasvatustunneilta olen saanut otettua pois.

Vierailija
10/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos koulussa ei olisi puhuttu asiasta lapsesi ei olisi kuullut koko jutusta? Teillä on televisio, radio ja koko some kiinni, ei sanomalehtiä, eikä lapsesi puhu koulussa kenenkään koulutoverinsa kanssa?

Parempi on kun on koulussa puhuttu eikä ole lasten keskuudessa villeinä kulkevien huhujen varassa. Kyllä sinun velvollisuutesi vanhempana on nyt keskustella lapsen kanssa eikä pistää enää päätä pensaaseen.

Vierailija
11/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä lapsi, minäkin olin lapsena, keskustelu varmasti auttaa jos auttaa, mutta muuten pitää vain antaa aikaa päästä tapahtuman yli, älä kuitenkaan liikaa hössötä, kyllä se lapsen psyyke asian hoitaa, kun ei kuitenkaan ole kenellekkään lähimmäiselle mitenkään käynyt.

Vierailija
12/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelimme asiasta kotona jo viikonloppuna. Koulussa oli vain sanottu, että puukottaja on saatu kiinni. Nyt tuli ahdistus sitten.

Vierailija
13/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pakolaisten vanhemmat sanoo seksuaalikasvatuksesta?

Voi tulla aika tulikivenkatkuista palautetta.

Vierailija
14/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus siitä että on saatu kiinni? Just joo. 

Vierailija
15/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, että onnistuitte näin pitkää salaamaan tapauksen. Meillä meni lapsen puhelin takavarikkoon jo perjantaina. Ei suinkaan sen takia, että olisimme yrittäneet peittää tapahtunutta. Tapahtumien vääristely ja huhu puheet oli aika hurjia. Vanhemman loputon tehtävä on myös pystyä puhumaan näistä asioista avoimesti!

Vierailija
16/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, että pelottaa. Muakin pelottaa, vaikka oon aikuinen. Toivottavasti uutisointi loppuu pian, että voi unohtaa asian.

Vierailija
17/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, että onnistuitte näin pitkää salaamaan tapauksen. Meillä meni lapsen puhelin takavarikkoon jo perjantaina. Ei suinkaan sen takia, että olisimme yrittäneet peittää tapahtunutta. Tapahtumien vääristely ja huhu puheet oli aika hurjia. Vanhemman loputon tehtävä on myös pystyä puhumaan näistä asioista avoimesti!

En ymmärtänyt nyt että miksi se puhelin takavarikoitiin, jos kerran asiaa ei salailtu?

Vierailija
18/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ajan yksityiselle lasten psykiatrille. Ap

Vierailija
19/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän, että pelottaa. Muakin pelottaa, vaikka oon aikuinen. Toivottavasti uutisointi loppuu pian, että voi unohtaa asian.

Pelottavat asiat eivät katoa unohtamalla. Terrorismi on yhä olemassa, vaikka sinä unohtaisit. Juuri tuollainen lisää pelokkaita reaktioita. Minä pelkäsin lapsena ydinsotaa. Ei siihen auttanut elää uutispimennossa. Päin vastoin halusin tietää mahdollisimman paljon karujakin faktoja. Jostakin syystä sitten pelotti itse asiassa vähemmän. Pelko lakkasi kaihertamasta jatkuvasti taustalla ja hyväksyin sen, että ydinsota on mahdollista. Meteoriitti iskemässä maapalloon parin vuoden sisällä on mahdollista, auton alle jääminen on mahdollista, salamanisku on mahdollista. Terrorismi on myös helpommin estettävissä kuin meteori-isku tai ydinsota.

Vierailija
20/21 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin soittamaan Iltalehteen ja nostamaan ison jutun siitä kuinka kouluissa puhutaan ajankohtaisista aiheista. Siis ajankohtaisista aiheista, kuvitelkaa.

Kunnon sjw psykoosit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi