Asiakas ei yleensä ole oikeassa
Kommentit (22)
Koska taitava asiakaspalvelija saa asiakkaan kuvittelemaan, että hän on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska taitava asiakaspalvelija saa asiakkaan kuvittelemaan, että hän on oikeassa.
Ja lisäisin vielä että asiakas tuo rahan firmaan. Asiakas on oikeassa hän ei välttämättä vain tiedä vielä kaikkea joten hieno/hyvä asiakaspalvelija osaa auttaa asiakasta tietämään enemmän jotta asiakas voi olla vieläkin enemmän oikeassa.
Minulle huudettiin tänään siitä, että kahvilamme käyttää kuulemma väärää maitoa. En minä sitä ole tilannut, turha räyhätä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäisin vielä että asiakas tuo rahan firmaan. Asiakas on oikeassa hän ei välttämättä vain tiedä vielä kaikkea joten hieno/hyvä asiakaspalvelija osaa auttaa asiakasta tietämään enemmän jotta asiakas voi olla vieläkin enemmän oikeassa.
Moni asiakas on myös suoraan sanottuna tyhmä. Ei ymmärrä selkokielellä selitettyjä asioita vaan vieläkin vänkääjä vastaan kuinka asia hänestä on näin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle huudettiin tänään siitä, että kahvilamme käyttää kuulemma väärää maitoa. En minä sitä ole tilannut, turha räyhätä minulle.
Tässä taas esimerkki kuinka "asiakaspalautteen" verhiamana saa olla k*sipää muita kohtaan. Tai niin ne luulee.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun olet kymmenen minuuttia selittänyt että se ei ole sinun tai teidän yrityksen vika että toinen yritys ei lähettänyt asiakkaan pakettia lupaamassaan ajassa aja silti asiakas on mielestään oikeassa laittaessaan sinuta negatiivista palautetta. Huoh ei kuule auta mitkään muut taidot kuin ehkä joku hypnoosi että nuo ymmärtäisi.
Sama juttu, kun eräs aasi sanoi tekevänsä minusta valituksen, kun joku tuote oli loppu. Neuvoin kyllä tekemään firmalle palautteen asiasta, mutta tämä jankkasi ja jankkasi ja syytti minua asiasta. Pitäis kunnon palvelua olla, sitä hän hoki.
Yleensä asiakas on oikeassa.
Jos reklamoin kengän pohjan läpi tulevasta naulasta, niin kyllä mulla on se kenkä todistuskappaleena minkä pohjasta naula tulee läpi.
Minua ihmetyttää ne hermoheikot. Nämä ovat sellaisia jotka eivät kestä yhtään jonottamista. Parin minuutin kuluttua alkaa mieletön huuto ja mesoaminen, että eikö täällä saa palvelua. Vaikka itsekin takuulla näkevät, että myyjä tekee parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää ne hermoheikot. Nämä ovat sellaisia jotka eivät kestä yhtään jonottamista. Parin minuutin kuluttua alkaa mieletön huuto ja mesoaminen, että eikö täällä saa palvelua. Vaikka itsekin takuulla näkevät, että myyjä tekee parhaansa.
Ihan kuin se ei olisi etukäteen tiedossa että ärrällä ja ruokakaupassa on jonoa Ennen oli valintatalolla yhdellä kassalla paketin luovutus mikä vei tietenkin enemmän aikaa ja kiireisen asiakkaan olisi pitänyt mennä jo alunperinkin toiselle kassalle.Tupakoitsijoiden pitää tietenkin päästä omasta mielestään jonon ohi ärrällä
Olen pubissa toissa englannissa ja hanasta loppui eilen olut, sanoin asiakkaalle etta menen vaihtamaan tynnyrin. Palattuani laskin sitten loput tuopista tayteen niin asiakas sanoi etta tuosta han ei maksa, siinahan on ne edellisen tynnyrin pohjat. Selitin sitten rauhallisesti etta seuraavat kaksi ja puoli tuoppia on edelleen sita 'vanhaa' tynnyria. Ei kun hanelle ei kelpaa, han on oikeassa. Monella tama sama harhaluulo etta jotenkin huonompaa olutta pohjalla vaikka ihan tasalaatuista se nykypaivana on... Pointti oli siis etta useimmiten asiakas on vaarassa, onneksi pubikulttuuriin kuuluu se etta baarimikon sana on laki (useinhan asiakas on paitsi vaarassa myos humalassa eli olis aika holtitonta antaa sen saada tahtonsa lapi).
Joskus on, joskus ei. Mä reklamoin kerran metallikappaleesta ja laitoin näytteen mukaan. Totesivat sen olevan irronneen tuotantolinjasta. Mut kun asiakas tässä pari päivää sitten alkoi valittaa jäätelökioskin myyjälle kävelykädyllä, että myyjän pitäisi siivota kävelykadun kiinteät penkit, niin asiakas oli väärässä, kun väitti kiinteitä penkkejä kioskille kuuluvaksi. Olin itse toinen asiakas siinä tilanteessa. Myyjä oli ystävällinen ja antoi paperia, vaikka eihän kioskilla ole niiden penkkien kanssa mitään tekemistä. Terkkuja sinne Jyväskylään kivalle nuorelle myyjänaiselle, joka hoiti tilanteen reippaasti ja asiallisesti.
Ihan kaikkien työrauhaa pitäisi kunnioittaa. Sen luulisi olevan ihan itsestäänselvyys.
Yleensä asiakas ei ole oikeassa, jos kyse on vänkäämistilanteesta.
Huomaa kyllä, että päivisin kaupoissa ja ruokapaikoissa käy sellaiset, jotka eivät ole työelämässä. Esimerkiksi eläkeläiset ja työkyvyttömyyseläkeläiset. Sen huomaa käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että päivisin kaupoissa ja ruokapaikoissa käy sellaiset, jotka eivät ole työelämässä. Esimerkiksi eläkeläiset ja työkyvyttömyyseläkeläiset. Sen huomaa käytöksestä.
Et vuorotöistä ole koskaan kuullut?
Onhan noita, jotka märisee ihan vain märisemisen ilosta. Myös sellaisia, ketkä itsekään eivät tiedä, mikä heidän asiansa on. Onneksi voi iloisesti todeta, että heippa, en nyt saa asiaasi selvitettyä tässä.
Sitten on ne "palvelun" vaatijat, joilla on käytöstavat kaksivuotiaan tasolla.
Myös kaupalla on oikeus valita asiakkaansa.
Olen aina ollut oikeassa. Kerran kaupassa oli uusi myyjä joka motkotti kun pyysin korjaamaan hinnan tuotetarran mukaiseksi. Muutaman viikon kuluttua hän pyysi anteeksi ja palautti minulle välisumman. Ilmeisesti omistaja oli opastanut häntä siitä, miten kuuluu toimia.
Koska asiakasPALVELIJA saa sanan ne turhat ihmiset kokemaan että he huonon käytöksensä takia olisivat sen aspan yläpuolella.