Olen työssä, jossa ei ole mitään työtä
Istun päivät koneella ja ihmettelen. Palkattiin epämääräiseen toimistohommaan (asiantuntijatyötä), jossa piti kehitellä uutta "osastoa", mutta ei oikein kukaan innostunut, eikä ottanut tuulta alle.. Olen viimeksi tehnyt töitä maalis-huhtikuussa... Palkkaa maksetaan 2500e/kk. Onhan tää periaatteesa ihan jees, mutta stressaavaa silti.
Mitä tekisitte? Esimiehelle oma näkemys, joka eroaa täysin omastani. En jaksa enää vääntää sen kanssa. Nauttisitteko istumisesta, vai hakeutuisitteko jonnekin muualle?
Kommentit (23)
Pystytkö käyttämään työaikaa esim opiskeluun tai sivubisnekseen? Itse varmaan tekisin niin, ja hiljalleen etsisin uutta työtä.
Tiedän miten tylsää on surffata netissä 7 tuntia päivässä teeskennellen työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö käyttämään työaikaa esim opiskeluun tai sivubisnekseen? Itse varmaan tekisin niin, ja hiljalleen etsisin uutta työtä.
Tiedän miten tylsää on surffata netissä 7 tuntia päivässä teeskennellen työntekoa.
Teen itse asiassa opintoja loppuun tässä samalla, mutta tuntuu ettei pysty samalla tavalla tekemään, kuin kotona. Sivubisnes oisi jees, jos keksisin mitä se olisi!
Ja kyllä, on todella tylsää.. Ei täällä netissä ole mitään surffattavaa, enkä jaksa kirjoitella kavereillekaan.. Olen ottanut tavaksi shoppailla, mutta ei sekään ole hyvä..
Tuntuu että elämä valuu hukkaan, ja huomaan että elämän ilo alkaa kadota. Olin ennen niin motivoitunut ja innoissani, ja nyt.. Masentunut, tylsistynyt ihminen, jonka taidot katoaa hiljalleen..
ap
Käyttäjäkö7777 kirjoitti:
Helppoa rahaa.
Katsoisin hetken, kerta palkka juoksee noinkin helposti.
Helppoa rahaa todellakin... :D
Ap
Sama homma. Mun nimike on esimiestasoa ja palkka ihan liikaa (3900). Käytännössä tässä firmassa en saa tehdä yhtäkään päätöstä ja tehtävää, joita nimikkeeni edellytää, koska toimitusjohtaja on diktaattori. Valiettavasti hän on myös typerä, eikä yhdessäkään kokouksessa tehdä linjauksia, joiden mukaan voisin toimia. Pelkkää lässytystä ja samojen pikkuasioiden näpertelyä vuodesta toiseen. Omien kavwreiden palkkaamista ilman koulutusta ja kokemusta ja sen jälkeen ihmetellään, miksei ne osaa ja tykkää ja tee. Aluksi yritin, kehitin ja annoin itsestäni kaiken mitä osasin. Sain paskaa niskaan. Lopulta kyllästyin, suorastaan väsähdin ja lopetin tekemästä mitään. Johan alkoi kehut ja kiitokset. Nyt olen ollut tekemättä mitään 2015 syksystä. Yhdet vuoden pituiset lisäopinnot olen tehnyt ja mietin, mitä seuraavaksi huvittaisi opiskella. Palkka on sen verran iso omalle alalleni, ettei vaihto muualle kannata.
Onko Pääkaupunkiseudulla? Minkä alan asiantuntemusta tarvitaan? Kelpaisi minulle.Hakeudu ihmeessä haastavampiin tehtäviin, jos ahistaa.
T. 2 vuotta työttömänä ollut alan kuin alan asiantuntija
No aika tulisi pitkäksi. Hakisin muihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Mun nimike on esimiestasoa ja palkka ihan liikaa (3900). Käytännössä tässä firmassa en saa tehdä yhtäkään päätöstä ja tehtävää, joita nimikkeeni edellytää, koska toimitusjohtaja on diktaattori. Valiettavasti hän on myös typerä, eikä yhdessäkään kokouksessa tehdä linjauksia, joiden mukaan voisin toimia. Pelkkää lässytystä ja samojen pikkuasioiden näpertelyä vuodesta toiseen. Omien kavwreiden palkkaamista ilman koulutusta ja kokemusta ja sen jälkeen ihmetellään, miksei ne osaa ja tykkää ja tee. Aluksi yritin, kehitin ja annoin itsestäni kaiken mitä osasin. Sain paskaa niskaan. Lopulta kyllästyin, suorastaan väsähdin ja lopetin tekemästä mitään. Johan alkoi kehut ja kiitokset. Nyt olen ollut tekemättä mitään 2015 syksystä. Yhdet vuoden pituiset lisäopinnot olen tehnyt ja mietin, mitä seuraavaksi huvittaisi opiskella. Palkka on sen verran iso omalle alalleni, ettei vaihto muualle kannata.
Huh. Mulle lupailtiin vaikka ja mitä koulutukseen liittyvää, ja saan olla mukana siinä,tässä ja tuossa, sekä mahdollisuudet vaikka ja missä. No totuus on, että töitä oli alusta asti niukasti, eikä muut työntekjät kokenut, että minua tarvitaan. Esimies tykkää minusta ja kokee, että minulla on paljon hommaa.. Nooo, jos tässä vuoden vielä kattelisi ja sitten menisi muualle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko Pääkaupunkiseudulla? Minkä alan asiantuntemusta tarvitaan? Kelpaisi minulle.Hakeudu ihmeessä haastavampiin tehtäviin, jos ahistaa.
T. 2 vuotta työttömänä ollut alan kuin alan asiantuntija
Pkseutu joo. Finanssipuolen.
No, mutta jos sinut on palkattu kehittämään osastoa, suunnittele vaikka erilaisia vaihtoehtoja aiheesta eli tee jotain. On ajan kysymys, että saat potkut, jos et tee yhtään mitään. Eikö pomolla ole pomoa, jonka puoleen kääntyisit?
Kokemusta on, eipä edes se hyvä palkka auttanut, ja pää hajosi pikku hiljaa. Suosittelen vaihtoa, ja sillä kannalla saatat jo ollakin, kun tuota mietit.
Vaihdoin vastaavasta työstä aikoinaan erittäin matalapalkkaiseen mutta virikkeelliseen työhön, ja vaikka vähän harmitti alussa rahan menetys, motivoiva työ auttoi jaksamaan. Nykyään olen samassa firmassa esimiesasemassa, ja palkkaus on miltei sama (vähän parempi) kuin tuossa työssä, jossa tylsistyi miltei kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
No, mutta jos sinut on palkattu kehittämään osastoa, suunnittele vaikka erilaisia vaihtoehtoja aiheesta eli tee jotain. On ajan kysymys, että saat potkut, jos et tee yhtään mitään. Eikö pomolla ole pomoa, jonka puoleen kääntyisit?
Ei minun hommani ollut uutta osastoa tehdä tai kehittää, vaan minusta tuli osaston työntekijä, ja esimieheni kehitteli tehtäviä ja suunnitteli. Ei ole kyse siitä ettenkö olisi tehnyt mitään, tänne ei vain yksinkertaisesti tarvita tälläistä tekijää... Aivan turha minun mielestäni ja niin kokee moni muukin. Esimieheni taas kokee tilanteen erilaisena ja no.. Annan hänen unelmoida.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on, eipä edes se hyvä palkka auttanut, ja pää hajosi pikku hiljaa. Suosittelen vaihtoa, ja sillä kannalla saatat jo ollakin, kun tuota mietit.
Vaihdoin vastaavasta työstä aikoinaan erittäin matalapalkkaiseen mutta virikkeelliseen työhön, ja vaikka vähän harmitti alussa rahan menetys, motivoiva työ auttoi jaksamaan. Nykyään olen samassa firmassa esimiesasemassa, ja palkkaus on miltei sama (vähän parempi) kuin tuossa työssä, jossa tylsistyi miltei kuoliaaksi.
Olen myös miettinyt takaisin eri alalle. Huonompi palkka, mutta työt ei ainakaan koskaan loppuneet. Kaipaan sitä fiilistä, että on raatanut koko päivän ja pääsee kotiin ja ansaitusti saunaan ja miehen kainaloon käpertymään.. Nykyään tunnen jatkuvaa syyllisyyttä ja turhautuneisuutta. Olen itkuinen, kiukkuinen ja lannistunut.
Ap
Saattaisin olla joitakin kuukausia tai sen aikaa, että saisin tiettyjä opintoja tehtyä, sitten vaihtaisin parempiin tehtäviin. Urasi voi olla vaarassa, jos et voi esittää mitään konkreettista, jota olet saanut tuossa tehtävässäsi aikaan. Mikäli se yhtään sinua kiinnostaa. Onhan näitä ennenkin nähty, yksi mies kuvitteli, että pelkkä arvostettu työnantaja riittää. Vaan kun ei ollut oppinut mitään mistään tuona aikana kun oli istuskelemassa eikä tekemässä mitään.
TOllikka kirjoitti:
Saattaisin olla joitakin kuukausia tai sen aikaa, että saisin tiettyjä opintoja tehtyä, sitten vaihtaisin parempiin tehtäviin. Urasi voi olla vaarassa, jos et voi esittää mitään konkreettista, jota olet saanut tuossa tehtävässäsi aikaan. Mikäli se yhtään sinua kiinnostaa. Onhan näitä ennenkin nähty, yksi mies kuvitteli, että pelkkä arvostettu työnantaja riittää. Vaan kun ei ollut oppinut mitään mistään tuona aikana kun oli istuskelemassa eikä tekemässä mitään.
Jep. Mulla on juurikin todella hyvä työnantaja ja CV:ssä näyttää hyvältä, mutta en koe että voisin hakeutua "parempiin" töihin, kun en täällä ole sen kummemin tehnyt muuta, kuin juonut kahvia ja selailut nettiä. Puuh. AP
Paa ny ainakin ruveten kehittään jotain omaa bisnestä tai opiskele. Jos ja kun joku huomaa tuottavuutesi tason YT-neuvotteluissa niin uutta paikkaa etsiessä on esitttää että ei oo ainakaan kuluttanut aikaansa omaa osaamistaan vessasta vetäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt takaisin eri alalle. Huonompi palkka, mutta työt ei ainakaan koskaan loppuneet. Kaipaan sitä fiilistä, että on raatanut koko päivän ja pääsee kotiin ja ansaitusti saunaan ja miehen kainaloon käpertymään.. Nykyään tunnen jatkuvaa syyllisyyttä ja turhautuneisuutta. Olen itkuinen, kiukkuinen ja lannistunut.
Ap
Siinä tapauksessa suosittelen sinulle esim. Mc Donaldsia. Siinä hommassa saa raataa, olet sen työpäivän rasvan ja ruokahöyryn käryssä. Saat nostella ja kantaa raskaita laatikoita ym. asioita, juosta liukkailla lattioilla peläten persiilleen lentämistä, puhua ja suositella suu vaahdossa asiakkaille lisämyyntiä, kuunnella v*ttuilut asiakkailta jotka haluavat purkaa oman pahan olonsa sinuun vaikket ole tehnyt mitään väärää. Esimiehesi ovat pääasiassa aika mulkkuja, kokevat kai suurta ylemmyyttä asemassaan... Kun joku saikuttaa, sinut soitetaan kiireesti töihin, eli lisätunteja on luvassa, jos et vastaa puhelimeen niin saat kyllä kuulla siitä seuraavissa vuoroissasi. Oikeita sairaspoissaolojasi epäillään vaikka olisi lääkärintodistus. Ja palkka on huono. En ole ollut enää kyseisen puljun palveluksessa aikoihin, ja voin mielellään tulla tilallesi istumaan tuolla palkalla.
Ota yhteyttä työterveyshuoltoon. Se että ei ole mitään tekemistä, on vielä stressaavampaa kuin jos olisi liikaa tekemistä. Vaarana on burn out, joten työterveyshuoltoon. Kerro siellä, että ei enää kestä pää. Voivat sieltä sitten vaatia työnantajalta toimenpiteitä olosuhteiden parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Paa ny ainakin ruveten kehittään jotain omaa bisnestä tai opiskele. Jos ja kun joku huomaa tuottavuutesi tason YT-neuvotteluissa niin uutta paikkaa etsiessä on esitttää että ei oo ainakaan kuluttanut aikaansa omaa osaamistaan vessasta vetäen.
Tässä olen kokopäivän googletellut bisnesideoita, mutta en vain keksi mihin sitä ryhtyisi. Nettikauppa? Joku kivijalkapuoti? Hmmmm... Ap
Kyllä sitä jotenkin ajattelee, että elämä valuu hukkaan, kun on tajuaa taas päivän menneen siihen, että on sen seitsemän tuntia pelannut Candy crushia ja selannut vauvapalstaa.
Meillä tilanne parani vähän sen jälkeen, kun hermostuin omaan tilanteeseeni ja vaadin että nyt joko lomautetaan porukkaa tai annetaan tekemistä. Sain tekemistä. Ei tässä vieläkään työllä tapeta, mutta on vähän hauskempaa, kun on jotain mistä kokee saavansa sen tilin.
Helppoa rahaa.
Katsoisin hetken, kerta palkka juoksee noinkin helposti.