Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haluan jotain sosiaalista elämää niin miksi MINÄ joudun aina järjestämään? (Ov)

Vierailija
21.08.2017 |

Minulla on useampia eri kaveriporukoita/ystäviä, joita tapaan silloin tällöin eri kokoonpanoilla. Tavatessamme kaikilla tuntuu olevan kivaa ja on mukava päivittää kuulumisia. MUTTA miksi minä olen aina se, joka kokoaa porukan/ ehdottelee tapaamista? Jos en näin tekisi en varmaan koskaan tapaisi juuri ketään. Olenko niin huonoa seuraa, ettei muita muuten kiinnosta seurani vai mistä on kyse? On pidemmän päälle raskasta olla aina se aloitteellinen osapuoli.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä olet se, joka vetää herneen nenään, jos muut ei tottele.

Vierailija
2/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne muut eivät halua sosiaalista elämää yhtä paljon, tai viettävät sitä toisaalla. Pääsääntöisestihän kunkin pitää se oma sosiaalinen elämänsä järjestää. 

Vähän sama juttu on nykyään minulla. Ennen minä olin aina se laiska osapuoli, jota pyydettiin kaikkialle, vaikkei välttämättä edes kiinnostanut. Ja silloin jotenkin arastelinkin oma-aloitteisesti ehdottamista kavereille ja toivoin vain, että minua pyydettäisiin mukaan. Nyt kun vuodet ovat vierineet ja elämäntilanne on sellainen, että kaikilla ystävillä on puolisot ja perheet ja itse olen eronnut, niin homma menee niin, että minä myös aina ehdotan ja järjestän. Mutta minun ystäväni ovat kyllä aina innolla mukana ja kiittelevät minun oma-aloitteisuuttani. Se on minulle tärkeintä, eikä minua ihan oikeasti harmita, kun se ehdottaja olen aina minä. Homma toimii hyvin niin kauan kun ystävät ovat halukkaita lähtemään mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrästä ei voi olla kyse. Yhden porukan kanssa tapaan 3-4 kertaa vuodessa, toisen kanssa 1-2 ja kolmannen myös ehkä sen 2 kertaa vuodessa. Jokaisessa näissä minä olen aina aloitteentekijä. Olisi mielenkiintoista nähdä jos jättäisin vain järjestämättä, kuihtuisivatko nämä ystävyyssuhteet kokonaan? Eikä ole ollenkaan kyse minun mieleni mukaan tekemisestä vaan yleensä minä vain aloitan keskustelun: "olisi kiva nähdä jne." Paikka ja tekemiset valitaan aina yhdessä.

Vierailija
4/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei vaan viitsi nähdä sitä vaivaa, että tekee jotain. Vaikka olisikin mukavaa nähdä. On vaan helpompi, jos joku toinen järkkää ja itse voi tulla "valmiiseen pöytään".

Vierailija
5/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet sen roolin ottanut.

Vierailija
6/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrästä ei voi olla kyse. Yhden porukan kanssa tapaan 3-4 kertaa vuodessa, toisen kanssa 1-2 ja kolmannen myös ehkä sen 2 kertaa vuodessa. Jokaisessa näissä minä olen aina aloitteentekijä. Olisi mielenkiintoista nähdä jos jättäisin vain järjestämättä, kuihtuisivatko nämä ystävyyssuhteet kokonaan? Eikä ole ollenkaan kyse minun mieleni mukaan tekemisestä vaan yleensä minä vain aloitan keskustelun: "olisi kiva nähdä jne." Paikka ja tekemiset valitaan aina yhdessä.

Määrästä onkin kyse ehkä siten, että näillä kavereillasi on paljon muitakin sukulaisia, ystäviä ja kavereita, joita he tapaavat. Eli heillä on jo ihan riittävästi kaikkea menoa ilman, että kokisivat tarpeelliseksi järjestää tapaamisia sinun kanssasi. Osallistuvat mielellään, kun sinä järjestät, mutta eivät katso tarpeelliseksi järjestää itse. 

Vierailija
7/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei vaan viitsi nähdä sitä vaivaa, että tekee jotain. Vaikka olisikin mukavaa nähdä. On vaan helpompi, jos joku toinen järkkää ja itse voi tulla "valmiiseen pöytään".

Niin, kai sen voi näinkin nähdä. Minusta ei ole kyllä isoa vaivaa ottaa yhteyttä kaveriin ja varata ravintolapöytä, hotellihuone ja teatteriliput. Kaikki muu meillä on kyllä mennyt ihan yhteistuumin. Suurin järjestely on aina ollut aikataulujen sovittaminen ja sitä nyt ei kukaan voi toisten puolesta tehdä vaan se tehdään yhdessä joka tapauksessa. Tietysti, jos ne tapaamiset ovat sellaisia työläitä, esim mökkiä, grillausta, paljua jne, niin sellaisiin varmaan meneekin paljon vaivaa. Mutta voi valita sen helpommankin tavan. 

Vierailija
8/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrästä onkin kyse ehkä siten, että näillä kavereillasi on paljon muitakin sukulaisia, ystäviä ja kavereita, joita he tapaavat. Eli heillä on jo ihan riittävästi kaikkea menoa ilman, että kokisivat tarpeelliseksi järjestää tapaamisia sinun kanssasi. Osallistuvat mielellään, kun sinä järjestät, mutta eivät katso tarpeelliseksi järjestää itse. 

Niin kai sitten. :/

Viimeksi yhden porukan kanssa oli puhetta, että nähtäisiin seuraavan kerran elokuussa (eikä tullut edes minun suustani tuo lause). Joo-o, eipä ole kukaan ehdottanut mitään ja elokuu kohta ohi - ei tuu siis tapahtumaan. Saa mun puolesta sitten olla.

Ap

Vierailija
9/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nuo tapaamiset sitten teillä on? Niitä tuntuu olevan aika usein, kun vertaa omaan tilanteeseen, jossa ehdin ehkä kerran vuodessa kolmen eri porukan kanssa tapaamaan. Etkö tapaa näitä ihmisiä muuten kuin aina jonkun järjestelyjä vaativien illanviettojen puitteissa? Eikö joskus voisi vain käydä yksittäisten ihmisten luona kylässä tai pyytää kahville tai elokuviin? 

Vierailija
10/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nuo tapaamiset sitten teillä on? Niitä tuntuu olevan aika usein, kun vertaa omaan tilanteeseen, jossa ehdin ehkä kerran vuodessa kolmen eri porukan kanssa tapaamaan. Etkö tapaa näitä ihmisiä muuten kuin aina jonkun järjestelyjä vaativien illanviettojen puitteissa? Eikö joskus voisi vain käydä yksittäisten ihmisten luona kylässä tai pyytää kahville tai elokuviin? 

Ootapas kun mietin. Yhden porukan kans yleensä jotain varauksia vaativaa/toiminnallista koska lapset mukana. Toisen porukan kanssa mennään yleensä vaan syömään tms. Kolmannen porukan kanssa tavataan yleensä jonkun kotona kun ollaan vähän eri puolilta ja joskus on jollain lapset mukana joskus ei.

Yks tuttava ei ole nyt vastannut viestiin ollenkaan. Häntä näen yleensä missä vaan, kotona, raflassa, meillä, tapahtumissa. Jos ei sovi, niin olisi sekin mukavampi kuulla kuin se, että jätetään kokonaan vastaamatta. Ollaan kuitenkin sen verran hyvissä väleissä, että voi ihan suoraan sanoa, ettei nyt vaan jaksa.

Ap

Vierailija
11/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harvemmin tapaan näitä ihmisiä muuten kun ovat ns. "ryhmätuttuja" töistä, hiekkiksen laidalta jne.

Ap

Vierailija
12/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja harvemmin tapaan näitä ihmisiä muuten kun ovat ns. "ryhmätuttuja" töistä, hiekkiksen laidalta jne.

Ap

Onko tuo ryhmätoiminta edelleen olemassa? Eli olet edelleen samassa työpaikassa, edelleen tapaatte hiekkiksen laidalla jne? Jos et, niin hyvin usein tällaisissa tiettyyn yhdessäoloon liittyvissä kaverisuhteissa kaveruus hiipuu, kun se yhteinen juttukin loppuu.

Vierailija
13/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveriporukassani on yksi päätirehtööri, joka massapostittaa kaikille muille kutsut, kun hän ehdottaa että mennään porukalla ravintolaan/ leffaan/ huvipuistoon/ museoon/ maakuntamatkalle. Menen aina mukaan.

Pari kertaa minä olen ehdottanut jotain leffaa, tai ravintolaa. Vastaus on tyly: ei nyt tollasta leffaa kukaan jaksa katsoa (muuntyylinen kuin sex&the city). Minun ravintolani on aina huono tai siellä on tanssilattia,

mikä ei käy, koska meidän päätirehtööri ei tanssi. Ehdota tässä sitten jotain...

Vierailija
14/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi itseäni miksikään päätirehtööriksi kyllä. Odotan kärsivällisesti kutsua joltakulta, mutta sitä ei vain koskaan kuulu.

Nuo ryhmät on edelleen olemassa joo, että eivät ole mitenkään kuihtuneet pois.

Ja vaikka olisi ihan yksittäinenkin kaveri niin en minä voi olla aina kutsumassa itseäni kylään. Kyllä sen täytyy olla vastavuoroista.

Ap

Vierailija
15/15 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan sosiaalista elämää, niin tietenkin olen siitä itse vastuussa. Ei ne muutkaan kotona odottele, että kutsut paikalle. Siellä ne viettää kavereineen iltaa, käy kahvilla ja jumpan jälkeen istuvat hetken iltaa yhdessä. Sinua tosin ei ole kutsuttu, mutta siitä et tiedä mitään.